|
Upcoming parties in BE, NL and GER (pg. 241)
|
View this Thread in Original format
| Devilex |
Toen gingen de mensen nog uit om nieuwe muziek te leren kennen, als men nu uitgaat is het om te zitten wachten of een bepaalde dj een nieuwe plaat al dan niet gaat draaien. Grote fout hiervan is het internet.
En dat het er zo "sfeervol" aan toeging lag imho ook aan het feit dat toen 99% van de mensen redelijk scheef rondliep in de clubs.
Maar de jaren 90 zijn nu eenmaal voorbij en de jeugd heeft andere prioriteiten :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by TOR
Je hoeft dan ook geen traditionele uplifting trance te spelen, hé. Tiësto bewees gisteren dat je het Belgische publiek zonder problemen kan meekrijgen met een stevige portie tech-house, tech-trance en 'neo-trance', zelfs op een tempo lager dan 130bpm. Er is heus wel genoeg goede muziek beschikbaar. |
HA!
:p |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by A-TOM-X
Wat ik bedoel met mening is dat men hier deze tekortkomingen als algemeen voorkomend worden beschouwd wat echt niet het geval is. |
Nochtans heb ik tot dusver - afgezien van Nico - geen enkele resident kwalitatief weten te draaien op technisch vlak. En ik heb toch ook wel enkele bezoeken aan de club achter de rug.
De ene avond is beter dan de andere, maar na al die jaren ervaring verwacht je toch iets hoogstaander werk van de heren. |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by TOR
Nochtans heb ik tot dusver - afgezien van Nico - geen enkele resident kwalitatief weten te draaien op technisch vlak. En ik heb toch ook wel enkele bezoeken aan de club achter de rug.
De ene avond is beter dan de andere, maar na al die jaren ervaring verwacht je toch iets hoogstaander werk van de heren. |
Zoals ik reeds aanhaalde; als de clubs wekelijks vol zit met vaste bezoekers die er niet om malen waarom zouden ze dan moeite doen voor enkele eenzaten?
Na 19 years Illusion had ik wat zitten lezen op het forum, en toen waren er zelfs mensen die beweerden dat Markus Schulz slecht was en Jan de man van de avond...dit is gewoon een discussie zonder einde...
Waar vroeger de house één community was zowel in de clubs als op parties splitst zich dit nu meer en meer op in de 'clubbezoekers' en de 'partybezoekers'. Trouwens welke BETA vertoeft nog wekelijks in een club? |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Devilex
Zoals ik reeds aanhaalde; als de clubs wekelijks vol zit met vaste bezoekers die er niet om malen waarom zouden ze dan moeite doen voor enkele eenzaten?
|
Liefde voor het vak? :)
De boog kan niet altijd gespannen staan, maar als gepassioneerd dj probeer je toch steeds het beste van jezelf te geven? Persoonlijk voel ik me echt niet goed als ik een slechte set neerzet, alsof ik daarmee het publiek, de muziek en mezelf teleurstel. Ik kan me inbeelden dat je na jaren wekelijks te draaien misschien iets minder vatbaar daarvoor bent, maar je moet als dj toch niet volledig op je gemak zijn met een belabberde prestatie, soms keer op keer? :) |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Liefde voor het vak? :)
De boog kan niet altijd gespannen staan, maar als gepassioneerd dj probeer je toch steeds het beste van jezelf te geven? Persoonlijk voel ik me echt niet goed als ik een slechte set neerzet, alsof ik daarmee het publiek, de muziek en mezelf teleurstel. Ik kan me inbeelden dat je na jaren wekelijks te draaien misschien iets minder vatbaar daarvoor bent, maar je moet als dj toch niet volledig op je gemak zijn met een belabberde prestatie, soms keer op keer? :) |
Liefde voor het vak is een goede reden, maar die mannen hebben de scene in Belgie zien groot worden, en zien ze nu de dieperik ingaan ook. Ik denk dat het eerder ongemotiveerd aanmodderen is. |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by A-TOM-X
Dat is ook zeer juist wat je hier schrijft Devilex.
