|
Hjälptråden (pg. 79)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
Men det var ju inte det jag frågade stefan.
Nu har jag en router..
Har frågat Netgear men de sa att jag skulle sänka MTU-size till 1200 från 1500.
Men intefan blir det bättre för det...
jag menar.. jag har 24kB/s från ftp.sunet.se .. med 10mbit från BBB .. SKANDAL för fan! |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
Men det var ju inte det jag frågade stefan.
Nu har jag en router..
Har frågat Netgear men de sa att jag skulle sänka MTU-size till 1200 från 1500.
Men intefan blir det bättre för det...
jag menar.. jag har 24kB/s från ftp.sunet.se .. med 10mbit från BBB .. SKANDAL för fan! |
men du är helt säker på att det är routern iaf, och inte uppkopplingen? |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
men du är helt säker på att det är routern iaf, och inte uppkopplingen? |
är ju lätt testat som jag tror han gjort. (koppla ur routern och kör med en dator direkt i jacket) |
|
|
| DjAviander |
Vad heter sidan/Vilken är URL:en till sidan där man skriver in vilka länder man har varit i för att sedan få se en världskarta med dessa länder färglagda?
Skulle GÄRNA ta emot hjälp ifall det är någon som sitter o trycker på URL:en :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
men du är helt säker på att det är routern iaf, och inte uppkopplingen? |
precis så som cloudburst säger så kör jag utan router nu.. lite synd för jag vill ju ändå ha igång servern.. trist!
Min kompis som köpte en likadan samtidigt men som har en annan isp har samma problem. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
precis så som cloudburst säger så kör jag utan router nu.. lite synd för jag vill ju ändå ha igång servern.. trist!
Min kompis som köpte en likadan samtidigt men som har en annan isp har samma problem. |
Hmm okay, men ring och sätt press på dom då. Verkar ju helt sjukt, och ge dig inte, vet ju liksom hur supporten brukar vara... |
|
|
| DjAviander |
Åååh! där är det :D Tackar glorie :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Hmm okay, men ring och sätt press på dom då. Verkar ju helt sjukt, och ge dig inte, vet ju liksom hur supporten brukar vara... |
Jag har nu fått veta varför den var så dyr, varför den inte funkar och vad jag ska göra med den :)
Den var dyr för det är en printerserver inbyggd, vilket jag iofs inte behöver.
Den funkar inte pga när man belastar den med 10mbit fullduplex så dör den (klarar bara 9mbit halv duplex, vilket inte stått någonstans). Att det går så slött när man ftp:ar beror på en bugg i programvaran.
Vad jag ska göra med den är att skicka tillbaka den och proklamera öppet köp och sen ta en som funkar.
Netgear var förövrigt jävligt bra när man fick tag på nån som kunde något och inte nån som kollar på en skärm och frågar ifall man stoppat in uplink-kabeln.
Så mitt råd till er som ska köpa en Router så ska ni kolla NOGA om den stöder 10/100 från ISP:n .. det är LÅNGT ifrån alla som gör det! |
|
|
| Cloudburst |
| Har en Zyxel prestige 334 som funkat kanon hittils iaf, fast har bara 8/1 så. Värdelöst inlägg när jag tänker närmare. :p |
|
|
| Cloudburst |
| Hmm, är det någon här som använt LiteStep? Jag tvekar lite att installera och testa det för jag vet inte exakt vad som händer vid installation. Är det lätt att ta bort igen utan problem osv? |
|
|
| Cloudburst |
Förresten jag skiter i ovanstående. Inte värt besväret tror jag.
Har en ny fråga såhär när man ändå är igång och spammar. :D
Behöver göra en image av en cd-skiva, något bra program att rekomendera? |
|
|
|
|