|
Voetbalseizoen 2006-2007 (pg. 46)
|
View this Thread in Original format
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Real
Was dat met die afgang tegen de Koninklijke? :tongue2 |
Een match waarin Genk best wel een goeie eerste helft speelde, enkele kansen had, maar waarin Madrid in de tweede helft eventjes het niveauverschil liet blijken.. ;) Maarja, toen ik bij een 6-0 achterstand 2000 Genksupporters de 70.000 man in Bernabeu hoorde overklassen, was ik toch nog altijd trots om Genkie te zijn.. :cool:
In de thuismatch tegen Real maakten we het btw weer goed door 1-1 gelijk te spelen.. ;) |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Bwa dat is zo'n beetje een vicieuze cirkel he.. Wie in de CL komt, krijgt geld.. En wie geld heeft kan zich versterken tov de rest waardoor de kans vergroot op een volgende (en meer succesvolle) deelname aan de CL. Moesten we CL halen dan zullen we er idd niet al te veel potten gaan breken, maar veel slechter als Anderlecht kunnen we het in principe al niet gaan doen he.. :clown:
Onze eerste CL-campagne van vijf jaar terug vond ik trouwens meer dan behoorlijk.. :) |
het gaat er mij gewoon om dat Genk niet eens in de CL zou geraken doordat ze een te sterke tegenstander zouden treffen. Ik zie anderlecht en brugge er dan eerder ingeraken omdat die WEL beschermd zijn door hun europese resultaten.
en t is niet dat Belgie het zich kan permiteren om veel punten te laten liggen voor de landencoefficient. Zeker niet nu Belgie weer kans maakt op een rechtstreekse CL deelnemer. Dat is voor het seizoen 2007-2008, maar naar de verdere toekomst toe moeten Belgiche ploegen gewoon goed blijven presteren om die plaats te behouden, om zich zo in de CL te kunnen verbeteren (financieel en sportief). |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Eigenlijk heb ik hier maar één woord op te zeggen: Zulte-Waregem :p
m.a.w. voetbal is onvoorspelbaar. Je weet nooit tot wat Genk in staat zou zijn. Het is bovendien aan de andere clubs om te vermijden dat Genk kampioen wordt he, slagen ze daar niet in dan verdient Genk het, punt andere lijn. |
tuurlijk is voetbal onvoorspelbaar, maar ik wil het nog wel eens zien gebeuren dat Genk zich plaatst tegen toppers als Liverpool en Real Madrid in de voorronde. Dat waren twee ploegen die zich via de voorronde moesten plaatsen dit jaar, toch geen leuke opdracht als een Belgische ploeg daartegen moet. Ploegen als Brugge en anderlecht zullen tegen die ploegen in de voorronde (normaal) niet uitkomen.
edit: het ging er mij trouwens helemaal niet om of Genk dit verdient of niet. Als ze eerst worden verdienen ze het, wat ik gewoon wou zeggen is dat dit volgens MIJ voor het Belgisch voetbal een slecht zaak zou zijn. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Just kidding hoor. Ik vind het positief voor het Belgische voetbal dat een ploeg als Genk met fris spel, een goeie mentaliteit en een stevig team de andere grote ploegen met al hun pseudo-vedetten achter zich laat. :) |
En met veel belgen in de ploeg. |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
tuurlijk is voetbal onvoorspelbaar, maar ik wil het nog wel eens zien gebeuren dat Genk zich plaatst tegen toppers als Liverpool en Real Madrid in de voorronde. Dat waren twee ploegen die zich via de voorronde moesten plaatsen dit jaar, toch geen leuke opdracht als een Belgische ploeg daartegen moet. Ploegen als Brugge en anderlecht zullen tegen die ploegen in de voorronde (normaal) niet uitkomen.
