|
De sport thread (pg. 135)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| Goed dat ze Mrdja hebben teruggehaald denk ik, afgaande op de samenvatting van gisteren :) |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Goed dat ze Mrdja hebben teruggehaald denk ik, afgaande op de samenvatting van gisteren :) |
Mrdja was gisteren inderdaad al van goudwaarde. Maar niemand stelde gisteren eigelijk teleur. Rekdal heeft het dan ook begrepen en heeft de Kakker en Eberle eindelijk naar de bank verwezen. Verheyen speelde degelijk na z'n terugkeer uit de B-kern en vormde samen met een Claessens achterin een secuur duo. En zelfs Muslin speelde eens een goeie wedstrijd :eek: Ook Janssens vocht voor wat hij waard was en Jarju liep ook weer heel wat meters af. Ik zie het plots wel weer zitten. Ik denk zelfs dat - met enkele supergemotiveerde spelers in onze ploeg - we het zelfs Genk volgende week nog best lastig kunnen maken. |
|
|
| Real |
Johan Museeuw heeft toegegeven dat hij doping heeft gebruikt. "In mijn laatste jaar heb ik een fout gemaakt."
Oh boy. Wie gaat er nu nog geloofwaardig overkomen. :nervous: |
|
|
| Config |
:wtf:
:(
Damn.. de Leeuw.. |
|
|
| Shadowkid |
Mij verbaast het toch ni hoor. Zijn ontkenning vond ik nooit echt geloofwaardig overkomen, het is ook echt niet alsof hij de enige is/was.
Wat mij meer verbaast zijn de verklaringen in HLN over Quickstep en Levefre, die van een renner uit de eigen ploeg zouden komen. De vraag is natuurlijk of dat idd zo is, aangezien hij anoniem wenst te blijven en zegt dat hij niets kan bewijzen.
Als het echter voor het overgrote deel waar is, wat er gezegd wordt; dan zou dit de zaak Fuentes wel eens kunnen overtreffen. |
|
|
| Eagle` |
PUTTEN, de dicks zijn weer daar :(
ontopic, hopelijk worden de boel nu eindelijk is volledig uitgemest. Je gaat me niet zeggen dat die artikels van Michielssens niks waar is. Verhaal dat lefevere johan dan nog eens tegen hield om met zijn dopingbekentenis voor de dag te komen zodat zen eigen ploeg ni in een slecht daglicht zou gekomen met de etische code in het achterhoofd bevestigt eens te meer imo dat er waarheid zit in de publicaties van HLN |
|
|
| dj Zevan |
Waarom zou Museeuw juist in zn laatste jaar naar doping grijpen?
Als ge heel uw carrière clean hebt gereden, en praktisch alles gewonnen wat er binnen uw capaciteiten te winnen valt, waarom dan enkel in uw laatste jaar, om nog eens te kunnen presteren? vind t nog al poverkes waarmee hij afkomt.
gaat iemand zo n cleane carrière opt spel zetten tijdens zijn afscheidsseizoen.
Ofwel zijt ge dan enorm stom, ofwel liegt ge dat ge zwart ziet.
Ik hoop van niet, maar vrees eerlijk gezegd voor t 2de.
En de andere verklaringen van de anonieme quickstep renner, zouden volgens mij wel ns dicht bij de waarheid kunnen aanleunen.
Boonen heeft op tijd zijn boekske uitgebracht, om zichzelf nog wat geloofwaardigheid tov zijn fans en het wielermilieu te geven.
Was hij niet een erkende klant in een antwerps drugskot/afterclub, een paar maanden geleden nog in het nieuws geweest? Waarom ineens naar Monaco verhuizen? vanwege te bekend in belgie?
ik denk dat we het laatste en strafste nog niet gehoord hebben uit het peleton. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by dj Zevan
Als ge heel uw carrière clean hebt gereden, en praktisch alles gewonnen wat er binnen uw capaciteiten te winnen valt, waarom dan enkel in uw laatste jaar, om nog eens te kunnen presteren? vind t nog al poverkes waarmee hij afkomt.
Ik hoop van niet, maar vrees eerlijk gezegd voor t 2de. |
dat was dus ook mijn redenering. Het staat nu vast dat hij in zn laatste jaar doping nam, maar ik zie er totaal het nut niet van in om er dan nog mee te beginnen. Ik denk dat hij er dus al langer mee bezig was dan zn laatste jaar (hoewel ik niet denk dat al zn resultaten op doping zijn behaald).
Het feit dat hij der nu mee naar buiten komt is om enigzinds aan 'damage control' te doen, om wat geloofwaardigheid over te houden. Door zn bekentenis hoopt hij waarschijnlijk om eerder dopinggebruik geheim te houden ... (als dat er echt moest zijn)
| quote: | | Was hij niet een erkende klant in een antwerps drugskot/afterclub, een paar maanden geleden nog in het nieuws geweest? |
ik heb daar laatst nog een interview over gelezen met de commisaris die met het onderzoek was belast. Boonen zou aan de politie verklaard hebben dat hij daar een eenmalige klant was op een feestje van een gemeenschappelijke vriend van die uitbater en hem (de details herinner ik mij er niet meer van). Hij zou toen met de uitbater op de foto zijn gegaan omdat die een fan was. Dat werd in dat interview door die comissaris in ieder geval enorm veroodeeld aangezien die uitbater bij het gerecht en in de streek bekend stond als dealer en de zaak als een drugskot was gekend.
