|
vad lyssnar ni på just NU? (pg. 418)
|
View this Thread in Original format
| montana |
divide & kreate - kelly's smelly behind
en mashup av smells like teens spirit & kelly clarkson - behind these hazel eyes
så bra |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by hustler
Ian Carey & Mochico feat. Miss Bunty - 'Say What You Want' (Ian Carey Dub Mix) (Nero Recordings)
Angello & Ingrosso- '82-83' (Superstar)
Philippe B- 'Can U Feel It' (Cyber Production)
Steve Angello- 'Chord' (Refune)
Who's Who- 'Not So Dirty' (Size)
Ernesto & Bastian- 'Darkside Of Th Moon' (Axwell & Sebastian Ingrosso Remod) (Nebula)
Booka Shade- 'Mandarine Girl' (Get Physical)
Style Of Eye- 'Unknown' (Classic)
Digitalism- 'The Count' (Kitsune)
Buy Now- 'For Sale' (La'Mode)
Morillo,Romero & Nunez- 'Dancin' (Angello & Ingrosso's Metallica Is Dancin Booty) (White)
Tiefschwarz feat. Chikinki- 'Wait & See' (Alter Ego Remix) (Fine)
Mad 8- 'Work This ' (JD's Booty Mix) (White)
Buy Now- 'Sold' (La'Mode)
MBG & SDS- 'New Jack' (Steve Angello Remix) (Size X)
Royksopp- '49 Percent' (Angello & Ingrosso Remix) (Wall Of Sound)
Steve Angello- 'Teasing Mr.Charlie' (Size)
Steve Lawler- 'That Sound' (Angello & Ingrosso Remix) (Joia)
Chemical Brothers- 'Hey Girl Hey Boy' (Virgin)
Eurythmics- 'Sweet Dreams' (Steve Angello's Bootleg Mix) (Sony/BMG)
Daft Punk- 'Alive' (Virgin)
TUNG LÅT! Någon som vill bjuda? |
Det är fan i mig helt cpigt hur mycket godis Ingrosso och Angello lyckas spotta ur sig...Jag börjar misstänka att de inte bara proddar ihop utan också sover och drömmer våta drömmar tillsammans...Många artister lyckas inte prodda såhär mycket på åratal. Även om de gör de så resulterar det ofta i att det mesta är skit. Otroligt. Och jämfört med många av giganterna inom EDM-scenen är dessa grabbar fortfarande snorungar....ja jävlar i mig...när får vi se de på en Monday Bar-kryssning månne?! |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Det är fan i mig helt cpigt hur mycket godis Ingrosso och Angello lyckas spotta ur sig...Jag börjar misstänka att de inte bara proddar ihop utan också sover och drömmer våta drömmar tillsammans...Många artister lyckas inte prodda såhär mycket på åratal. Även om de gör de så resulterar det ofta i att det mesta är skit. Otroligt. Och jämfört med många av giganterna inom EDM-scenen är dessa grabbar fortfarande snorungar....ja jävlar i mig...när får vi se de på en Monday Bar-kryssning månne?! |
Bra skrivet. Ja, de sitter ju knappast på latsidan om man säger så.
Just nu: Motorcycle - My Blue Heart (Gabriel & Dresden Chocolate Poptart Dub) (NEW Rip)
och sen
The Drill - The Drill (Tom Novy Remix) |
|
|
| Advokaten |
Armin van Buuren - Live at Glow (Washington)-Radio-03-02-2002-TWCLIVE
Mys! :eek:
/Advokaten
Ny låt igång:
Ian Carey & Mochico Feat. Miss Bunty - Say What U Want (Ian Carey Dub Mix) :D :D :D
Citat från gårdagens spelning med Laszlo at http://www.slottsstallarna.net
Jag: vi drar på Axwell feat. Steve Edwards - Watch the sunrise (Vocal Dub) dvs. låt nr 2
Laszlo: slår på låt nr 1 (D-Fuse - Living the dream (Matthew Dekay Dub)
... efter en halv minut.
Jag: vad fan är detta?
Laszlo: jag tyckte väl att den inte lät rätt. :D
YEAH!
/Advokaten |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Advokaten
Citat från gårdagens spelning med Laszlo at http://www.slottsstallarna.net
Jag: vi drar på Axwell feat. Steve Edwards - Watch the sunrise (Vocal Dub) dvs. låt nr 2
Laszlo: slår på låt nr 1 (D-Fuse - Living the dream (Matthew Dekay Dub)
... efter en halv minut.
Jag: vad fan är detta?
Laszlo: jag tyckte väl att den inte lät rätt. :D
YEAH!
/Advokaten |
moha - det var kvällens höjdpunkt. Men mixarna var tighta som satan och till min stora förvåning satt Watch the sunrise (som jag till slut fick rätt :D) med Living the dream klockrent...i breaket o allt....jag e fan grym...;) Till och med när jag gör fel blir det rätt :D |
|
|
| NooN |
Andain feat. Mavie Marcos - You Once Told Me
Underbara vocals. Jag ryser varje gång.
Nästa på listan:
Alter Ego - Rocker (Eric Prydz Remix)
Jag tror mig ha hört denna som intro/outro i nån TV-serie eller nånting, nån som har en aning? |
|
|
| Laszlo |
Hard Stuff - Synthetic Drums (Original)
GULD! mmm...those were the days :) |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by Laszlo
moha - det var kvällens höjdpunkt. Men mixarna var tighta som satan och till min stora förvåning satt Watch the sunrise (som jag till slut fick rätt :D) med Living the dream klockrent...i breaket o allt....jag e fan grym...;) Till och med när jag gör fel blir det rätt :D |
Självförtroendet är det inget fel på i alla fall.
:p
Just nu: 202-Les rythmes Digitales - Music Makes You Loose control (LRD Remix)
från deras relativt nya platta Darkdancer |
|
|
| Laszlo |
Prydz - Knockout
PHAAAATTTT |
|
|
| zoric |
| Scott Bond - Essential Mix 1999 |
|
|
| Laszlo |
| Lee Cabrera - Shake it rullar i bakgrunden medans plugget håller mig sysselsatt i natten....klassiker .. :) |
|
|
| Laszlo |
Deep Forest - Bohême (1995)

01 Anasthasia (1:48)
02 Bohemian Ballet (5:15)
03 Marta's Song (4:12)
04 Gathering (4:38)
05 Lament (3:09)
06 Bulgarian Melody (3:08)
07 Deep Folk Song (1:14)
08 Freedom Cry (3:17)
09 Twosome (4:06)
10 Cafe Europa (4:17)
11 Katharina (2:53)
12 Boheme (4:36)
Rekommenderar detta album varmt. Vet inte vilken genre man skall placera detta i...någon sorts tribalistisk experimentell zigensk ambient downtempo. Har hunnit samla på mig så mycket minnen till detta albumet under dessa tio år så det är inte sant.
I vissa låtar tycks det låta som de till och med sjunger på ungerska - dock någon sorts zigensk dialekt som inte alls är lik den ungerskan jag pratar.
edit: visst fan är många av låtarna på ungerska :) Andra är på spanska, turkiska, franska, bulgariska och arabiska:
http://www.deepforestmusic.com/lyrics.htm |
|
|
|
|