return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden
View this Thread in Original format
Glorie
Alltså, såhär ligger det till.. ja har ställt till det för mig själv och läser just nu 10 poäng extra distanskurser utöver den utb. ja går. Har värsta pli't me att få in alla labbar/uppgifter hit och dit.
:( urk, mycket att göra...:( :( :(

nu e det så att ja har kommit över ett till synligt enkelt problem... men ja blir bara snurrig i huvudet såfort ja läser :D :crazy: :( vi har kurslitteratur på eng enbart :) och dum som ja orkar ja inte söka reda på svensk sådan, bara för att fatta.. alltså,ja slänger bara in labbarna på rullande band, orkar inte sätta mig in i nåt :D haha, ja bara MÅSTE ha mina poäng :( iaf... ni som e duktiga.. Hjääälp mig :) pliiiz

handlar om Bytestuffing och errordetection

utdrag från boken:

The scheme works like this. The sender and the receiver need to agree whether they will use even or odd parity. Even parity means that each character will have even number of ones and odd parity means that each character has odd number of ones. If they agree on even parity, than the sender adds one bit to each character. This bit is called a parity bit and it is 0 if the number of 1s in the character is even and 1 if it is odd. In this way all the characters that are going to the receiver have even number of 1s. At the receiver, the number of 1s in each character are counted. If there are even number of 1s, the parity bit is removed and the data are delivered to application. If the number of 1s is odd, the receiver will detect an error and it can ask the packet with the character in error to be transmitted once again. (visst blir man snurrig av att läsa? :p:crazy:

uppgiften:

Assuming odd parity, find the parity bits for each of the following blocks:

a. 11100010101 b. 1000110001011

och aaa, ja fattar att ja ska lägga till en etta eller nolla bara :D
och att det e jämnt antal ettor i båda "blocksen". :p och dom har ju kommit överens om "odd parity" och som ni ser i de fetstilta så ska ju blocksen ha udda nummer av ettor.. så den här "parity-biten" ja ska lägga till borde rimligen vara en nolla då va? (båda fallen) eller e ja helt bakom flötet? (om man läser det understrykna) hoho... kan inte få fel ju... måste fråga om hjälp.. skulle fråga läraren om hjälp kanske, men hon e lite grym :):rolleyes: och mina s.k. kursare e aldrig online så de svarar inte,:( så ja får vända mig till er :D hehe

För er som undrar vad hjälptråden har för ett syfte? Hjälptråden är till för oss som funderar över olika saker.. det kan vara allt ifrån världspolitiska frågor och skoluppgifter ^ till varför inte rakapparaten vill fungera. allt detta i hopp om att få hjälp av oss andra smartingar här på TA!!! Svara gör man om man tror att man har en lösning eller svar på en fråga som postats]

enkelt va? :)
reveal
tänk så här:
inklusive den sista biten som du lägger till ska det finnas ett jämnt antal 1or
Glorie
quote:
Originally posted by reveal
tänk så här:
inklusive den sista biten som du lägger till ska det finnas ett jämnt antal 1or


jaha? :D alltså lägger ja till en nolla då på båda???

killar alltså...tssss...kan aldrig säga rakt ut :D hehe det e ju tjejer som ska hålla ER på sträckbänken JUH! tjejer brukar inte få nysta ut svaren ur er annars elle? hoho
reveal
svar: johan adam
Aendy
Hmm, programering (för jag antar att det är det som det handlar om) är ett område jag är helt borta på så tyvärr kan jag inte vara av någon assistans här, dock verkar Reveal ha koll på ämnet.

quote:
Originally posted by Glorie


För er som undrar vad hjälptråden har för ett syfte? Hjälptråden är till för oss som funderar över olika saker.. det kan vara allt ifrån världspolitiska frågor och skoluppgifter ^ till varför inte rakapparaten vill fungera. allt detta i hopp om att få hjälp av oss andra smartingar här på TA!!! Svara gör man om man tror att man har en lösning eller svar på en fråga som postats]



Bra idé med en hjälptråd, har två grejer som jag kan behöva hjälp med:

1) Varför vill inte tjejer fungera?
2) Någon som är kunnig i uppsatsskrivning som har lust av att ta del av min C-uppsats och komma med konstruktiva och kunniga rättningar och tips?
x-dream
quote:
Originally posted by Aendy

1) Varför vill inte tjejer fungera?


Denna fråga kommer vi aldrig att få svar på vill jag lova....
Glorie
quote:
Originally posted by Aendy
Hmm, programering (för jag antar att det är det som det handlar om) är ett område jag är helt borta på så tyvärr kan jag inte vara av någon assistans här, dock verkar Reveal ha koll på ämnet.


hehe, du och reveal e mina klippor här på TA :)

quote:
Bra idé med en hjälptråd, har två grejer som jag kan behöva hjälp med:

1) Varför vill inte tjejer fungera?
2) Någon som är kunnig i uppsatsskrivning som har lust av att ta del av min C-uppsats och komma med konstruktiva och kunniga rättningar och tips?


tack och bock som uppmärksamma det i mindre strl :) ;)

1. har du tryckt på on-knappen? :) :p allvarligt talat; hur menar du då? alla tjejer fungerar väl?
2. jag kan läsa, men därmed säger ja inte att ja e bra på det...har skrivit c-kursuppsats iaf.. så nåt kanske ja kan säga?

snart kommer ja langa upp mitt nästa datorproblem :( ja e helt käs idag :(

reveal, tack ;)
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie

1. har du tryckt på on-knappen? :) :p allvarligt talat; hur menar du då? alla tjejer fungerar väl?


Nä, ingen tjej fungerar. Inte som jag vill iaf.
NbR
Om du behöver mer hjälp med din kurs så kan jag säkert hjälpa till.
Var går kursen du läser? Jag kännde nästan igen det där exact från min egen kursbok (vilken jag inte köpte dock)

:eyes:
Glorie
Nbr, den heter internet & datorkommunikation.....se till att hålla dig här på forumet då :) för dig har jainte sett förut och ja kommer att posta flera frågor.. :)

aendy, hur vill du att d ska fungera då? hmmmmmmmm....

Vizay
de där e ju bara binära tal...inte så jättejobbigt....fast jag kommer ihåg att jag inte riktigt fattade det där :p
reveal
quote:
Originally posted by Vizay
de där e ju bara binära tal...inte så jättejobbigt....fast jag kommer ihåg att jag inte riktigt fattade det där :p


här har vi en som verkligen är med och hjälper till :stongue: :crazy: :tongue2
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement