|
Voetbalseizoen 2006-2007 (pg. 75)
|
View this Thread in Original format
| FCB_Fanatic |
| quote: |
RC Genk stelt Braziliaan Jackson Coelho voor
za 30/12/06 - Vanmiddag stelt RC Genk twee aanwinsten voor. Eén ervan is Jackson Coelho, de andere Davino Verhulst, weet Het Belang van Limburg.
Genk zal Coelho een half jaar huren van het Spaanse Getafe, met een optie om de Braziliaan daarna definitief over te nemen. "Ik ben blij dat ik opnieuw in België ben", zei Coelho vrijdag op de luchthaven van Zaventem aan Het Laatste Nieuws. Hij kwam van Brazilië, waar hij op huurbasis bij Flamengo speelde.
Coelho kent de Belgische competitie. In het najaar van 2005 maakte hij het mooie weer bij Westerlo, waarna hij tijdens de winterstop vertrok naar Getafe. Zaterdag legt Coelho nog medische tests af, waarna hij voorgesteld zal worden. Net als Verhulst, de 19-jarige keeper die weg mag bij Beveren. Hij volgt bij Genk Jan Moons op als derde keeper.
Geen Nederlands of Engels
Genk houdt voorlopig de lippen op elkaar over zijn aanwinsten, maar een ex-coach van Coelho gaf in Het Nieuwsblad wel al zijn mening: Herman Helleputte van Westerlo. Coelho werd binnegehaald om de leemte op te vullen die de langdurig geblesseerde Ivan Bosnjak (foto) nalaat.
"Hij is een heel ander type dan Bosnjak. Technisch is hij heel sterk, hij heeft een prima overzicht en een fraai schot in de voeten. Coelho zal meer de acties zelf maken dan Bosnjak. Hij kan Genk zeker iets bijbrengen", zegt hij. "De vraag is hoe hij er in zijn hoofd voor staat. Dat Spanje niet gelukt is, zal een mentale tik geweest zijn. Hij spreekt ook geen Nederlands of Engels. En zijn oudere broer is er niet bij." |
het zal nu wel zo goed als vaststaan zeker :)
ik snap eigenlijk wel niet waarom Verhulst naar Genk gaat. Genk doet er een goeie zaak mee, maar Verhulst wilde net weg bij Beveren omdat hij geen speelkansen kreeg en nu wordt hij derde doelman bij Genk. Daar zal hij nog minder kansen krijgen. |
|
|
| Jasperovitsj |
Inderdaad, zeker met een jonge Bailly in doel gaat die totaal geen speelkans krijgen...
Coelho kan wel een goeie aanwinst zijn denk ik, lijkt me wel complementair aan Vandenbergh te zijn :) |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
het zal nu wel zo goed als vaststaan zeker :)
ik snap eigenlijk wel niet waarom Verhulst naar Genk gaat. Genk doet er een goeie zaak mee, maar Verhulst wilde net weg bij Beveren omdat hij geen speelkansen kreeg en nu wordt hij derde doelman bij Genk. Daar zal hij nog minder kansen krijgen. |
Aangezien Moons naar Lierse gaat heeft KRC een vervanger nodig. En, bij Beveren op de bank of bij Genk op de bank, de loonfiche zal wel voor zich spreken. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Aangezien Moons naar Lierse gaat heeft KRC een vervanger nodig. En, bij Beveren op de bank of bij Genk op de bank, de loonfiche zal wel voor zich spreken. |
daar hebt ge een punt
maar anderzijds kon hij volgend jaar mss als eerste doelman aan de slag bij Beveren aangezien Copa einde contract is en al buitenlandse interesse heeft opgewekt. |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
daar hebt ge een punt
maar anderzijds kon hij volgend jaar mss als eerste doelman aan de slag bij Beveren aangezien Copa einde contract is en al buitenlandse interesse heeft opgewekt. |
En als er toevallig volgende zomer een buitenlandse club voor Bailly komt aankloppen heeft Genk al iets achter de hand en heeft Verhulst de kans om eerste keeper te worden bij een topclub. |
|
|
| Bunz |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
En als er toevallig volgende zomer een buitenlandse club voor Bailly komt aankloppen heeft Genk al iets achter de hand en heeft Verhulst de kans om eerste keeper te worden bij een topclub. |
feit is wel dat Genk nóg een toptalent achter de hand heeft voor in de goal: Sinan Bolat (18 jaar). Dus Verhulst pakt daar wel een risico als hij hoopt op een vertrek van Bailly. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
En als er toevallig volgende zomer een buitenlandse club voor Bailly komt aankloppen heeft Genk al iets achter de hand en heeft Verhulst de kans om eerste keeper te worden bij een topclub. |
mja, zo had ik het idd nog niet bekeken, maar ik verwacht eigenlijk nog niet direct een transfer van Bailly. Ik zou het in ieder geval na 1 seizoen eerste klasse niet zo'n heel slimme zet vinden. |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
En als er toevallig volgende zomer een buitenlandse club voor Bailly komt aankloppen heeft Genk al iets achter de hand en heeft Verhulst de kans om eerste keeper te worden bij een topclub. |
Bailly na dit seizoen al vertrekken naar het buitenland? No way.. Als ge als jonge keeper naar het buitenland vertrekt, weet ge op voorhand al dat de kans zeer groot is dat ge 3/4 van het seizoen op de bank zit. Bailly zal dus nu dus nog niet voor z'n centen gaan kiezen maar het sportieve voorlopig laten primeren. Als hij zich dan na 2-3 seizoenen ook op Europees vlak heeft kunnen bewijzen, zal hij mss wel voldoende aanbiedingen krijgen van clubs waar hij titularis zal zijn..
