|
Hjälptråden (pg. 95)
|
View this Thread in Original format
| Snowave |
| Jag har ett problem jag vet inte vilket soft vara som dj softvara kan vara att rekommendera finns många. virtual dj from atomix, native instruments dj softvara och traktor dj , etc. vilken bör vara den bästa??? |
|
|
| Kaveh |
| Traktor rekommenderar jag. |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by Snowave
native instruments dj softvara och traktor dj |
Samma prog ;)
Anses vara bäst. |
|
|
| Snowave |
| quote: | Originally posted by anuga
Samma prog ;)
Anses vara bäst. |
ok. trodde att steinberg & native instruments var två olika företag? Med 2 olika produkter. ok. men tack för info.
Kaveh: Tack för info. |
|
|
| mr_fisken |
| jag behöver en mjukvara till MAC som man kan göra om variable bitrate till fast bitrate som det jag använda till PC Cool Edit. Nån som kan hjälpa mig ? :D |
|
|
| Christian Ö. |
| Jag måste ha mer RAM-minne i min burk, just nu sitter det 2st 512mb i den. Jag skulle gärna trycka in två 512 till, frågan är bara hur jag tar reda på vilken sort det är jag ska ha?:nervous: Jag har ingen koll på datorer när det gäller hårdvaror så lite hjälp skulle uppskattas:) |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Jag måste ha mer RAM-minne i min burk, just nu sitter det 2st 512mb i den. Jag skulle gärna trycka in två 512 till, frågan är bara hur jag tar reda på vilken sort det är jag ska ha?:nervous: Jag har ingen koll på datorer när det gäller hårdvaror så lite hjälp skulle uppskattas:) |
Ta med dig ett av de minnen du har nu till affären eller vart du nu ska :) Dom tas ofta lätt loss genom att trycka på en vit plupp i ena änden av kortet. |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Ta med dig ett av de minnen du har nu till affären eller vart du nu ska :) Dom tas ofta lätt loss genom att trycka på en vit plupp i ena änden av kortet. |
Okej, jag tycker dock alltid att det är läskigt att röra saker inne i burken, speciellt att ta bort men det är väl så det får bli. Tack för hjälpen! |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Okej det kan jag iof göra, tycker dock alltid att det är läskigt att röra saker inne i burken, speciellt att ta bort nått:D Jag tycker att allt ser så känsligt ut men det borde nog inte vara några problem. Tack för hjälpen! |
Saker är mycket mer hållbara än man tror, ja :) Men ta gärna i en omålad del på ett element eller så innan för att ta bort ev statisk elektricitet. Good luck! |
|
|
| Christian Ö. |
Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html
Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna?
Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka?
några andra tips på datorer runt 10k? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html
Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna?
Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka?
några andra tips på datorer runt 10k? |
Min kollega håller just nu på med att göra ett jämförandetest mellan 5-6 bärbara datorer för vår tidning. Tidningen går i tryck på tisdag morgon, så fort den är layoutad och spikad kan jag skicka en PDF av tidningen till dig. Vet dock inte vad det är för prisintervall på de datorerna...jag sköter bara layouten. Vet dock att en svart MacBook är med i testet. Tafsade lite på den när vi fick hem den - fan vad nice den är. Priset ligger på 10.800 och uppåt. Jag skulle i dagsläget inte rekommendera något annat än Mac. Du får betala något mer än för en PC med motsvarande prestanda, men det får man tillbaka sextiofjiorton gånger om på andra saker. Dessutom funkar det klockrent att köra Windows på de nya Intel-macarna. Jag kör XP på min Macbook Pro och det funkar skitbra. När vi går över till Adobes Creative Suite 3 går jag dock över helt till Mac OS. Screw windows =). Ska man dessutom tro ryktena som flödar om varför Mac OS X Leopard är försenat så är det för att de vill kunna göra det möjligt att köra Windowsprogram i deras OS. Om ryktena stämmer eller inte vägrar de svara på...vi ställde ett par frågor både i förra och detta numret till sveriges PR-chef för apple och alla deras svar är lika upphetsande: Inga kommentarer/Kan inte uttalla mig om detta just nu. Hemlighetsmakeri på sällan skådad nivå - men det är också en av anledningarna till varför de blivit så stora. |
|
|
| NbR |
| jag skulle oxo gärna få en kopia på det testet.. jag är i dator-köpar tagen i detta nu. |
|
|
|
|