|
Voetbalseizoen 2006-2007 (pg. 108)
|
View this Thread in Original format
| DJ Sid |
Weg met al die saaie voetbalcommentators!
Ik wil meer subjectiviteit, minder neutraliteit!
Al die saaie zever, pff, daar maakt ge het voetbal niet populairder mee. Een beetje meer meeleven met de match mag toch wel zeker :/ |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Clement achterin is ook veel te traag. Een snelle centrale verdediger die wat deftig kan uitverdedigen is al een eerste stap. Dan nog betere flanken en genaturaliseerde spitsen, en we kunnen misschien eindelijk iets doen in Europa... |
Ik denk dat er in principe wel genoeg goeie Belgische spelers zijn om een plaats op een groot kampioenschap af te dwingen (wat natuurlijk wel moeilijk is als de bondscoach net bankzitters als Mbo en Van Damme oproept). Alleen is het zo dat er veel niet opgeroepen worden, geschorst of geblesseerd zijn.
Bailly,Pocognoli, Kompany, Vermaelen, Mudingayi, Dembele, Martens, Defour, Fellaini, De Mul,... en mss Tchité nu die zijn papieren ook in orde zijn, dat zijn toch allemaal spelers met wat talent. Allemaal nog erg jonge spelers, maar waar imo toch potentieel inzit. |
|
|
| massiveK |
Wat een ramp.... Hoe kan Van Buyten zon grote fouten doen voor een Bayern Speler?!
Clement was echt zwak.
Defour en Mpenza heb ik niet gezien...
Fellaini, Mudingayi en Deman speelden een goeie wedstrijd (vooral de eerste helft wat Deman betreft)
Chatelle heeft ook goeie dingen gemaakt (mooie assist voor sterchele)
Die stijnen zaak was ook geen goeie ding, een Referee onder druk en die dus makkelijk kaarten geef.
Maar wat vind ik het zwakste is het mentaal... na 1-0 hebben de Duivels niets meer gegeven, het was over... geen reactie (ja misschien die kans van sterchele) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Dewinter start petitie voor Vlaams nationale voetbalploeg
"De zware 4-0 nederlaag van de Rode Duivels heeft niet alleen te maken met het gebrek aan talent, maar ook met het feit dat de spelers zich nauwelijks verbonden voelen met de nationale ploeg.
Enkel de splitsing in een Vlaamse en Waalse nationale ploeg kan het voetbal in ons land uit het moeras halen", stelt Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter die een petitie opstart over een eigen Vlaams nationale ploeg.
Voor Dewinter gaat de thesis van gebrek aan talent niet volledig op aangezien de Rode Duivels heel wat individueel voetbaltalent tellen. "Italianen, Portugezen, Engelsen, Schotten en Duitsers vechten voor hun ploeg en vooral voor hun land, hun natie, hun volk, hun kleuren. Voetballen voor de Belgische nationale ploeg wordt vooral als een vervelende opdracht, als 'corvee' beschouwd", meent hij.
Enkel de opsplitsing van de Belgische nationale ploeg in een Vlaamse en een Waalse nationale ploeg kan volgens hem het voetbal in ons land uit het moeras halen en de algemene malaise doorbreken. "Vlaamse Leeuwen in plaats van Rode Duivels! Het Vlaams Belang stelt vast dat Wales, Engeland en Schotland degelijke ploegen afvaardigen voor het EK en het WK die met trots hun natie verdedigen! Waarom zou Vlaanderen niet hetzelfde kunnen", vraagt hij zich af.
De Vlaams Belanger wil binnenkort een actie opstarten waarbij voetbalsupporters aan de voetbalstadions en via het internet de oprichting van een Vlaams nationale ploeg kunnen ondersteunen. |
www.gva.be
ROFL ROFL ROFL :haha: :haha: :haha: |
|
|
| FCB_Fanatic |
Zou Dewinter eigenlijk ooit al eens een voetbalstadion van den binnenkant hebben gezien ???
pure onzin wat die kerel nu weer uitkraamt ... |
|
|
| Config |
| Hahahaha.. Dewinter jongen. |
|
|
| massiveK |
| t'is belachelijk..... |
|
|
| FCB_Fanatic |
morgen is't hier in Bocholt om 19u de wedstrijd België -19 tegen Zwitserland -19. Normaal ga ik wel een kijkje nemen met een paar kameraden, inkom is toch gratis. De terugwedstijd wordt over een paar dagen elders in België gespeeld (weet niet meer waar).
