|
De sport thread (pg. 69)
|
View this Thread in Original format
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Eagle`
Enigste match die er bovenuitstak, die Kompany gespeeld heeft imo was op Betis en dan stond ie nota bene nog in een 5 mans achterhoede te spelen ..der rest was maar matig zenne van de matchen die ie kunnen spelen heeft, Kompany is een goeie speler een zeer goeie speler ma ik vind het hem toch wat overroepen, hij maakt nog veel dezelfde fouten qua postitiespel, slordigheden en stuff die je zou denken dat ze zouden verdwijnen met de ervaring die ie heeft, maar da is het geval amper.
De positie van middenvelder is ook imo niet echt voor hem weggelegd, okay hij heeft er nog maar weinig wedstrijden gespeeld tijdens de comptetie zelf, misschien een wat voorbarige conclusie, ma je gaat me niet zeggen dat ze die veldopstelling nog nooit daarvoor op training hebben geprobeerd...
Ik begrijp daarom echt niet waarom hij het enigste lichtpunt zou zijn in de belgische competitie zijn (heeft amper wedstrijden gespeeld door blessures en de wedstrijden die ie speelde waren veelal matig)genoeg andere spelers die tijdens de heenronde meer laten zien hebben dan Kompany : oa. Boussoufa, Sterchelle, Coelho, Dupre,Salou en ne gans hoop andere van Essevee, Karel geeraerts, Dufour, ..
Fs Gert verheyen heeft buiten zen dipje van paar wedstrijden ook een mooie heenronde gespeeld..
Om op Defour weer te komen, ik ben meer onder de indruk van da gastje, als je op 17 jarige leeftijd de regulator en de spelverdeler van een ploeg als genk al kunt zijn, stukken indrukwekkender dan de postie van centrale verdediger imo, natuurlijk heeft Kompany op internationaal niveau al veel meer bewezen dan defour, maar nationaal is ie Kompany al voorbij naar mijn mening
|
Kompany was idd verre van het lichpunt in de heenronde. Vooral imo dan door die blessure die hem denk ik toch bijna 2 maand aan de kant hield en het enorm slechte spel van Anderlecht.
Ik begin er ook aan te twijfelen of de positie van verdedigende mid voor Kompany is weggelegd hoor, maar ik hoop dat hij zich daar ook kan bewijzen. Een van zijn grootste troeven achterin vond ik dat hij van daaruit regelmatig mee oprukte want een man meer situatie creëerde.
Maar overroepen vind ik hem helemaal niet. Ik heb niet alle matchen van Anderlecht volledig gezien (ik heb geen abo ofzo), maar wat Kompany laat zien is toch soms indrukwekkend.
Dat je van Defour meer onder de indruk bent is natuurlijk u mening,en ik ben waarschijnlijk wel wat bevooroordeeld omdat ik het voor Anderlecht heb. Maar los daarvan weet ik niet of het feit dat hij op die positie speelt, zijn prestatie indrukwekkender maakt dan die van Kompany. ALs 18-jarige eigelijk de leider zijn van de verdediging van Anderlecht en bijna van de ploeg als je hem soms bezig ziet, is imo even indrukwekkend. Voor een verdediger heeft hij bijna ongeziene techniek en hij kan haast perfecte tackles uitvoeren zoals er dat in Belgie niemand kan(ik herinner mij zo een paar keer een typische tackle uit zijn beginmatchen waar hij nog van achter een man komt en er in slaagt de bal uit die zijn voeten te halen zonder de man ook maar te raken). Hij heeft ook op zijn 18 jaar spitsen als Makaay & Larsson compleet uit de wedstrijd gehouden. En iedereen heeft vaak kritiek op zijn positiespel, en hij maakt daar idd soms fouten maar ik vind die nog altijd veel minder dan bij andere verdedigers in de Belgische competitie en hij slaagt erin dat te compenseren door zijn anticipatie, techniek en tackles.
Dat hij de laatste maanden niet echt geëvolueerd is, ligt volgens mij wel een deel aan zijn blessure (waar hij al langer last van had, voor hij echt uitviel), Vercauteren die geen vast systeem heeft en Anderlecht dat niet draait. En het niveau van de Belgische competitie is nu ook niet zo dat hij hier nog veel beter kan worden, hij heeft imo betere tegenstanders nodig zodat zijn zwakke punten duidelijker worden en hij verplicht is op die vlakken te verbeteren.
