|
Voetbalseizoen 2006-2007 (pg. 51)
|
View this Thread in Original format
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Als superinvaller zou die misschien nog iets kunnen betekenen, maar als basisspeler is hij echt nog te jong en te zwak. Laat hem nog een jaartje of 2 rijpen bij Ajax en de beloften, en dan zal hij echt een versterking voor de Duivels zijn :) |
Te zwak als je bij Ajax in de basis staat? Leeftijd speelt dan imo geen rol. |
|
|
| kokkenmaster |
| quote: | Originally posted by djcresto
Te zwak als je bij Ajax in de basis staat? Leeftijd speelt dan imo geen rol. |
Idd. Doet er niet toe. Zoals gisteren bij die knullige voorzet van VDB, de commentator: "Niet vergeten dat em nog maar net 19 is geworden."
WTF ??!! Kerel speelt al minstens 2 jaar op Europees niveau mee. Dan zou je toch al iets moeten kunnen zeker? |
|
|
| FCB_Fanatic |
| volgens mij ligt het probleem in de taktiek van Vandereyken. Ik denk dat iemand het hier al eerder gesuggereerd heeft, maar mogelijk wilt Vandereyken niet met flankspelers als Soetaers en De Mul werken. Vandereyken is altijd een trainer geweest die vanuit een goeie defensieve organisatie vertrekt, en dergelijke spelers passen daar voor hem mss niet in :( |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Tja, ge kunt in België veel verdedigers oproepen die niet slecht zijn, maar of ze op internationaal niveau iets waard zijn... |
Ik denk dat ze alleszins een STUK meer gemotiveerd zijn als die Léonard, die gasten zijn blij dat ze bij de nationale ploeg mogen spelen dan, ze zien hun harde werk in de competitie beloond, en zetten zich er dan ook volledig voor in.
Dat kunt ge moeilijk van Léonard, die dan misschien bij Feyenoord speelt, maar van matchritme kunt ge bij die kerel moeilijk spreken, als ge ieder week bij de reserven moogt meedoen.
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Als superinvaller zou die misschien nog iets kunnen betekenen, maar als basisspeler is hij echt nog te jong en te zwak. Laat hem nog een jaartje of 2 rijpen bij Ajax en de beloften, en dan zal hij echt een versterking voor de Duivels zijn :) |
Hier ben ik het mee eens.
Spelers die volgens mij niet in de selectie horen:
* Doel: De Vlieger (Zulte Waregem), Stijnen (Club Brugge), Vandenbussche (Heerenveen/Ned)
* Verdediging: De Man (Anderlecht), Hoefkens (Stoke City/Eng), Léonard (Feyenoord/Ned), Van Buyten (Bayern München/Dui), Van Damme (Anderlecht), Vanden Borre (Anderlecht), Vermaelen (Ajax/Ned)
* Middenveld: Daerden (Club Brugge), Englebert (Club Brugge), Geraerts (Standard), Goor (Anderlecht), Mudingayi (Lazio/Ita), Simons (PSV/Ned)
* Aanval: Huysegems (Feyenoord/Ned), E.Mpenza (Al-Rayyan/Qat), Pieroni (Auxerre/Fra), Vandenbergh (Genk)
Spelers die er volgens mij wel moesten bij geweest zijn:
Logan Bailly (Genk)
Tom Soetaers (Genk)
Hans Cornelis (Genk)
Tom De Mul (Ajax)
en ja, nu mag je mij een Genk-supporter noemen, want dat ben ik ook :D
maar ze staan wel 1ste in de competitie met 5 punten voorop! en dat met iedere keer 8/9 Belgen in de ploeg! en dan kan het toch niet dat er maar één Genk-speler in de selectie van de nationale ploeg zit?
Want zo geweldig doen onze Belgen in het buitenland het toch ook niet :rolleyes: |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
Hier ben ik het mee eens.
Spelers die volgens mij niet in de selectie horen:
* Doel: De Vlieger (Zulte Waregem), Stijnen (Club Brugge), Vandenbussche (Heerenveen/Ned)
* Verdediging: De Man (Anderlecht), Hoefkens (Stoke City/Eng), Léonard (Feyenoord/Ned), Van Buyten (Bayern München/Dui), Van Damme (Anderlecht), Vanden Borre (Anderlecht), Vermaelen (Ajax/Ned)
* Middenveld: Daerden (Club Brugge), Englebert (Club Brugge), Geraerts (Standard), Goor (Anderlecht), Mudingayi (Lazio/Ita), Simons (PSV/Ned)
* Aanval: Huysegems (Feyenoord/Ned), E.Mpenza (Al-Rayyan/Qat), Pieroni (Auxerre/Fra), Vandenbergh (Genk)
Spelers die er volgens mij wel moesten bij geweest zijn:
Logan Bailly (Genk)
Tom Soetaers (Genk)
Hans Cornelis (Genk)
Tom De Mul (Ajax)
en ja, nu mag je mij een Genk-supporter noemen, want dat ben ik ook :D
maar ze staan wel 1ste in de competitie met 5 punten voorop! en dat met iedere keer 8/9 Belgen in de ploeg! en dan kan het toch niet dat er maar één Genk-speler in de selectie van de nationale ploeg zit?
Want zo geweldig doen onze Belgen in het buitenland het toch ook niet :rolleyes: |
Pocognoli mag er voor mij ook zeker wel bij. Vanden Borren zou ik er wel in laten, en eerder Englebert en/of Goor er nog uit. Ondanks dat hij zeer wisselvallig speelt, toont hij ook dat wel kan voetballen en heel veel techniek heeft. Bovendien kan hij zowel op de rechtsmid als rechtsachter als verdedigende mid (ok, daar zijn er wel genoeg anderen die er kunnen spelen)spelen.
