|
Hjälptråden (pg. 59)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| om man har en musikspelare... och det stod: såhär gör du för att batteriet ska få så lång speltid som möjligt.. alltså första gången man fick den, så skulle man ladda upp det ju... jag tummade lite på den tiden... och orkade inte vänta exakt antal timmar som ju var hela 14 :( nu håller inte mitt batteri så länge... typ 4-5 timmar bara.. det e juh skitlite... Har jag pajat möjligheten att få batteriet att hålla längre när jag inte gjorde som jag skulle i början? eller kan man trimma upp batteriet i efterhand? inte va? :( bara till och köpa nytt då eller? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Glorie
om man har en musikspelare... och det stod: såhär gör du för att batteriet ska få så lång speltid som möjligt.. alltså första gången man fick den, så skulle man ladda upp det ju... jag tummade lite på den tiden... och orkade inte vänta exakt antal timmar som ju var hela 14 :( nu håller inte mitt batteri så länge... typ 4-5 timmar bara.. det e juh skitlite... Har jag pajat möjligheten att få batteriet att hålla längre när jag inte gjorde som jag skulle i början? eller kan man trimma upp batteriet i efterhand? inte va? :( bara till och köpa nytt då eller? |
ett batteri brukar oftast bli bättre efter ett par upp och ur laddningar... Ett batteri mår bäst av att inte börja ladda upp det förän man har laddat ur det helt och sen ladda det fullt igen... så det blir fulla cykler hela tiden...
Det är vad jag har lärt mig iaf :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
ett batteri brukar oftast bli bättre efter ett par upp och ur laddningar... Ett batteri mår bäst av att inte börja ladda upp det förän man har laddat ur det helt och sen ladda det fullt igen... så det blir fulla cykler hela tiden...
Det är vad jag har lärt mig iaf :) |
Heeeeeeeeeeeeelt riktigt! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
om man har en musikspelare... och det stod: såhär gör du för att batteriet ska få så lång speltid som möjligt.. alltså första gången man fick den, så skulle man ladda upp det ju... jag tummade lite på den tiden... och orkade inte vänta exakt antal timmar som ju var hela 14 :( nu håller inte mitt batteri så länge... typ 4-5 timmar bara.. det e juh skitlite... Har jag pajat möjligheten att få batteriet att hålla längre när jag inte gjorde som jag skulle i början? eller kan man trimma upp batteriet i efterhand? inte va? :( bara till och köpa nytt då eller? |
Du kan eventuellt få det lite bättre genom att skärpa dig beträffande laddningarna, dvs att ladda ut det helt innan du laddar upp det (precis som tidigare påpekat). Dock tror jag att skadan redan är skedd så att säga när du inte gjorde rätt från början. Den nivån man laddar ett batteri till de allra första gångerna blir batteriets maxnivå i framtiden :( |
|
|
| GyLLe |
| vill ha länkar till sidor som hjälper en att skapa saker i PS, typ som planeter mm |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
Dock tror jag att skadan redan är skedd så att säga när du inte gjorde rätt från början. Den nivån man laddar ett batteri till de allra första gångerna blir batteriets maxnivå i framtiden |
tack för svar på frågan. |
|
|
| dj_hysterix |
| jag har fått nån mysearchnow.com grej på internet explorer. Det är typ två rader med reklam eller nåt. nån som vet hur man tar bort ? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
jag har fått nån mysearchnow.com grej på internet explorer. Det är typ två rader med reklam eller nåt. nån som vet hur man tar bort ? |
Har fått liknande nångång... jag fick bort det genom att gå till kontroll panelen/lägga till/ta bort program eller ta bort det med nåt adaware program... jag använder mig av Pest Patrol som är fan mycke bättre än Ad Aware...
Eller sök i din dator på namnet och radera alla filer som verkar ha med den där toolbaren att göra... allternativt kolla vad som senast blivit inlagt under "program files" |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by reveal
Du kan eventuellt få det lite bättre genom att skärpa dig beträffande laddningarna, dvs att ladda ut det helt innan du laddar upp det (precis som tidigare påpekat). Dock tror jag att skadan redan är skedd så att säga när du inte gjorde rätt från början. Den nivån man laddar ett batteri till de allra första gångerna blir batteriets maxnivå i framtiden :( |
Så var det iaf förr med de gamla NiCd (Nickel/Cadmium) idag när de flesta är Li-ion (Lithium Ion) är dom inte alls lika känsliga för olika laddnings intervall. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by dbl
hur stänger man av fejd grejen i winamp 2.8 tror jag det e jag har.... har försökt med flera saker.. men funkar ju inte.. hatar verkligen funktionen.. speciellt eftersom den tar o klipper ut slutet på sista låten
hel irriterande |
någon.. pleeaseee :) |
|
|
| GyLLe |
| quote: | Originally posted by dbl
någon.. pleeaseee :) |
vet inte... men kan du inte byta till en äldre version av winamp då?? |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by dbl
någon.. pleeaseee :) |
Borde gå med Options > Preferences > Output... skall finnas nått alt. utan fade o skit där.
Ladda annars hem 2.91... funkar tycker jag helt klockrent. |
|
|
|
|