En het feit dat Defour op aanvallende mid speelt brengt hem ook automatisch meer in de kijker als hij een beslissende actie maakt. Van Defour zijn positie wordt dat nu eenmaal verwacht dat je alles reguleert en de beslissing forceerd. Dat Kompany als verdediger zo opvalt wilt ook iets zeggen. En Defour gaat imo in België ook nooit zijn volledig potentieel halen. Voor mij staat Kompany nog net iets hoger omdat Defour nog geen volledig seizoen bevestigd heeft en het ook af te wachten is hoe hij evolueerd. Wat natuurlijk niets veranderd aan het feit dat ik ook enorm onder de indruk ben van die kerel. |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Shadowkid
en hij kan haast perfecte tackles uitvoeren zoals er dat in Belgie niemand kan(ik herinner mij zo een paar keer een typische tackle uit zijn beginmatchen waar hij nog van achter een man komt en er in slaagt de bal uit die zijn voeten te halen zonder de man ook maar te raken). |
Op die momenten moet ik altijd met nostalgie terugdenken aans onzen olivier doll, met zijn zalige tackles. Zeker geen technisch wonder, maar als mandekker 1 van de beste die we de laatste jaren gehad hebben :tongue2 |
|
|
| Eagle` |
Kompany was idd verre van het lichpunt in de heenronde. Vooral imo dan door die blessure die hem denk ik toch bijna 2 maand aan de kant hield en het enorm slechte spel van Anderlecht.
Ik begin er ook aan te twijfelen of de positie van verdedigende mid voor Kompany is weggelegd hoor, maar ik hoop dat hij zich daar ook kan bewijzen. Een van zijn grootste troeven achterin vond ik dat hij van daaruit regelmatig mee oprukte want een man meer situatie creëerde.
Maar overroepen vind ik hem helemaal niet. Ik heb niet alle matchen van Anderlecht volledig gezien (ik heb geen abo ofzo), maar wat Kompany laat zien is toch soms indrukwekkend.
ALs 18-jarige eigelijk de leider zijn van de verdediging van Anderlecht en bijna van de ploeg als je hem soms bezig ziet, is imo even indrukwekkend. Voor een verdediger heeft hij bijna ongeziene techniek en hij kan haast perfecte tackles uitvoeren zoals er dat in Belgie niemand kan(ik herinner mij zo een paar keer een typische tackle uit zijn beginmatchen waar hij nog van achter een man komt en er in slaagt de bal uit die zijn voeten te halen zonder de man ook maar te raken).
|
Overroepen is misschien is misschien ma hard uitgedrukt ma ik zeg het omdat hij dezelfde fouten blijft maken, en leider van de verdediging zouk hem eigelijk niet echt noemen, Kompany heeft nog enorm veel coaching nodig van de meer ervaren mannen als een Tihinnen en da stoort me, vooral gezien de ervaring die ie toch wel al heeft zowel op internationaal vlak als nationaal |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Eagle`
Overroepen is misschien is misschien ma hard uitgedrukt ma ik zeg het omdat hij dezelfde fouten blijft maken, en leider van de verdediging zouk hem eigelijk niet echt noemen, Kompany heeft nog enorm veel coaching nodig van de meer ervaren mannen als een Tihinnen en da stoort me, vooral gezien de ervaring die ie toch wel al heeft zowel op internationaal vlak als nationaal |
Ik had nochtans het laatste jaar de indruk dat Kompany zowat diegene was die het meest de anderen coachte en dat de invloed van Tihinen minder en minder nodig was, maja, das mss afhankelijk van het 'point of view' :) |
|
|
| CygnusX |
Idd, mss beter overgaan naar de sportthread :) |
alle posts zijn verplaatst naar deze thread ;) |
|
|
| Gladius |
En nu heeft de Rode Duivel dus last van zijn schouder. "Ach, ik wil niet overdrijven met die tegenslag", zegt de 19-jarige Kompany in Het Nieuwsblad. "Pech heb je als je dakloos bent. Ik ben maar een geblesseerde voetballer."
toch zalig hoe dat die altijd rustig blijft en alles relativeert. klasse! |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | WIELRENNEN Ronde van Qatar (2.1)
Qatar was een kolfje naar de hand van
Tom Boonen. Hij won in de sprint voor
de Italiaan Grillo en de Duitser Zabel.
Boonen behoudt ook de gele leiderstrui.
De rit werd gekleurd door de jonge Belg
Pieter Ghyllebert (Chocolade Jacques).
De 23-jarige ging er na 20 kilometer
vandoor en mocht 14 minuten uitlopen.
Maar na een solo van ruim 100 kilometer
werd Ghyllebert gegrepen. Phonak en
Davitamon-Lotto hadden de jacht ingezet
in het peloton, maar uiteindelijk was
het Tom Boonen van Quick-Step die won.
Zijn derde zege in evenveel koersen. |
Boonen is sterk bezig. :)
Zabel en Hunter zijn weliswaar nog geen McEwen en Petacchi, maar met de vorm zit het toch precies al goed... |
|
|
| Antony |
| ^ ondertussen ook de derde rit... is fenomenaal :o die Boonen trein gezien? |
|
|
| Shadowkid |
Hopelijk kan Boonen die vorm ook vasthouden.
En Kompany zou mss opnieuw 3 weken out zijn. Zijn schouder is uit de kom geraakt op training, en als er een scheurtje in de ligamenten zit, is hij opnieuw aan paar weken out.
Kan iedereen overkomen, maar hij blijft toch niet gespaard van blessures dit seizoen en het komt dan nog op een vrij slecht moment ook. |
|
|
| IgnazZio |
| quote: | Originally posted by djcresto
name?... |
Nick Dierickx |
|
|
| The_G0dfather |
| fukkerdefuk barça uit de copa del rey :( |
|
|