edit: het ging er mij trouwens helemaal niet om of Genk dit verdient of niet. Als ze eerst worden verdienen ze het, wat ik gewoon wou zeggen is dat dit volgens MIJ voor het Belgisch voetbal een slecht zaak zou zijn. |
Niet elke ploeg waar ze tegen zouden kunnen uitkomen is van dat niveau. Een slechte zaak hoeft het dus zeker niet te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit seizoen: wat hebben RSCA en Club Europees al uitgevreten? Anderlecht haalde ocharme twee puntjes in de CL, ze hopen zowaar nog door te stoten naar de volgende ronde maar laat ons eerlijk zijn, daarvoor zullen ze nog serieus uit een ander vaatje moeten tappen. En Club? Een puntje in twee wedstrijden Uefabeker, niet tegen de minste natuurlijk maar de volgende ronde lijkt veraf met een verplaatsing naar Besiktas nog voor de boeg. Standard? Ik denk dat we daar best over zwijgen. En dan kom je automatisch bij Zulte-Waregeme, met een beetje pech de enige Belgische ploeg die Europees overwintert, en wetende dat half België zei dat dit een slechte zaak ging zijn voor onze coëfficiënt. Vooroordelen best achterwege laten dus :) |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Niet elke ploeg waar ze tegen zouden kunnen uitkomen is van dat niveau. Een slechte zaak hoeft het dus zeker niet te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit seizoen: wat hebben RSCA en Club Europees al uitgevreten? Anderlecht haalde ocharme twee puntjes in de CL, ze hopen zowaar nog door te stoten naar de volgende ronde maar laat ons eerlijk zijn, daarvoor zullen ze nog serieus uit een ander vaatje moeten tappen. En Club? Een puntje in twee wedstrijden Uefabeker, niet tegen de minste natuurlijk maar de volgende ronde lijkt veraf met een verplaatsing naar Besiktas nog voor de boeg. Standard? Ik denk dat we daar best over zwijgen. En dan kom je automatisch bij Zulte-Waregeme, met een beetje pech de enige Belgische ploeg die Europees overwintert, en wetende dat half België zei dat dit een slechte zaak ging zijn voor onze coëfficiënt. Vooroordelen best achterwege laten dus :) |
IMO zou Genk het niet veel beter gedaan hebben. En in de voorronde van de CL is de meerderheid van de clubs wel van een gelijkaardig niveau, omdat Genk als niet-beschermde sowieso tegen een beschermde club uitkomt. De kloof met Europese (sub)toppers is voor Genk nog groter dan voor Bruggen en Anderlecht ook.
Vooroordelen achterwege laten ja, maar tis niet omdat Zulte-Waregem nu stunt, dat elke Belgische club die niet Brugge of Anderlecht heet dat nu in Europa kan of gaat doen. Een Belgische club kan al eens stunten, maar realistisch gezien is die kans klein, ook al doet bv. Genk het heel goed in de Mickey-Mouse competitie (wat al lang niets meer wil zeggen). De kans op onderschatting is in de CL trouwens veel kleiner. Ik volg FCB_Fanatic zijn redenering. |
|
|
| FenixStyle |
5 pnt voor op Anderlecht, 9 op Brugge, 11 op Standard..
:crazy: :tongue3 :eyespop: :eyes: :crazy: |
|
|
| djcresto |
| het ziet er goed uit voor Genk |
|
|
| Phortastic |
| Nu nog een 6 op 6 halen en ik begin er zelf in te geloven :eyes: |
|
|
| Config |
Einde gratis voetbal op VRT & RTBf
vrijdag 10 november 2006 [10:13 uur]
Belgacom TV telde eind september bijna 103.000 klanten. De jaardoelstelling van 100.000 abonnees werd daarmee nu al gerealiseerd. De historische operator voorziet nog een flinke stijging in abonnees voor het jaareinde want december is traditioneel de belangrijkste maand. Volgens woordvoerder Haroun Fenaux zet Belgacom eind dit jaar de samenwerking met de VRT en de RTBF stop, zodat vanaf januari geen gratis voetbal meer te zien is op die zenders.
bron: De Tijd
tssss.. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
Einde gratis voetbal op VRT & RTBf
vrijdag 10 november 2006 [10:13 uur]
Belgacom TV telde eind september bijna 103.000 klanten. De jaardoelstelling van 100.000 abonnees werd daarmee nu al gerealiseerd. De historische operator voorziet nog een flinke stijging in abonnees voor het jaareinde want december is traditioneel de belangrijkste maand. Volgens woordvoerder Haroun Fenaux zet Belgacom eind dit jaar de samenwerking met de VRT en de RTBF stop, zodat vanaf januari geen gratis voetbal meer te zien is op die zenders.
bron: De Tijd
tssss.. |
was al langer bekend ;) |
|
|
| Real |
Dat was al langer bekend, maar misschien was dat eerder een gerucht...?
Erg spijtig uiteraard, maar er kan nog veel veranderen op die tijd. :) *crosses fingers* |
|
|
|
|