|
De sport thread (pg. 28)
|
View this Thread in Original format
| djcresto |
| quote: | Originally posted by TOR
^ veel voetbal hebben we idd van hun kant niet gezien. |
Ik durf zeggen dat Griekenland verdiend europees kampioen is, Tsjechie, Portugal en Frankrijk geklopt, gelijk tegen Spanje. Vandaag in de finale waren ze tot hun doelpunt zeker de evenknie van Portugal. Ook in de match tegen Tsjechie lagen ze niet echt onder. Kvind het een mooi bewijs dat het geheel primeert op het individu. Voetbal blijft in de eerste plaats een ploegsport. En al bij al konden sommigen van die Grieken nog een aardig potje voetballen ook. En die sfeer onder de supporters was ook heel geweldig. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by djcresto
Ik durf zeggen dat Griekenland verdiend europees kampioen is, Tsjechie, Portugal en Frankrijk geklopt, gelijk tegen Spanje. Vandaag in de finale waren ze tot hun doelpunt zeker de evenknie van Portugal. Ook in de match tegen Tsjechie lagen ze niet echt onder. Kvind het een mooi bewijs dat het geheel primeert op het individu. Voetbal blijft in de eerste plaats een ploegsport. En al bij al konden sommigen van die Grieken nog een aardig potje voetballen ook. En die sfeer onder de supporters was ook heel geweldig. |
Tis maar wat je geweldig noemt imo :rolleyes: Grieken mogen van geluk spreken dat ze steeds aanvallende ploegen tegenover zich gehad hebben. Zet er een type ploeg met dezelfde organisatie tegenover en je krijgt op 90 minuten 3 kansen, O goals en 60000 man die na een kwartiertje ligt te ronken. Griekeland wou de bal gewoon niet hebben |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Eagle`
Tis maar wat je geweldig noemt imo :rolleyes: Grieken mogen van geluk spreken dat ze steeds aanvallende ploegen tegenover zich gehad hebben. Zet er een type ploeg met dezelfde organisatie tegenover en je krijgt op 90 minuten 3 kansen, O goals en 60000 man die na een kwartiertje ligt te ronken. Griekeland wou de bal gewoon niet hebben |
Kheb hier nergens staan dat ik het geweldig vind, kben ook absoluut geen supporter van de grieken en hun manier van spelen. Maar als je het zo hoort kunnen de Grieken precies niet voetballen en die kritiek vind ik onterecht. Enja in voetbal draait het om winnen, als je dan zo goed als geen goals tegenkrijgt dan ben je al een aardig stukje op weg.
Kheb van dit ek niet superveel wedstrijden gezien, maar ik vond het toch niet echt een ek om van te smullen. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by djcresto
Kheb hier nergens staan dat ik het geweldig vind |
| quote: | | En die sfeer onder de supporters was ook heel geweldig. | Nu ja sorry door die ook leek het of je het helemaal te gek vond ;)
| quote: | kben ook absoluut geen supporter van de grieken en hun manier van spelen. Maar als je het zo hoort kunnen de Grieken precies niet voetballen en die kritiek vind ik onterecht. Enja in voetbal draait het om winnen, als je dan zo goed als geen goals tegenkrijgt dan ben je al een aardig stukje op weg.
Kheb van dit ek niet superveel wedstrijden gezien, maar ik vond het toch niet echt een ek om van te smullen. |
Ik heb niet gezegd dat ze niet kunnen voetballen, maar als iedereen op die manier speelt, kijkt niemand nog naar voetbal. |
|
|
| dj Zevan |
de grieken brachten typisch duits voetbal, wat niet te verwonderen is aangezien de trainer n duitser is
tis niet mooi om te zien, maar wel efficient
en om te zeggen dat ze niet zouden kunnen voetballen, der zijn toch n paar grieken die n aardig staaltje techniek in huis hebben
maar het overgrote verschil met andere landen, er stond bij de grieken n echte georganiseerde ploeg opt veld |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by dj Zevan
de grieken brachten typisch duits voetbal, wat niet te verwonderen is aangezien de trainer n duitser is
tis niet mooi om te zien, maar wel efficient
en om te zeggen dat ze niet zouden kunnen voetballen, der zijn toch n paar grieken die n aardig staaltje techniek in huis hebben
maar het overgrote verschil met andere landen, er stond bij de grieken n echte georganiseerde ploeg opt veld |
volledig mee akkoord.
| quote: | | Ik heb niet gezegd dat ze niet kunnen voetballen, maar als iedereen op die manier speelt, kijkt niemand nog naar voetbal. |
das juist het mooie aan voetbal, al die verschillende speelstijlen tegenover mekaar. Ik geniet soms evenveel van een goedvoetballende ploeg dan van een goed verdedigend collectief blok. Griekenland is ook voor mij de verdiende kampioen. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by dj Zevan
maar het overgrote verschil met andere landen, er stond bij de grieken n echte georganiseerde ploeg opt veld |
op hun eigen helft wel. maar vanaf ze over de middellijn gingen was het maar een rommelboel vond ik. |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by TOR
op hun eigen helft wel. maar vanaf ze over de middellijn gingen was het maar een rommelboel vond ik. |
:rolleyes: beter opletten tor! |
|
|
| TOR |
| ^ hoeveel uitgespeelde kansen hebben ze gehad? |
|
|
| Gladius |
wa heeft da met kansen te maken? als ge over middellijn komt hebt ge nog nen helft om den bal rond te tikken eh. Met momenten speelden ze de portugezen gewoon weg met simpel voetbal. Het was zeker ni zo dat da de grieken nimmer voetbalden eens ze over de middellijn kwamen. Het is doorheen het toernooi gewoon telkens zo geweest dat ze op voorsprong kwamen, en dan is het gewoon logisch dat ze terugtrekken.
btw, voor dat Reyhagel trainer was, was Griekenland toch eerder bekend om hun technisch vernuft dan om hun collectief geheel. Ze kunnen allemaal wel voetballen ze. Ik vergelijk ze wel eens met Deportivo... |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Wie wint het ek? <-- Zweden of Tsjechië (waren voor het EK al men 2 favorieten)
Wie volgt de nba finales die ze nu ook op sporza uitzenden? <-- ik niet :)
Wie wint wimbledon? <-- mannen: Federer. Vrouwen: kan eender wie zijn, geen uitschieters atm.
Wie wint de tour? <-- Armstrong met 2 vingers in de neus.
Wie behaald een olympische medaille voor België? <-- Kimmeke Gevaert (hoop ik). Voor de rest zie ik niemand in staat eigenlijk :( |
Toch 2 dingen juist :)
Federer heeft gewonnen en Armstrong wint idd met 2 vingers in de neus das nu al duidelijk :)
Enkel Ek mis :p |
|
|
| djcresto |
| gisteren tot kwart na 3 blijven hangen na de training, vandaag om kwart na 6 de wekker om te gaan werken, sporten is gezond zeggen ze dan :whip: |
|
|
|
|