|
De sport thread (pg. 112)
|
View this Thread in Original format
| Antony |
Eindelijk punten me Garate :) hij heeft de overwinning wel gekregen, maar ni gestolen vindek... heb enkel laatste 5 kilometer gezien. Garate heeft toch veruit het meest op kop gereden. Weet niet hoe het er de rest van de koers uitzag...
En Boonen heeft zen verlof ook precies goe verteerd :p |
|
|
| djcresto |
| basso bijna 10 minuten voor op de 2e in de giro, impressive! Nu maar afwachten of hij dezelfde vorm kan etaleren in de tour en of de tegenstanders sterker voor de dag zullen komen :D |
|
|
| Jasperovitsj |
Wie gaat Basso kunnen tegenhouden als hij hetzelfde vormpeil kan aanhouden? Ullrich gaat in de bergen te kort komen, en Basso is een te sterke tijdrijder om hem op zijn beurt in het tijdrijden een paar minuten aan te smeren. Di Luca wil nu ook de Tour rijden om zijn rampzalige Giro goed te maken, maar als hij in Italië al faalt, waarom zou hij dan in de Tour beter doen?
Ik zie de voornaamste tegenstand eigenlijk uit Amerikaanse hoek komen. Leipheimer, Landis, Hincapie, dat zijn de mannen die het misschien kunnen doen. En natuurlijk Vinokourov, hoewel die door zijn postuur een iets mindere klimmer is dan Basso.
Tzal in ieder geval een open strijd worden hoop ik :) |
|
|
| RadiantB |
| quote: | Originally posted by djcresto
basso bijna 10 minuten voor op de 2e in de giro, impressive! Nu maar afwachten of hij dezelfde vorm kan etaleren in de tour en of de tegenstanders sterker voor de dag zullen komen :D |
Welke tegenstanders ? :)
Ullrich is passé en binnen een maand zijn alle Spaanse ploegen geschorst wegens dopinggebruik.
En Heras maar beweren dat alle Spanjaarden zuiver rijden...
Wie weet kunnen wij nog eens de Tour winnen. ^^
Wat gaat er met Juventus gebeuren volgens jullie ?
In België zou de de bond onverbiddelijk zijn, maar ik denk wel dat de Italianen een oogje gaan dicht knijpen. (geldboete ipv degradatie) |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Wie gaat Basso kunnen tegenhouden als hij hetzelfde vormpeil kan aanhouden? Ullrich gaat in de bergen te kort komen, en Basso is een te sterke tijdrijder om hem op zijn beurt in het tijdrijden een paar minuten aan te smeren. Di Luca wil nu ook de Tour rijden om zijn rampzalige Giro goed te maken, maar als hij in Italië al faalt, waarom zou hij dan in de Tour beter doen?
Ik zie de voornaamste tegenstand eigenlijk uit Amerikaanse hoek komen. Leipheimer, Landis, Hincapie, dat zijn de mannen die het misschien kunnen doen. En natuurlijk Vinokourov, hoewel die door zijn postuur een iets mindere klimmer is dan Basso.
Tzal in ieder geval een open strijd worden hoop ik :) |
Grote outsider is denk ik Popovitch, als ze hem bij Discovery dezelde trainingsarbeid als Lance kunnen opleggen. Vino zal hinder ondervinden van de dopingaffaire en hij kent meestal ook wel één slechte dag. Landis gokte ik vorig jaar al op maar heeft mij toen ontgoocheld. |
|
|
| Jasperovitsj |
Van de spanjaarden zal het inderdaad niet moeten komen :D (Tenzij Valverde misschien, en die had blijkbaar ook zeker niks met de hele affaire te maken).
Enfin, het valt nog te bezien welke koppen er allemaal gaan rollen natuurlijk, want er zouden naar verluidt meer dan alleen Spandjaarden bij betrokken zijn :nervous:
En ja, misschien de jonge Russen: Popovytch en Kacheskin. Maar ik betwijfel of Popovytch uitgespeeld zal worden als kopman? Hincapie wou deze keer ook voluit voor de Tour gaan, en die heeft niet minder kans om te winnen dan Popovytch denk ik :)
Landis gaat dit jaar absolute kopman zijn bij Phonak, en niet vergeten dat hij in het voorjaar oppermachtig was in de Amerikaanse rittenkoersen waar toch ook een paar fameuze kleppers aan de start stonden. Idem voor Leipheimer, die is dit jaar toch ook nog een stuk sterker geworden.