Hopelijk wordt het een goei matchke. De Belgen maken op papier zeker kans op een overwinning, ze staan in Europa tweede op de ranglijst na Spanje en voor ploegen als Frankrijk, Nederland, Italië, Engeland ... Benieuwd dus welk jong talent er nog in België is :) |
|
|
| FCB_Fanatic |
België -19 - Zwitserland -19: 1-1
Net terug van de voetbal, een evenwichtige maar geen al te boeiende match gezien. Beide ploegen probeerde bij momenten wel snel te combineren, maar er zaten te veel slordigheden in het spel om veel vlotte combinaties te zien. Gebeurde het toch eens dat er een combinatie doorkwam, dan was de voorzet niet al te best of zat er nog net een verdediger tussen. Er werd dan ook geregeld naar de lange bal teruggegrepen, maar het was bijna altijd zo dat de verdedigers hier de baas waren over de aanvallers. Gevolg dus dat de wedstrijd bijzonder weinig kansen heeft opgeleverd.
In de eerste helft hebben we een tweetal schoten gezien van de Zwitsers die niet eens binnen het kader waren. Bij de Belgen op het einde van de eerste helft wel een actie door het centrum. Middenvelder die de bal in de lucht doortikt en Capon die de bal in één tijd op doel trapt, tweetal meter over het doel. Vlak voor de rust dan nog een vrije trap, waarbij een bal wordt doorgekopt en de links buiten op doel kan trappen. Keeper was echter goed uitgekomen ... ruststand dus 0-0
Tweede helft net iets meer kansen gezien, van de Belgen een aantal schoten op doel die eigenlijk vrij makkelijk door de keeper werden gepakt. De Belgische keeper heeft nog minder te doen gehad, een aantal keer moeten uitkomen maar hij was steeds eerder op de bal en dus geen gevaar. In de 83ste minuut valt dan de 0-1. De Zwitserse keeper heeft balbezit na een Belgische aanval en lanceert onmiddellijk de rechtsmid. De Belgische linksback laat zich iets te makkelijk aftroeven waardoor die Zwitser makkelijk de bal naar het centrum kan spelen. De centrumverdediger is te laat en de spits trapt hard binnen. Keeper is kansloos ... Een aantal minuten later valt dan de Gelijkmaker. Capon krijgt dan de bal aangespeeld in de lucht, kan twee man voorbij gaan en trapt dan hard voorbij de keeper: 1-1. Terechte eindstand.
De Belgen vond ik zeker niet slecht, maar ik zou van deze ploeg ook niet denken dat ze tweede was van europa in zn leeftijdscategorie. Terugmatch is woensdag in Elen, een klein 1/2 uur van hier, maar ik denk niet dat ik ga kijken :).
edit: de spits waarvan ik dacht dat het Capon was, was blijkbaar toch ne andere. Capon is gebleseerd en is vervangen door ne andere speler. |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
De Belgen vond ik zeker niet slecht, maar ik zou van deze ploeg ook niet denken dat ze tweede was van europa in zn leeftijdscategorie. Terugmatch is woensdag in Elen, een klein 1/2 uur van hier, maar ik denk niet dat ik ga kijken :). |
Ik moet toevallig zaterdag in Elen voetballen! :D
Best wel grappig :) |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
edit: de spits waarvan ik dacht dat het Capon was, was blijkbaar toch ne andere. Capon is gebleseerd en is vervangen door ne andere speler. |
pwnt.
een heel verslag over Capon en dan opt einde lees je een edit waarin staat dat Capon niet eens meedeed :stongue:
toch een mooi verslag ;) |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
pwnt.
een heel verslag over Capon en dan opt einde lees je een edit waarin staat dat Capon niet eens meedeed :stongue:
|
tja, normaal zou die in de spits spelen, maar kheb zonet pas gelezen dat hij is vervangen |
|
|
|
|