|
De sport thread (pg. 134)
|
View this Thread in Original format
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Over de match ga'k me niet eens uitlaten, daar heb'k toch nog niet eens de helft van gezien. Over de praktijken die zich naast het veld echter afspeelden kan'k bezig blijven. Nog nooit heb ik zoiets gezien als gisteren op het Lisp. Lierse- en Antwerpsupporters zaten kriskras door mekaar. Natuurlijk valt de Antwerpsupporters daarover niets te verwijten, zij hadden daar tenslotte ook niet voor gekozen. Maar hun gedrag liet echt wel te wensen over ... Doordat men op het Lisp bier mee in de tribunes mag nemen was 2/3 van die supporters al strontzat voor de match nog maar begonnen was. Dit leidde dan ook tot duw-, trek- en vechtpartijen. Antwerpsupporters vonden er niets leuker op dan mensen te bespugen en met bier te overgieten. Bommetjes vlogen ons om de oren en ook met bengaals vuur werd er over en weer gezwaaid. Ik vreesde zelfs even dat een of andere dronken imbeciel zelfs dit tussen de Lierse-supporters zou gooien maar uiteindelijk is dat gelukkig niet gebeurd. Tijdens de rust waren er ook enkele Antwerpsupporters die er niets beter op vonden dan achteraan vanop de bovenste ring naar beneden te urineren. Ik vraag me af wat dit nog met voetbal te maken heeft. Er zitten dus ook kinderen op de tribunes he. Ik heb meerdere ouders gisteren met angst in hun ogen gezien, velen hebben het stadion dan ook al voortijdig verlaten. Stewards en politie vertikten het bovendien op te treden. Het is dan ook een regelrechte schande dat het Lierse-bestuur het geld boven de veiligheid van de eigen supporters verkoos.
Gisterenavond was ik beschaamd een voetballiefhebber te zijn :sadgreen: :nervous: |
Ik zat boven u want ik zat op die inmiddels beruchte bovenste ring. Er zijn inderdaad een paar zaken gebeurd die niet kunnen. Maar wat mij het meest ergert aan dit verhaal is dat Lierse de schuld van zich probeert af te schuiven. Ik lees in veel kranten dat de club volgens haar onmogelijk kon weten dat aanhangers van Antwerp kaarten kochten voor een Lierse-vak. Gezever!
Een vriend van mij is enkele dagen voor de wedstrijd aan het Lierse-loket tien kaarten gaan halen voor onze groep. Uiteraard allemaal voor Antwerp. De loketbediende gaf ze zonder problemen en zei nog om best geen uiterlijke kenmerken van Antwerp te dragen 'want dat is om problemen vragen.' Lierse wist dus goed genoeg wat er gaande was en deed niets om het tegen te houden.
Daarbij komt dat ik weet dat in de weken voor de wedstrijd Antwerp en Lierse enkele keren hebben vergaderd omtrent het verkrijgen van een extra vak voor Antwerpsupporters. Antwerp was vragende partij voor een extra vak. Lierse wilde hier niet van weten. Dāt is pas om problemen vragen.
Ik praat de zaken die langs onze kant gebeurd zijn niet goed. Maar na zoveel jaar voetbal weet elke voetbalkijkende mens wel dat men Antwerpsupporters niet in het vak van de tegenpartij moet zetten. Ik geef u volkomen gelijk wanneer ge zegt dat Lierse voor het gemakkelijke geld heeft gekozen. Ik voeg er aan toe dat het tijd wordt dat Lierse ophoudt met leugens en niet meer verwijst naar 'randdebielen' van Antwerp.
Bij deze. |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by Progrez
Ik praat de zaken die langs onze kant gebeurd zijn niet goed. Maar na zoveel jaar voetbal weet elke voetbalkijkende mens wel dat men Antwerpsupporters niet in het vak van de tegenpartij moet zetten. Ik geef u volkomen gelijk wanneer ge zegt dat Lierse voor het gemakkelijke geld heeft gekozen. Ik voeg er aan toe dat het tijd wordt dat Lierse ophoudt met leugens en niet meer verwijst naar 'randdebielen' van Antwerp. |
Ze verwezen naar "enkele randdebielen" van Antwerp, een deel van de supporters maar. En je moet toch toegeven dat er wel een aantal personen bij zitten waar die term wel degelijk op van toepassing is.
Maar kom, die Aras heeft ontslag genomen, en hij geeft zelf toe dat hij zwaar in de fout is gegaan. Voor zo'n wedstrijden begrijp ik niet dat ze supporters van dezelfde ploeg in één vak toelaten. :nervous:
Trouwens, de supporters van Lierse hebben zich ook misdragen, lees ik net?
"Het Sportcomité schreef Lierse een boete uit van 500 euro, waarvan de helft voorwaardelijk, voor het wangedrag van hun fans. Tijdens de bekerwedstrijd tegen Antwerp werd de scheidsrechter bespuwd en hadden fans vuurpijlen binnengesmokkeld." |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by Progrez
Ik zat boven u want ik zat op die inmiddels beruchte bovenste ring. Er zijn inderdaad een paar zaken gebeurd die niet kunnen. Maar wat mij het meest ergert aan dit verhaal is dat Lierse de schuld van zich probeert af te schuiven. Ik lees in veel kranten dat de club volgens haar onmogelijk kon weten dat aanhangers van Antwerp kaarten kochten voor een Lierse-vak. Gezever!