Ik ben eens benieuwd of we een strijd Boonen - McEwen gaan krijgen voor groen. Nu Pettacchi niet meedoet zijn hun kansen weer gestegen, dus ik zie ze allebei nog wel duelleren tot in Parijs. :crazy:
Gaat zwaar wikken en wegen worden voor de wielerprono dan. Ik ben geneigd om Boonen te nemen, zowel vanwege de vorm als chauvinisme. Maar voor de punten die Boonen kost heb je McEwen (die evenveel kans maakt als Boonen op ritwinst, ik vind echt niet dat Boonen sowieso beter is) én nog een andere renner of zelfs meer die punten kunnen opleveren. Tough choice dus :) |
|
|
| Phortastic |
Basso wint de Tour met de vingers in de neus hoor, quote me on that :)
Gaat weer lachen worden met die braadworst van ne Ulrich. Komisch om die te zien op de fiets met zen bierpens :clown: |
|
|
| Jasperovitsj |
Natuurlijk moet er altijd wel rekening gehouden worden met het feit dat hij de rest gewoon zand in de ogen strooit. In de Giro rustig de laatste kilo's eraf rijden, terug gewoon worden aan het bergop peddelen zonder zich meteen kapot te rijden en dan de benen is deftig testen tijdens de tijdrit. Ik denk echt dat hij wel beter kon dan hij in de Giro liet zien. Maar of hij in de Tour sterk genoeg gaat zijn om Basso te verslaan betwijfel ik toch ook ten zeerste...
Trouwens, Basso heeft ook het voordeel gehad dat hij in deze Giro niet echt concurrentie heeft gehad die hem fysiek heeft kunnen afmatten. Hij is nooit in de problemen gekomen en heeft alle zware ritten kunnen controleren zonder ooit echt in gevaar te komen. Er zijn maar een paar sporadische prikjes geweest, en de helft van de tijd heeft zijn ploeg die kunnen counteren, en de rest heeft hij zelf probleemloos dichtgereden. Ik denk in ieder geval dat hij nooit echt té diep is moeten gaan in deze Giro, waardoor hij normaal dus wel fris genoeg moet zitten in de Tour én tegelijk ook de juiste vorm heeft om in de Tour toch ook volledig tot het uiterste te kunnen gaan. :)
En what about Valverde? :) |
|
|
| Phortastic |
Tis toch nu al elk jaar hetzelfde verhaal met dieje Ulrich...
Die wint nooit meer de tour, in geen 100 jaar.
En vorig jaar in de Tour waren er al genoeg indicaties dat Basso ging winnen. Dat zag je toen al. En het komt uit :) |
|
|
| Den Backer |
Ulrich koerst om te leven (comfort bedoel ik he), de andere leven om te koersen.
Ulrich staat alle jaren veel te dik, voor de Giro... En op het einde v d Tour staat hij pas op zijn gewicht. Hij koerst maar een half jaar. Vrij logisch he dan, zijn resultaten... :)
En voor de rest heeft Jasperovitsj gelijk over de Giro & Basso.
De grote kannonen laten het altijd afweten in de Giro.
En "sparen" zich voor de Tour... |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Den Backer
En voor de rest heeft Jasperovitsj gelijk over de Giro & Basso.
De grote kannonen laten het altijd afweten in de Giro.
En "sparen" zich voor de Tour... |
true, feit is wel dat vorig jaar in de Tour Basso na Armstrong overduidelijk de sterktste was ;)
En Armstrong is gestopt dus zou Basso moeten winnen. En hij is duidelijker nog beter geworden als je naar deze Giro kijkt :eyes: |
|
|
| Jasperovitsj |
Bwah, Simoni, Rebellin, Savoldelli, Di Luca, ze gingen toch allemaal resuloot voor de eindoverwinning in de Giro, maar buiten Simoni zijn ze allemaal zwaar door het ijs gezakt. Ze laten het inderdaad wel afweten, maar toch echt niet om zich te sparen voor de Tour. Want voor hen is de Giro als Italiaan natuurlijk het belangrijkste :)
Kan wel zijn dat sommigen (Di Luca, Garzelli, Savoldelli) hun mislukte Giro gaan proberen goed te maken in de Tour, maar dat gaat hen nooit lukken. De concurrentie is zwaarder, en ze hebben al een loodzware Giro in de benen. De enige die zich echt officeel heeft gespaard voor de Giro is Ullrich, maar die inderdaad de komende maand nog énorm veel werk moeten verrichten wil hij toch tenminste een beetje deftig presteren in de Tour :stongue: |
|
|
|
|