|
De sport thread (pg. 156)
|
View this Thread in Original format
| Gladius |
voor de verandering gisteren eens de finale van het rugby gezien, snap er nu toch iets meer van =). maar echt een goei final was het eignelijk niet.
en daarstraks ook 'ns ne volledige F1-koers uitgezien. Zalig dat da seizoen zo eindigt, wat een apotheose! Iemand toevallig die pitstop gezien toen die 2 mechaniekers omver werden gereden? auch!
woops, trug snooker op den BBC nu; go Marco (Fu) ! |
|
|
| The_G0dfather |
1 vd beste races dat 'k ooit gezien heb, zalige afloop van 't seizoen
beide wereldtitels voor ferrari :eyespop:
nu hopen dat ronny wint en the world is a good place for a moment :D |
|
|
| _Jedi |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
1 vd beste races dat 'k ooit gezien heb, zalige afloop van 't seizoen
beide wereldtitels voor ferrari :eyespop:
nu hopen dat ronny wint en the world is a good place for a moment :D |
Zalig hé FORZA FERRARI!!!! :D :eyes: :crazy:
Champagne heeft hier thuis goe gesmaakt!!!!
Spannende finale race,
veel actie, inhaalmanoeuvers,...
Verdiende Wereldkampioen => meeste aantal GP's gewonnen dit jaar
-Geen gezeur over eigen team of teammaat
-Geen dubieuze spellekes op en naast de baan
ODE aan de Wereldkampioen= http://www.youtube.com/watch?v=Lsfp...related&search=
Geloof me het was lang aftellen vanaf ronde 20 toen Kimi virtueel kampioen was!
Alleen een beetje een anti-climax dat McLaren gisteren protest indiende indient tegen de uitslag omdat de bezinetemperaturen van de BMW's & Williams (die 4,5 & 6 eindigde) te laag waren op momenten tijdens de race, en in het slechtste geval Lewis Hamilton zo kampioen zou kunnen worden.
Al heeft Lewis al gezegd dat hij dat niet wil, geen titel via de groene tafel! McLaren toont zich slechte verliezer in mijn ogen:whip: |
|
|
| Config |
| bende F1 janetten :toothless |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Config
bende F1 janetten :toothless |
't is beter dan da gay-ass wielrennen |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Xilver
't is beter dan da gay-ass wielrennen |
int wielrennen worden tenminste zware inspanningen geleverd ;) |
|
|
| _Jedi |
| quote: | Originally posted by Config
int wielrennen worden tenminste zware inspanningen geleverd ;) |
Kdenk dat ge dan toch de conditie, kracht en inspanningen van een F1 piloot onderschat...
Wie van deze 2 word tijdens zijn sport aan hoge g-krachten blootgesteld?
niets tegen het wielrennen maar denk er maar eens over na dat een F1-wagen besturen geen zondags ritje is... |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by _Jedi
Verdiende Wereldkampioen => meeste aantal GP's gewonnen dit jaar
|
daarover kan gediscusieerd worden vind ik. Persoonlijk had ik Hamilton de verdiende kampioen gevonden. Ik vind de prestatie die Hamilton heeft geleverd in ieder geval straffer dan die van Kimi (voor zover ik het volg, want F1 is saai :toothless )
| quote: | Originally posted by _Jedi
Kdenk dat ge dan toch de conditie, kracht en inspanningen van een F1 piloot onderschat...
Wie van deze 2 word tijdens zijn sport aan hoge g-krachten blootgesteld?
niets tegen het wielrennen maar denk er maar eens over na dat een F1-wagen besturen geen zondags ritje is... |
hiermee ben ik wel volledig akkoord, de fysieke inspanning die een F1 piloot moet doen is enorm. Of die al dan niet groter is dan de inspanning die een wielrener doet zeg ik niet (daar heb ik te weinig concrete info over). Maar het is alles behalve relaxed een aantal rondjes afhaspelen |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik blijf toch vinden dat de sport pas interessant zou worden als iedereen in exact dezelfde wagens zou rijden, zodat de invloed van het materiaal - zoals in het wielrennen bijvoorbeeld - zo verkleind wordt dat de fysieke conditie van de piloten de doorslag geeft. :) |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik blijf toch vinden dat de sport pas interessant zou worden als iedereen in exact dezelfde wagens zou rijden, zodat de invloed van het materiaal - zoals in het wielrennen bijvoorbeeld - zo verkleind wordt dat de fysieke conditie van de piloten de doorslag geeft. :) |
Dan kan je alle piloten evengoed in een fitnesscentrum tests laten afleggen en zie wie het beste scoort :rolleyes: |
|
|
| Bl@ckOut |
^idd, Het gaat niet enkel om de piloten maar ook over de constructeurs. Uiteindelijk gaat het gewoon om de beste combinatie van auto en piloot. Spijtig dat dat wat de auto zelf betreft te herleiden is naar de teams met het grootste budget maar ja.
En ik denk dat hetgeen F1-piloten fysiek moeten ondergaan tijdens zo'n race helemaal niet om te lachen is, daar moet ge wel degelijk een zeer goede conditie voor hebben, zowel fysiek als mentaal. |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by _Jedi
Kdenk dat ge dan toch de conditie, kracht en inspanningen van een F1 piloot onderschat...
Wie van deze 2 word tijdens zijn sport aan hoge g-krachten blootgesteld?
niets tegen het wielrennen maar denk er maar eens over na dat een F1-wagen besturen geen zondags ritje is... |
weet ik ook wel hoor. Voor de rest ga ik akkoord met wat Jasper aanhaalde. Ik vind F1 nog altijd minder 'Sport' dan wielrennen sport is. Al is het in mijn ogen wel meer sport dan vogelpik of vinkensport :p
Vind gewoon dat autopiloten TE afhankelijk zijn van hun materiaal in vergelijking met andere sporten.. Atletiek, triathlon, wielrennen, voetbal.. toch allemaal takken waar een fysieke conditie meer telt dan het materiaal dat je gebruikt om er aan deel te nemen. |
|
|
|
|