|
Voetbalseizoen 2006-2007 (pg. 27)
|
View this Thread in Original format
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Ja naar die Fifa ranglijst moet ge vooral kijken, dat is ongelooflijk representatief. Das bijna nog erger dan de DJ Mag :rolleyes: |
Ik had het over de uefa ranglijst gebaseerd op de resultaten van de belgische ploegen in europa over de laatste 5 jaar.
Op de fifa ranglijst staat België 50e |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by djcresto
tja geluk met Boekarest, kweet het niet. Ze hebben nu toch maar mooi Kiev met 1-4 naar huis gespeeld. En vorig jaar halve finale in de Uefa Cup. |
ik heb niet gezegd dat Boekarest een slechte ploeg is hé, maar tegen Boekarest dachten ze op voorhand toch nog een kans te hebben. Ze hadden met hunne coefficient net zo goed tegen Milaan kunnen uitkomen of ne andere europese TOPPER, iets dat Boekarest nog steeds niet is.
verder is het zo dat de landenoefficient van Belgie (uefacoefficient) enkel bepaalt hoeveel Belgische ploegen europees mogen spelen, hoeveel voorrondes ze moeten spelen e.d. ... Dat is dus iets anders dan de coefficient van een ploeg (v standard bijvoorbeeld), die gebaseerd is op de europese prestaties van enkel DIE ploeg de afgelopen jaren. Deze bepaalt in welke mate de ploeg beschermd is.
Het is natuurlijk logisch dat wanneer een Belgische ploeg goed presteert dit voordelig is voor zowel landencoefficient als die ploeg zn 'eigen' Coefficient |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by djcresto
Op de fifa ranglijst staat België 50e |
veel te hoog nog.. :rolleyes: |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by djcresto
Ik had het over de uefa ranglijst gebaseerd op de resultaten van de belgische ploegen in europa over de laatste 5 jaar.
Op de fifa ranglijst staat België 50e |
10de op de ranglijst in Europa? Ik dacht dat het erger was :wtf: |
|
|
| Shadowkid |
Lol, Charleroi - Anderlecht, wat was me dat. Absolute zeikmatch van Anderlecht (afgaande op de radio) maar toch in de laatste seconde nog gelijkmaken. Ze moeten daar in Charleroi ver zot zijn geworden.
Ma twordt wel is tijd dat Anderlecht wat constanter en mooier voetbal brengt, dat moogt ge toch verwachten met deze kern. |
|
|
| mellow_head |
| Pfff ze hebbe toch weer 1 punt gepak:rolleyes: |
|
|
| FenixStyle |
| Man man man, typische Anderlechtmatch weer.. Hopelijk hebben ze hun portie geluk voor de komende tien dagen weer gehad, en krijgen wij volgende week in het Astridpark eens éindelijk waar we al elk jaar recht op hebben.. :whip: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Als ze zo spelen gaan ze tegen AEK Athene grandioos den boot in dinsdag... |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Man man man, typische Anderlechtmatch weer.. Hopelijk hebben ze hun portie geluk voor de komende tien dagen weer gehad, en krijgen wij volgende week in het Astridpark eens éindelijk waar we al elk jaar recht op hebben.. :whip: |
Er was geluk bij, maar vooral een Zitka die al weken heel goed staat te keepen. En een match duur nu eenmaal tot de ref affluit he.
En anders moete is overdrijven; elk jaar my ass.
Jasper: Moest het tegen Milan of Lille zo zijn, ja dan gingen ze grandioos de boot in. Maar AEK is bijna rampzalig gestart en heeft nog nooit gewonnen in de CL, grandioos de boot in zou dan ook echt wel een onmetelijk grote afgang zijn, zelf als ze zouden spelen zoals vandaag. |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Shadowkid
En anders moete is overdrijven; elk jaar my ass. |
We spelen op Anderlecht elk jaar een sterke match, maar worden elk jaar met lege handen teruggestuurd, dikwijls onterecht...
Maar soit, the past is the past.. Statistieken tellen niet mee op de grasmat, dus we zullen zien volgende week ;) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Shadowkid
Jasper: Moest het tegen Milan of Lille zo zijn, ja dan gingen ze grandioos de boot in. Maar AEK is bijna rampzalig gestart en heeft nog nooit gewonnen in de CL, grandioos de boot in zou dan ook echt wel een onmetelijk grote afgang zijn, zelf als ze zouden spelen zoals vandaag. |
Met ne schrikschijter als Vercauteren gaat ge ni veel rapen in de CL hoor, geloof me. |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Met ne schrikschijter als Vercauteren gaat ge ni veel rapen in de CL hoor, geloof me. |
Spijtig genoeg is dat een feit, ik krijg dikwijls ook het vliegend schijt van zijn beslissingen. Ma ik hoop gewoon dat de klasse van een Boussoufa en Biglia bv boven komt. En zelfs Genk haalde een paar jaar geleden punten in Athene, dan moet Anderlecht (zelfs met Vercauteren) dat ook kunnen. |
|
|
|
|