|
De sport thread (pg. 51)
|
View this Thread in Original format
| 1Million$shot |
| Is da in Holland gebeurd ?? Make my day, gimme a good answer :D |
|
|
| Bunz |
kmoet u teleurstellen, het was in het belgenlandje te doen ;)
anyway kga morge ook mss naar de aankomst in hasselt kijke. |
|
|
| 1Million$shot |
| miljaar, é, weeral onsterfelijk belachelijk gemaakt !!!! apenland rulezzz !!! :D |
|
|
| cyberia |
:whip: :whip: :whip: ri-di-cul
gewoon koersvervalsing is't!die koplopers hadden gewoon moeten doorkoersen.En wa kwam dië flik zich daar mee moeien?:whip:
Alsof het nog ni erg genoeg was dat ze moesten stoppen krijgen ze opeens maar 4 min voorsprong ni meer als hun voorsprong 6min. was
enecotour protour |
|
|
| djcresto |
laten we het beter hebben over de positieve sportprestaties.
België heeft de wereldkampioene op de lange afstandsthriatlon bij de vrouwen en de vice wereldkampioen bij de mannen! |
|
|
| MikeVee |
Schandalige wedstrijd was dat.
Spijtig dat er geen leidersfiguren in het peleton zaten die ervoor zorgden dat de koplopers de rit mochten pakken, of dat iedereen ermee stopte voor vandaag.
| quote: | Originally posted by djcresto
laten we het beter hebben over de positieve sportprestaties.
België heeft de wereldkampioene op de lange afstandsthriatlon bij de vrouwen en de vice wereldkampioen bij de mannen! |
Ja de triathleten hebben dat goed gedaan :) En iron-man van Lierde Belgisch kampioen. Snap wel niet goed dat ze die beide kampioenschappen op dezelfde dag houden. |
|
|
| cyberia |
dië lange afstandstriathlon is me wel iets amai:eyes: 4km zwemmen,120km fietsen en dan nog es 30km lopen:eyes: dat allemaal in 6u20 tijd,in alle geval knappe prestatie van Kathleen Smet.Was zij ook ni verde in Athene verleje jaar?
Nu trug effe over de pro-tour,kvraag mij af wat de waarde ervan nog gaat zijn volgend jaar,de drie grote rondes:Giro,Tour en Vuelta haken af,plus dan nog eens de koersen dat door die organisaties georganiseerd worden,dus geen paris-roubaix,geen parijs-tours,geen milaan sanremo, geen tireno adriatico ,....
ze hadden beter hun systeem van wereldbeker gehouden,maja |
|
|
| djibberonacid |
de pot op me de koers, tzijn sukkelaars die manne van de pro tour!!!
en de organizatoren van de eneco tour, daar wil ik me zelfs ni meer over uitspreke, och arme ons Bartje Dockx hij had nog zo hard gewerkt gister:D |
|
|
| Gladius |
om half7 sebiet ons Kim sé!
denk niet dat ze het live geven op sporza, dus best zapsgewijs eens nr bbc overschakelen. (en vooral letten op de uitspraak van Gevaert =)) |
|
|
| djcresto |
voor de freaks, vanaf maandag start het wk badminton. Te volgen op eurosport en BBC
Op www.sporza.be zijn er ook tickets te winnen voor de Yonex Belgian International badminton die plaatsvindt in Mechelen van 8 tot en met 11 september. Verschillende wereldtoppers zullen er zijn, tis eens iets anders dan altijd maar weer tennis ;) |
|
|
| _Jedi |
^Cresto, hoe doen de belgen het eigenlijk op dat internationaal badminton gebied?
Of hebben de zelfs europeanen het daarin moeilijk tegen bijv. koreanen, chinezen ofzo???? |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by _Jedi
^Cresto, hoe doen de belgen het eigenlijk op dat internationaal badminton gebied?
Of hebben de zelfs europeanen het daarin moeilijk tegen bijv. koreanen, chinezen ofzo???? |
ik doe het vrij goed :p
Nee serieus, België stelt als ik eerlijk moet zijn niet veel voor. Onze best gerangschikte heer staat in de 90. Onze beste dame rond 75. Onze beste dubbel rond de 40e en onze beste gemengd rond de 50e plaats. Dubbel en gemengd zijn in badminton wel belangrijker dan in tennis. Deze matige prestaties zijn ook de reden waarom de sport ondanks zijn populariteit zeer weinig media aandacht krijgt.
Nu is er één jonge gast van 17 die nu al eigenlijk Belgisch beste enkelspeler is. Al onze hoop ligt in zijn handen. De jongen is op en top Limburger maar zijn pa is geboren Indonesiër. Het ligt dus een beetje in de Aziaten hun aard dat ze goed zijn in deze sport. China, Zuid-Korea, Indonesië, Malysië zijn de sterkste landen. In Europa kan enkel Denemarken concurreren. Daar is het land's 3e sport en heerst ook een echte badmintoncultuur. Ook Groot Brittanië doet het zeer goed . Nederland, Duitsland en Frankrijk hebben alledrie zeer sterke dames in de top 10 van de wereld, maar hun namen verraden ook hun Aziatische afkomst.
Met de Belgian International proberen we de sport in de kijker te zetten. De eerste editie is zeker al een succes met de aanwezigheid van vele Europese topspelers.
Oja het antwoord op de hardste smash is 332 km/h. Andy Roddick kan daar nog een puntje aan zuigen. Men vermoedt zelfs dat de snelheden nog hoger liggen. De apparatuur wordt niet overal gebruikt en de metingen gaan maar tot maximum 350 km/h.
http://www.sportclub-salzgitter.de/krass.wmv |
|
|
|
|