Maar waarom is retro hier zo populair? De oplossing imo is gewoon dat de trance van die periode veel kwalitatiever was dan wat er vandaag en de laatste jaren op de markt is verschenen. Bijna elke plaat is zo over geproduced dat ze kunstmatig klinkt. Vroeger was er sfeer op die platen, als je vandaag de dag naar een feest gaat staan ze bijna allemaal te gapen naar de DJ's als naar de olifanten in de Zoo. |
Er worden best nog platen gemaakt die een publiek volledig uit hun dak kunnen laten gaan hoor. Als een dj hier Gareth Emery's remix van Formentera What zou draaien dan denk ik niet dat er veel mensen stil zullen blijven staan, die plaat is nochtans nieuw .. maar je moet ze wel willen zoeken.. Misschien geldt die regel wel een beetje voor uplifting trance, maar voor progressive en andere stijlen vind ik dat al zeker niet waar.
Er wordt toch o zo makkelijk teruggevallen op retro hier, als je wil dan kan je elke week naar diezelfde plaat gaan luisteren. Dj's die in onze hoog aangeprezen clubs draaien mogen best eens wat nieuw materiaal beginnen draaien hoor.. Draai die platen dan eens tussen wat retroplaten ofzo en voer dat dan wat op.. er gaat me toch niemand zeggen dat je geen 2 u meer kan vullen met deftige platen van de laatste jaren.. De enige reden waarom mensen misschien zouden stilstaan is omdat ze geen van die nieuwe platen kennen.. maar wat wil je als niemand zich geroepen voelt om ze te gaan draaien?
En A-TOM-X, wat je daar zei over het feit dat sommige leden geen recht zouden hebben van spreken.. Ik heb hen al horen draaien , en ze kunnen wel degelijk beter draaien.. wat zit je trouwens te bazelen over het feit dat sommige leden hier 'onterecht' een 'grote mond' zouden hebben? Daarnet deed je zelf nog deze uitspraak:
| quote: | Draaien in je slaapkamer of op een kleine party is heus iets heel anders dan op een podium kruipen voor duizenden mensen. Zoiets weet je pas als je het hebt meegemaakt. Ik kan daarover meespreken!
|
Als ervaren dj die reeds voor duizenden mensen gedraaid heeft moet het toch ook wel wringen dat de Illusion residents dat niveau niet kunnen halen in de Illusion zelf? Volgens mij kunnen er daar geen duizenden mensen binnen. En toch blijf je hen verdedigen door dik en dun. Retroplaten draaien tot daar aan toe, ikzelf heb er niets op tegen, maar zien dat die ervaren dj's het technisch verkloten in de Illusion zelf, dat moet toch pijn doen? Zeker als je zo trots bent op Illusion. |
|
|
| A-TOM-X |
| quote: | Originally posted by Devilex
Na 19 years Illusion had ik wat zitten lezen op het forum, en toen waren er zelfs mensen die beweerden dat Markus Schulz slecht was en Jan de man van de avond...dit is gewoon een discussie zonder einde...
|
Heb ik ook gelezen en vond ik ronduit belachelijk. Markus Schulz was de man van de avond net zoals hij dat gisteren in Illusion heeft overgedaan.
Doch, ik heb op 18 years & 19 years gespeeld met guests als Tiësto, Armin, Ronald Van Gelderen, Ton TB, etc. en van al deze mensen was ik echt niet onder de indruk hoor. |
|
|
| FUSyke |
| Man man man ... wat een discussie hier:) Er zijn zoveel soorten mensen, zoveel verschillende meningen met elk zijn waarheidsgehalte. Respecteer deze en zit niet op elkaar te kakken! Ge moogt nen keer een discussie voeren maar laat dat toch niet aanslepen zoals hier. Iedereen gaat uit om zich te amuseren. Kan je de Illusion-dj's niet af. Ok, ga er dan ook niet heen of ga dan alleen maar als er guests komen. Maar zit er dan ook niet op af te geven want er zijn zoveel mensen die de residents wel goed vinden. Hebben de mensen die naar Donna of Q-music luisteren een slechtere smaak qua muziek? Ik denk het niet; ze hebben gewoon een andere smaak dan de jouwe. Ik ga vanavond bijvoorbeeld naar Guetta @ La Rocca. Iedereen weet hoe hij hier word afgezeikt maar ge kunt niet ontkennen dat hij de plaats telkens in vuur en vlam zet. En dat zal vanavond niet anders zijn. Van zijn eerste tot de laatste plaat zal de boel ontploffen! Daar moogt ge gerust van zijn. Zullen er veel platen dezelfde zijn als op Sensation? Ja, maar ik ben een fanboy en ik ga juist omdat ik die platen wil horen. En tussen de bekendere platen zitten ook wel enkele nieuwe. Maar dat is toch bij elke dj zo. |