Een vriend van mij is enkele dagen voor de wedstrijd aan het Lierse-loket tien kaarten gaan halen voor onze groep. Uiteraard allemaal voor Antwerp. De loketbediende gaf ze zonder problemen en zei nog om best geen uiterlijke kenmerken van Antwerp te dragen 'want dat is om problemen vragen.' Lierse wist dus goed genoeg wat er gaande was en deed niets om het tegen te houden.
Daarbij komt dat ik weet dat in de weken voor de wedstrijd Antwerp en Lierse enkele keren hebben vergaderd omtrent het verkrijgen van een extra vak voor Antwerpsupporters. Antwerp was vragende partij voor een extra vak. Lierse wilde hier niet van weten. Dāt is pas om problemen vragen.
Ik praat de zaken die langs onze kant gebeurd zijn niet goed. Maar na zoveel jaar voetbal weet elke voetbalkijkende mens wel dat men Antwerpsupporters niet in het vak van de tegenpartij moet zetten. Ik geef u volkomen gelijk wanneer ge zegt dat Lierse voor het gemakkelijke geld heeft gekozen. Ik voeg er aan toe dat het tijd wordt dat Lierse ophoudt met leugens en niet meer verwijst naar 'randdebielen' van Antwerp.
Bij deze. |
Zoals ik hiervoor zelf ook al aangaf, de schuld ligt volledig bij het Lierse-bestuur. Ze wisten inderdaad op voorhand wat er ging gebeuren en kozen schaamteloos geldgewin boven de veiligheid van hun eigen supporters. Dit wil echter niet zeggen dat er niet met een beschuldigende vinger mag gewezen worden richting dit soort randdebielen dat gewoonweg niet thuishoort in een voetbalstadion. |
|
|
| Real |
| quote: | Lierse-Antwerp krijgt staart
De voetbalcel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken heeft een procedure opgestart tegen SK Lierse naar aanleiding van de incidenten tijdens de bekermatch tegen Antwerp.
Supporters van Antwerp mengden zich onder die van Lierse en gingen er verbaal en non-verbaal uit de bocht. Er werd geroepen, met bier gegooid, gespuwd, geduwd en geslagen. Een Antwerp-supporter urineerde vanuit een hoger gelegen vak op de supporters van de thuisploeg. Lierse-manager Danny Aras bood een dag na de feiten zijn ontslag aan omdat dit het beste signaal is om aan te tonen dat er verantwoordelijkheid dient genomen te worden.
De procedure die Binnenlandse Zaken heeft opgestart, komt er omdat Lierse de regelgeving inzake ticketbeheer niet heeft nageleefd. "Zij zijn de hoofdverantwoordelijke voor de ticketverspreiding en moeten de noodzakelijke maatregelen nemen om supportersscheiding te garanderen", aldus van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael, die er aan toevoegde dat de procedure kan leiden tot een administratieve geldboete van 500 tot 250.000 euro, in toepassing van de voetbalwet.
Lierse had in een reactie op de baldagigheden uitgehaald naar de politie. Die zou niet of nauwelijks hebben ingegrepen. Minister Dewael ontkent dat. "Op verschillende plaatsen zijn politiemensen in burger tussengekomen. Maar aangezien Antwerp-supporters over het ganse stadion verspreid waren, kon een geüniformeerde inzet van de politie gezorgd hebben voor een enorme escalatie van problemen, zoals dit al in het verleden gebeurd is in voetbalcontext. Dit kon geleid hebben tot een massale confrontatie tussen supporters en politie, waarbij kinderen, vrouwen en goedmenende supporters in een veldslag konden betrokken raken", klinkt het.
De voetbalcel van Binnenlandse Zaken doet er alles aan om de onruststokers te identificeren, wist de minister. "Er zijn momenteel 12 pv's opgesteld, waarvan 5 personen werden geīdentificeerd. Eens deze pv's zijn overgemaakt, zal de voetbalcel consequent, in het kader van het nultolerantiebeleid, procedures starten tegen de supporters, die kunnen leiden tot een stadionverbod en/of een geldboete." |
Sport.be |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Real
Lierse-manager Danny Aras bood een dag na de feiten zijn ontslag aan omdat dit het beste signaal is om aan te tonen dat er verantwoordelijkheid dient genomen te worden. |
Van correct taalgebruik hebben de medewerkers van die website kennelijk nog niet gehoord. :nervous: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Lierse wint tegen Charleroi :eyes: |
|
|
| Real |
| En Kevin Oris (ex-Meerhout) scoort. :toothless |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Config
Ik kijk al uit naar dit weekend. Eindelijk es terug een weekendje voetbal.. het zal weer verrassingen regenen denk ik. |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Lierse wint tegen Charleroi :eyes: |
:toothless |
|
|
| Jasperovitsj |
En morgen Brugge onderuit tegen Gent!
...maar dat is eigenlijk geen verrassing :toothless |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En morgen Brugge onderuit tegen Gent!
...maar dat is eigenlijk geen verrassing :toothless |
dus Club gaat gewoon winnen :D |
|
|
| Jasperovitsj |
Simons trouwens weer gescoord, tegen Heerenveen.
Toch jammer dat hij bij PSV zo'n belangrijke rol met verve vervult, en dan bij de Duivels maar een glimp van zijn klasse laat zien :( |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Lierse wint tegen Charleroi :eyes: |
En dat zelfs met goed spel :eek: Ik heb er zowaar terug hoop op :) |
|
|
|
|