|
Hjälptråden (pg. 29)
|
View this Thread in Original format
| cviper |
| quote: | Originally posted by Nyx
2. tidigare sparades inloggningsuppgifterna till TA så att jag slapp skriva in namn/lösen varje gång jag besökte forumet..nu fungerar inte det längre..(jag har ställt in så att cookies inte blockas på TA för övrigt) |
Beroende på vilken webläsare du använder finns det en inställning som gör att alla cookies tas bort varje gång du stänger av den/stänger av datorn.
------
Fråga: Någon som vet vad som kan orsaka att en dator (med win98) vägrar stänga av sig själv? Väljer man Start->Avsluta-> "Stäng av..." så startas datorn bara om. (Det har funkat förut, så jag undrar om det kan vara några konstiga drivrutiner som ställer det till). |
|
|
| Glorie |
brorsans dator e så värdelös att den inte ens har ett bildredigeringsprogram i sig... endast en bildvisare.. alltså kunde jag inte tillverka en bild med "printscreen" :(
får skriva av istället. Körde en virus-scan online och upptäcker två virus, som inte går att deleta med scan-programmet (housecalls) :( den säger att filerna körs.. hur ska ja få bort viruset dÅ?
BKDIR_ SINIT.A ligger i windows\system\svcinit.exe
TROJ_ DLUCA.F ligger i samma mapp, men filen heter win32info.exe
den som kan hjälpa är gryyyym |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
får skriva av istället. Körde en virus-scan online och upptäcker två virus, som inte går att deleta med scan-programmet (housecalls) :( den säger att filerna körs.. hur ska ja få bort viruset dÅ? |
testa o starta datorn i felsäkert läge o sedan köra virsuscannern. alternativt se om dom finns i aktivitetshanteraren? |
|
|
| Glorie |
tack så mycke grabbar.... läste om de båda virusen på sidorna du postade SWE_TRANCE. Gruvar mig riktigt rejält...kan inte me sånt där med att ändra i registret eller vad det kallas. Om jag säger så här...jag vet KNAPPT hur man startar i felsäkert läge (har läst mig till det nu) men då kanske ni fattar va duktig jag e att pilla me datorn när det gäller virus och sån skit :(
det VÄRSTA e att jocke (bror) inte har nåt virusprogram ens.. alltså har jag fått ladda hem en trial från Norton. jobbit jobbit.... körde ju en online-scan tidigare och Internet Explorer kan man ju inte starta i felsäkert läge, som ni vet. För få färger...
huvva va jobbigt jag kommer få det nu :( skulle behöva nån av er här... |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by Nyx
2 små frågor till nån som är lite 1337 ;)
1. min mus (till datorn :rolleyes: ) fungerar inte efter omstart av datorn utan att jag måste ändra usb-port..nån som vet hur man kan göra för att slippa det?
|
kör den på ps/2 istället med converter... så fick jag göra för att slippa samma problem med mitt tangentbord... finns säkert en bättre lösning, men det är den enkla =) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by Glorie
[...]
huvva va jobbigt jag kommer få det nu :( skulle behöva nån av er här... |
När du har startat datorn i felsäkert läga, borde du kunna ta bort filerna helt enkelt (kolla länkarna som SWE_TRANCE postade, borde stå där vilka filer som ska bort). Om du inte vill ta bort de direkt, ändra deras namn/plats eller zippa ner de och ta bort originalen (detta är bra om du nu skulle upptäcka att du tog bort fel filer... been there, done that :rolleyes:)
För att ändra/ta bort registry värden, tryck "Start" och välj "Kör". Knappa in "regedit.exe" och tryck "Ok".
För att sen t.ex. hitta "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices", öppnar du HKEY_LOCAL_MACHINE, sen SOFTWARE, etc etc. på vänster sida. På höger sida finns sen alla nycklar och deras värden, t.ex. "SVC Service" med värdet "%System%\svcinit.exe". Igen, ta bort de värden som dokumenteras på symatec's hemsida. (Innan du tar bort nåt, kan du också välja "Register" -> "Exportera ...." för att göra en "säkerhetskopia"). |
|
|
| TrancE_GyLLe |
Kort fråga:
Hur gör man om en IMG fil till SVCD |
|
|
| reveal |
| ^^^^ beror helt på vad som ligger i IMG-filen ju |
|
|
| dj_hysterix |
hur tar man bort den där jävla starware grejen som kommer i explorer ?
jag har försökt att ta bort den på Visa->klicka bort starware...men sen när jag öppnar explorer igen, så är den där :whip: |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
hur tar man bort den där jävla starware grejen som kommer i explorer ?
jag har försökt att ta bort den på Visa->klicka bort starware...men sen när jag öppnar explorer igen, så är den där :whip: |
testa o ta bort d i "lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen.. om den nu finns där.. |
|
|
| dbl |
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...
nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?
textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.
lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe |
|
|
|
|