(akkoord, dat zeiden we vorig jaar rond deze tijd ook over dat ander jong talent in Genk, maar gelukkig heeft niet elke jonge voetballer het schrijnend lage IQ van Defhoer..)
Qua keepers zitten we alvast in een zeer confortabele positie met drie jonge talenten in de kern. (Bolat wordt door sommigen zelfs nog beter bevonden dan Bailly)
Het transferbeleid in Genk is er dankzij Reynders alvast sterk op vooruitgegaan. Coelho is mss niet dé superspits, maar kan zeker en vast een meerwaarde betekenen. En ik verwacht dat er mogelijk nog wel een aankoop zal volgen. |
|
|
| Blue Sky 99 |
Bwa, in het voetbal zijn er geen zekerheden meer. Het kan zeer snel gaan. Zoals het nu eigenlijk voor Verhulst gaat kan het morgen voor Bailly gaan ... Een club die ettelijke keren groter is dan KRC en met een veelvoud van je loon staat te zwaaien, hij zou niet de eerste zijn die er voor zwicht. Ik zou het zelf ook geen slimme zet vinden maar er zijn genoeg precedenten :)
En Verhulst, ja die neemt misschien wel een risico maar hij heeft ten slotte nog maar even veel bewezen als Bolat. Niets. Een groot talent genoemd worden en het waar maken is nog iets anders, bij een vertrek van Bailly zullen ze alvast beide hun kans willen grijpen. Bovendien zal Verhulst zichzelf waarschijnlijk wel minstens evenwaardig inschatten als Bolat aangezien hij deze kans gegrepen heeft. |
|
|
| FCB_Fanatic |
Morgen op VTM "Het Gala van de Gouden Schoen 2006"
Kwalitatief zal de show volgens mij niet veel voorstellen, ze zal volgens mij nog steeds niet kunnen tippen aan de vroegere shows op de vrt. Maar kwou eigenlijk eens informeren wie jullie hier tot de kanshebbers rekenen.
Persoonlijk verwacht ik dat een Anderlecht speler met de prijs naar huis gaat gaan. Dan denk ik in de eerste plaat aan Bousouffa of Frutos die de prijs dan voornamelijk obv de tweede helft van vorig seizoen zullen winnen. Vorig jaar was Bousouffa enorm bepalend voor Gent, maar dit jaar heeft hij nog niet kunnen brengen wat hij vorig jaar bracht. Ook Frutos was enorm belangrijk in de titelstrijd vorig seizoen, maar is dit seizoen te vaak out geweest.
Verder zie ik vooral veel spelers die bij momenten een uitstekend nveau haalden maar achteraf al even vlug terug wegzakten. Zo begon Deschacht aan een ijzersterk seizoen, maar heeft hij dat niveau niet kunenn volhouden en heeft hij zelfs bij momenten enorme flaters gemaakt. Balaban is voor Brugge vaak bepalend geweest, maar op andere momenten volledig onzichtbaar ... Ook Genk heeft een aantal spelers die aan een sterk seizoen bezig zijn waarvan Bailly waarschijnlijk het meeste opvalt. Ik denk trouwens dat Stijnen en Zitka ook wel eens met een deel van de punten zouden kunnen gaan lopen, maar voor de schoen zelf zullen ze tekort komen
mijn top3:
1. Bousouffa
2. Frutos
3. Balaban
waarschijnlijk vergeet ik nog wel aantal namen, maar daarvoor reken ik op anderen hun deskundige inbreng :p |
|
|
| MikeVee |
Het zal wel weer een Anderlecht-speler worden. :(
Ik hoop wel dat de keepers ook wat punten krijgen, ze hebben dan wel een eigen klassement dit jaar maar een Stijnen of Bailly verdienen zzeker een top 10 plaats algemeen IMO. |
|
|
| djcresto |
Wouter Vrancken en Daniel Zitka!
Beiden haalden zowel de eerste helft van dit seizoen als de tweede helft van vorig seizoen een heel hoog niveau. Bij al de rest was het met pieken en dalen. |
|
|
|
|