In ieder geval geen slimme zet van Boonen, en met de huidige kennis van zaken zou der mss meer achter kunnen zitten.
| quote: | | ik denk dat we het laatste en strafste nog niet gehoord hebben uit het peleton. |
ik vind de verhalen in ieder geval enorm straf. Dat zou betkenen dat de grootste tegenstander van dopinggebruik mss wel de grootste dealer van het hele peleton is ... Ik ben in ieder geval benieuwd wat er van die hele zaak gaat komen aangezien alles gebaseerd is op anonieme getuigenissen. Dergelijke getuigenissen zullen niet bruikbaar zijn in de rechtbank en een gerechterlijk onderzoek zal waarschijnlijk ook op niets uitdraaien gewoonweg omdat die reporter zn anonieme bronnen nooit zal prijsgeven. |
|
|
| Eagle` |
Ik hoop van niet, maar vrees eerlijk gezegd voor t 2de.
|
Als ge als topsporter veel succesen hebt meegemaakt is het mentaal moeilijk om te aanvaarden dat ge op ne leeftijd gekomen zijt dat alles niet meer zo goed gaat als vroeger. De kick van het winnen werkt verslavend waardoor sommigen naar doping gaan grijpen in hun laatste jaren, ma om johan zijn carriere nu helemaal als waardeloos af te doen vind ik toch een beetje te veel van het goeie. |
|
|
| dj Zevan |
Ik zeg ook niet dat hij heel zn carrière jaar in jaar uit doping zou hebben gebruikt. Zeker niet. Maar ik heb het moeilijk om te geloven dat hij enkel tijdens zijn laatste jaar naar verboden middelen zou hebben gegrepen.
Maar mij maakt het in principe niets uit of er nu doping wordt genomen of niet, in eender welke sport. Als ik naar sport kijk is het voor mij niet belangrijk wie er wint, natuurlijk zie ik mijn favorieten graag winnen. ik kijk naar sport voor het spectaculaire, het memorabele, dat zijn de zaken die mij bij blijven, geloofwaardig of niet.
Het is natuurlijk niet eerlijk tov de rechtstreekse concurrentie, maar mij als complete buitenstaander laat dat vrij koud. |
|
|
| Config |
Als ge heel uw carrière clean hebt gereden, en praktisch alles gewonnen wat er binnen uw capaciteiten te winnen valt, waarom dan enkel in uw laatste jaar, om nog eens te kunnen presteren? |
Museeuw was versleten na zijn zoveelste comeback, hij heeft altijd gezegd dat hij in schoonheid wou afsluiten. Iedereen die langs de kant van de weg stond keek op naar Museeuw.. Maar hij had al veel van zijn krachten verloren na die comeback en natuurlijk werd hij ook al ouder.. een combinatie van die 2 zorgde er voor dat Museeuw gewoon minder goed was, maar omdat hij in schoonheid wou afsluiten, en doorhad dat dat niet zou lukken, kan ik dat best wel verstaan dat hij doping nam in zijn laatste jaar. Lijkt me een redelijk logische verklaring.
Spreek het wel niet goed natuurlijk.
Oja, van dat verhaal geloof ik niet veel.. dat Boonen daar in dat drugskot gezeten heeft komt natuurlijk goed uit om dat ook in het verhaal te gaan verwerken.. ach.. als het werkelijk zo is, dan is het niet alleen zo bij quick-step innergetic maar gewoon overal. Maar zoals gezegd geloof ik dus enorm weinig van die 'anonieme getuigenis'.. Morgen zal quick-step dat verhaal wellicht weerleggen..
Ik ben op dit moment van oordeel dat Boonen de waarheid spreekt, of toch zeker een enorm groot deel.. Dat verhaal is gewoon een beetje te straf imo, een samenraapsel van roddels lijkt me, en ook niet toevallig dat ze daar nu net weer mee uitkomen bij 'Het Laatste Nieuws'..:rolleyes: als er nu één sensatiekrant is in België die int verleden al bewezen heeft op sommige momenten volledig de bal mis te slaan of sensatie te zoeken, dan zijn zij het wel. |
|
|
| TOR |
Maar mij maakt het in principe niets uit of er nu doping wordt genomen of niet, in eender welke sport. Als ik naar sport kijk is het voor mij niet belangrijk wie er wint, natuurlijk zie ik mijn favorieten graag winnen. ik kijk naar sport voor het spectaculaire, het memorabele, dat zijn de zaken die mij bij blijven, geloofwaardig of niet. |
Het wordt wel een probleem als er hopen geld worden verdiend via competitievervalsing natuurlijk. |
|
|
|
|