Ook Van Damme mag er voor mijn part uit en eerder Deschacht er nog bij ofzo. En Maarten Martens mag er voor mijn part ook bij, die doet het in Nederland ver van slecht. De meesten die nog overblijven is eigelijk enkel omdat het zodanig erg gesteld is met het Belgisch voetbal dat er geen betere alternatieven zijn. |
|
|
| FCB_Fanatic |
ik zou het lijstje eventueel nog aanvullen met Sonck (als die terug op niveau geraakt) en eventueel Buffel (hoewel de laatste interland die hij speelde rampzalig slecht was :nervous: ). Goor zou ik idd ook vervangen door Soetaers op dit moment.
Wat Englebert betreft, dat is bij brugge een enorm nuttige speler. Hij loopt enorm veel gaten dicht, hij werkt enorm hard en geeft op die manier de mogelijkheid aan Vermant en Blondel / Vanheerden (die creatief en technisch beter zijn) om aanvallend iets meer bij te brengen. Daarnaast draagt hij ook af en toe zelf bij tot aanvallende acties. Ik denk dat Vandereyken hem vooral oproept om het feit dat hij bij brugge vooral zoveel defensief werk verricht, en hij staat er verder ook voor bekend "een grote motor" te hebben.
Aangezien Vandereyken mij nog steeds niet overtuigd heeft dat hij een aanvallend ingestelde coach is, maar eerder defensief denkt, kan ik dus enerzijds goed begrijpen dat hij englebert oproept. Anderzijds heeft Belgie met Simons en Mudingayi (en eventueel zelfs Geraerts) voldoende spelers die hun defensief werk op het terrein verrichten en kan de plaats van Englebert beter worden ingenomen door een creatief meer aangelegde speler (zoals De Mul op rechts of Buffel centraal). |
|
|
| Bl@ckOut |
Dan moogde Pieroni er ook al ineens uitsmijten.
En VDB eruit zou ik toch ni doen. 't is samen met Dembele den enige dat nog een manneke voorbij kan gaan.
En ik geef toe, ik had ook liever Deschacht ipv Leonard zien staan zenne maja. |
|
|
| Config |
| Ik zou eerder Vermant erin gooien dan Englebert.. Die zit toch wel beter in vorm en HEEFT de laatste pass in zijn voeten.. en VDB.. dat ge die nog credits geeft.. kheb em nog ni veel goed zien doen |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
Ik zou eerder Vermant erin gooien dan Englebert.. Die zit toch wel beter in vorm en HEEFT de laatste pass in zijn voeten.. en VDB.. dat ge die nog credits geeft.. kheb em nog ni veel goed zien doen |
Vermant kan NU mss nog iets betekenen voor de nationale ploeg, maar die wilt volgens mij niet meer voor de nationale ploeg spelen,toch zker niet meer als éénmalige depaneur. Dat heeft ie al eerder duidelijk gemaakt.
Verder zou het ook geen blijk zijnvan een toekomst visie door hem op te roepen. Over een tweetal jaar stopt hij, beter nu de kans geven aan een jong talent zodat die voor de kwalificatiematchen van het WK al ervaring kan opdoen. Het EK kunnen we toch vergeten nu |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Config
en VDB.. dat ge die nog credits geeft.. kheb em nog ni veel goed zien doen |
Dee heeft echt wel kwaliteiten zenne. Ge moet 'm niet op de rechtsback zetten want dan is't miserie. Maar op 't middenveld kan hij wel degelijk iets bijbrengen aan de ploeg, offensief kan hij wel iets. Alleen heeft 'm af en toe zo z'n grillen. En overdrijft 'm soms. 't is te hopen dat hij nog leert wat hij wel of niet mag doen op welk moment :) |
|
|
| Jasperovitsj |
Mijn lijstje, gebaseerd op de huidige vorm en prestaties van de spelers:
OUT
De Vlieger (Ervaring, maar andere keepers zijn gewoon beter)
Leonard (Gewoon te zwak)
Van Damme (Idem)
Mpenza (Idem²)
Goor (Vaste waarde als hij in vorm zit, maar momenteel moddert hij maar wat aan, en de ouderdom begint ook wat door te wegen)
IN
Bailly (zit in supervorm)
Deschacht of Cornelis
Soetaers
De Mul (als supersub weliswaar)
Martens (liefst samen met Dembele)
Buffel
Matthijs
Over Vandeborre heb ik toch ook mijn twijfels hoor. Das zeker geen slechte voetballer, maar als back stelt hij compleet niks voor. Als middenvelder met aanvallende capaciteiten eventueel wel, maar ik heb het gevoel dat hij nog wat te onbesuisd speelt en dus nog een paar jaartjes moet rijpen. Pieroni mag voor mijn part blijven, maar dan wel in een systeem waarin hij de ballen panklaar bij de 16 krijgt. Dan is hij echt wel een dodelijke spits. Maar nu moet hij ofwel op een eiland spelen en hopen dat de lange bal hem ooit eens zal bereiken, of moet hij zijn ballen als het ware zelf gaan halen en zelf mee de aanval opzetten, en zo'n speler is hij niet. Maar met betere flankspelers als Soetaers of Martens, of centrale creativiteit met Buffel of Dembele die Pieroni en Vandenbergh precies kunnen aanspelen, dan hebben we best wel wat aanvallende capaciteit... |
|
|
| Xilver |
| Mijn voorstel: we laten de mannen van de nationale ploeg huis aan huis energiebesparende klusjes doen. |
|
|
|
|