|
vad lyssnar ni på just NU? (pg. 336)
|
View this Thread in Original format
| shylock |
| quote: | Originally posted by hustler
Live @ Radio1, Essential Mix 06-06-2004 Above & Beyond 2.00.05
När jag lyssnade på den här mixen första gången tyckte jag att låt nummer två var riktigt grym. Kollade upp det och den hette tydligen Above & Beyond - Troubles In The World, hittade den aldrig efter det och till slut glömde jag den
När jag satt och lyssnade på den här mixen igen slog det mig, det är ju för fan Probspot - Foreplay jag tyckte var så bra.
Varför är det enligt Above & Beyond de som har producerat den? :conf: |
Jag frågade probspot om det, och det är Foreplay och inget annat. Dom har visserligen saxat lite i den för att korta ner den. Jag drog precis ner mixen för att lyssna själv och kan inte förstå hur någon kan tro något annat .:rolleyes: Kollade även tracklistingen från arkivet på radio 1, foreplay ligger som nr 4. troligtvis en miss bara. |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by shylock
Jag frågade probspot om det, och det är Foreplay och inget annat. Dom har visserligen saxat lite i den för att korta ner den. Jag drog precis ner mixen för att lyssna själv och kan inte förstå hur någon kan tro något annat .:rolleyes: Kollade även tracklistingen från arkivet på radio 1, foreplay ligger som nr 4. troligtvis en miss bara. |
Visste väl det!!
Summa summarum, Above & Beyond är hala och all kredd ska till Probspot som har gjort en så fet låt.
The mystery is solved. :) |
|
|
| Treo |
Art of Trance - Breathe (Dawnseekers remix)
Lätt med på all time topp 5 listan i min värld :) jag får bokstavligt talat rysningar av välbehag från denna låten.. |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
mm det där är utan tvekan den bästa essential mixen som finns och kanske skönaste setet ever.. har lyssnat på det hur många gånger som helst, förra sommaren på stranden pumpades den verkligen:D
är ju många grymma låtar med där som Troubles In The World, World On Fire, White Room - White Room, No One On Earth o massa annat gott :D |
Jag håller med där. Above & Beyonds Essential Mix på BBC Radio One är absolut en av de allra bästa någonsin. Jag måste säga att om jag skulle jämföra det med någon annan Essential Mix så skulle det i så fall vara Ferry Corstens Essential Mix på Radio One.
Allt från presentationen till sista låten är riktigt bra. Två helt föredömliga Essential Mixes. |
|
|
| CJ InterCity |
Kris O'neil - Tears Of Blue (Van Gelder Remix)
killen är ett geni :wtf: |
|
|
| dj christian |
| fluce - pulse (trisco rmx) |
|
|
| zoric |
Lustral - Everytime [Mark Eteson Remix]
Jag lyssnade på Trance Frequency på Party107 tidigare och hittade en riktigt grym låt som förövrigt inte är släppt ännu.
Icone - Sintra |
|
|
| CJ InterCity |
vem är Icone? har hört fler bra låtar fron honom/henne/dem :)
just nu:
Ayu - Appears (Kyau vs Albert Dub)
höjdpunkten från MoS på Slagthuset :crazy: :crazy: |
|
|
| dj christian |
| Okey det här albumet måste ni bara lyssna på, Hybrid - Wide Angle, det är helt otroligt. Kunde inte tro mina öron efter jag hade lyssnat igenom det. Breakbeat/trance typ av musik. Rekommenderas!!!!!!!!!!!!! |
|
|
| ShyTrance |
| np: Shpongle - Beija Flor :) |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
vem är Icone? har hört fler bra låtar fron honom/henne/dem :)
just nu:
Ayu - Appears (Kyau vs Albert Dub)
höjdpunkten från MoS på Slagthuset :crazy: :crazy: |
Markus Schulz & Departure - Without You Near [Gabriel & Dresden Remix]
Icone är en belgisk producent som i verkligheten heter Wim Van Gelder. Han har släppt låtar som Astra, Sorrow, The Way Home och nu sist Sintra. Han har också remixat H2J-låten Santiago som är riktigt härlig. H2J är förövrigt Hemstock & Jennings tillsammans med Matt Hardwick. |
|
|
|
|