|
De sport thread (pg. 158)
|
View this Thread in Original format
| Antony |
Op sportief gebied staan ze in Nederland in verschillende takken zoveel voor op ons. Korfbal bijvoorbeeld zijn ze bezig met de invoering van een 2-puntlijn. (om het helemaal basket voor janetten te maken:p)
Hockey en baseball behoren ze ook tot de wereldtop. Zolang de nationale competities hier geen aandacht krijgen zullen er nooit profs van komen. De regionale zenders doen al goed hun best, op ATV is er wekelijks wel wat handbal of korfbal te zien. Nu de grote jongens nog. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Antony
De regionale zenders doen al goed hun best, op ATV is er wekelijks wel wat handbal of korfbal te zien. Nu de grote jongens nog. |
!
Idem voor zaalvoetbal bijvoorbeeld. Charleroi won de UEFA cup, en het enige wat ze daarvan gaven op VRT was een item van 10 seconden tijdens het journaal. :rolleyes: |
|
|
| Bl@ckOut |
| Getafe - Anderlecht gisteren was weer erg amai. Dat is dan een Belgische "topper" tegen een Spaanse middenmotor maar het klasseverschil was enorm! Anderlecht werd regelmatig gewoon weggetikt en al een geluk dat het voor Getafe allemaal niet meer hoefde of het had een zware afstraffing geweest. En dan gaan we nog door omdat Aalborg tegen de verwachtingen in is gaan winnen bij Hapoel. Triestig, heel triestig... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Getafe - Anderlecht gisteren was weer erg amai. Dat is dan een Belgische "topper" tegen een Spaanse middenmotor maar het klasseverschil was enorm! Anderlecht werd regelmatig gewoon weggetikt en al een geluk dat het voor Getafe allemaal niet meer hoefde of het had een zware afstraffing geweest. En dan gaan we nog door omdat Aalborg tegen de verwachtingen in is gaan winnen bij Hapoel. Triestig, heel triestig... |
correct maar das nu wel niet enkel bij Anderlecht het geval. Vorig jaar of 2 jaar geleden verloor Standard kansloos van Celta de vigo en die zakten dat jaar.
Maar Anderlecht, gisteren, djeezes zo zwak. |
|
|
| jeronimo_jd |
| Wat een BK veldrijden, spannend tot in de laatste seconde, iedereen ging ècht tot het uiterste (respect voor Niels Albert) al is de overwinning van Nys weer een zoveelste bevestiging dat hij een niveau hoger is als de rest. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by jeronimo_jd
Wat een BK veldrijden, spannend tot in de laatste seconde, iedereen ging ècht tot het uiterste (respect voor Niels Albert) al is de overwinning van Nys weer een zoveelste bevestiging dat hij een niveau hoger is als de rest. |
heb er hier ook naar gekeken, was idd spannend tot de laatste meters :eyes:
ENORM jammer dat Albert vandaag net een lekke band oploopt. Als je dan ziet hoe makkelijk en vlug hij dat enorme gat van 30 seconden dicht rijdt, mag je je terecht de vraag stellen tot wat hij in staat zou zijn geweest indien hij niet die pech had. Uiteindelijk haalft hij nog meer dan verdiend die 3de plaats.
En toch ook wel respect voor Vervecken die er toch weer staat na een toch wel vrij zwak seizoen. Het cliché wordt daardoor toch wel bevestigd dat een kampioenschap een wedstrijd apart is en dat alle renners dan toch nog iets meer kunnen |
|
|
| jeronimo_jd |
| Jah, as ge die Niels Albert zo bezig ziet moet hij wel enorm getalenteerd zijn, maar toch stel ik mij vragen of hij niet beter met wa meer verstand zou rijden. Tijdens de wedstrijd deelt die soms van die kletsen uit da ge denkt:eyes: , maar opt einde lijkt hij altijd net iets te kort te komen. Hij zou missch beter wa gematigder rijden en gewoon volgen tijdens de wedstrijd en dan in de laatste ronde zenne slag slaan, ik denk da hij op die manier veel meer koersen zou kunnen winnen. Maar ja vandaag kon hij er niet aan doen natuurlijk met die lekke band. |
|
|
| Config |
| jammer voor sven vanthourenhout :( eerste helft van seizoen kwijt door zijn buikoperatie, en de week van het BK 3 dagen ni kunnen eten door die buikgriep |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
En toch ook wel respect voor Vervecken die er toch weer staat na een toch wel vrij zwak seizoen. Het cliché wordt daardoor toch wel bevestigd dat een kampioenschap een wedstrijd apart is en dat alle renners dan toch nog iets meer kunnen |
Tjah, als Nys u op zo'n manier prikkelt, dan kunde ni anders dan hem toch eens goed lik op stuk te geven. Zeker op een parcours dat u heel goed ligt. :)
De blik die Nys halverwege de laatste ronde op zijn gezicht had sprak boekdelen. Hij doet nu wel lekker cool alsof hij alles op elk moment onder controle had, maar toen hij finale versnelling plaatste en achterom keek was er bijna paniek te zien in zijn ogen. :toothless Enfin, het is wel fantastisch hoe hij het uiteindelijk toch nog kan afmaken. Maar op het WK gaat het volgens mij nog een pak moeilijker worden voor hem, want dan doen er ook nog een paar gemotiveerde buitenlanders mee bovenop de Belgische concurrenten...
En inderdaad een indrukwekkende remonte van Albert. Zonder die lekke band had Nys het nog moeilijker gekregen denk ik :eyes: |
|
|
| Devilex |
| Zondag FCV Dender - Eendracht Aalst in de 1/8 finales voor de beker van België. De match is volledig uitverkocht, zal leuke derby worden. |
|
|
| The_G0dfather |
Vnv Sevilla - Barça id 8e finales vd copa
galatassaray - brugge ok atm |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
Vnv Sevilla - Barça id 8e finales vd copa
galatassaray - brugge ok atm |
in Galatasaray - Club is ondertussen de blessuretijd in gegaan. Ziet er naar uit dat het 0-0 wordt
verder heeft Anderlecht met 2-0 tegen een Spaanse derde klasser verloren, oa een own-goal van Gillet |
|
|
|
|