|
|
| A-TOM-X |
| quote: | Originally posted by FUSyke
Man man man ... wat een discussie hier:) Er zijn zoveel soorten mensen, zoveel verschillende meningen met elk zijn waarheidsgehalte. Respecteer deze en zit niet op elkaar te kakken! Ge moogt nen keer een discussie voeren maar laat dat toch niet aanslepen zoals hier. Iedereen gaat uit om zich te amuseren. Kan je de Illusion-dj's niet af. Ok, ga er dan ook niet heen of ga dan alleen maar als er guests komen. Maar zit er dan ook niet op af te geven want er zijn zoveel mensen die de residents wel goed vinden. Hebben de mensen die naar Donna of Q-music luisteren een slechtere smaak qua muziek? Ik denk het niet; ze hebben gewoon een andere smaak dan de jouwe. Ik ga vanavond bijvoorbeeld naar Guetta @ La Rocca. Iedereen weet hoe hij hier word afgezeikt maar ge kunt niet ontkennen dat hij de plaats telkens in vuur en vlam zet. En dat zal vanavond niet anders zijn. Van zijn eerste tot de laatste plaat zal de boel ontploffen! Daar moogt ge gerust van zijn. Zullen er veel platen dezelfde zijn als op Sensation? Ja, maar ik ben een fanboy en ik ga juist omdat ik die platen wil horen. En tussen de bekendere platen zitten ook wel enkele nieuwe. Maar dat is toch bij elke dj zo. |
My thoughts exactly!!! |
|
|
| A-TOM-X |
| quote: | Originally posted by Config
Als ervaren dj die reeds voor duizenden mensen gedraaid heeft moet het toch ook wel wringen dat de Illusion residents dat niveau niet kunnen halen in de Illusion zelf? Volgens mij kunnen er daar geen duizenden mensen binnen. En toch blijf je hen verdedigen door dik en dun. Retroplaten draaien tot daar aan toe, ikzelf heb er niets op tegen, maar zien dat die ervaren dj's het technisch verkloten in de Illusion zelf, dat moet toch pijn doen? Zeker als je zo trots bent op Illusion. |
In Illusion kunnen geen duizenden mensen binnen, maar wel op illusion@the beach & in het Sportpaleis.
Ik ben inderdaad trots om in Illusion te spelen, wie zou dat niet zijn? Ikzelf draai liever goede platen met minder technische showkes, dan dat ik perfect technisch kan draaien met platen waar geen kat mee gediend is.
Kijk om deze discussie af te ronden en om te tonen dat er geen hard feelings zijn, nodig ik jullie allemaal uit als mijn gast in Illusion op 01/06/07. Die avond vier ik mijn 30ste verjaardag en 10 years DJ samen met oa DJ Liberty, Bountyhunter.
Iedereen mag die avond komen luisteren naar mijn technische skills en die van de andere residents + guests en dan zullen we daarna een gezond debat houden.
Stuur me je volledige naam door en ik zet jullie op de gastenlijst voor gratis inkom. Jullie mogen trouwens vrienden en vriendinnen meebrengen maar dan heb ik ieders naam nodig! |
|
|
| A-TOM-X |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Man, dit is echt beschamend. Een plaar "inmixen" voor 15 seconden, beats totaal naast elkaar, een pijnlijke harmonische clash en dan uit pure miserie de eerste plaat maar stopzetten met een lame brake-effectje :nervous: De overgang daarna, weeral harmonische clash en beats die minstens een halve procent naast elkaar gepitched zijn. Sterk Francky, klasse! Van een man met uw baggage en ervaring mag men natuurlijk zulke technische hoogstandjes verwachten! 
Hoe kunt ge in 's hemelsnaam die Illusion residents dan nog blijven verdedigen? Die zijn een belediging voor iedereen die dj'en serieus neemt, brengen de standaard van het publiek naar ongekende diepten, en bovendien worden die kerels daar dan nog vet voor betaald hoor. :whip:
Ik kan hier op het forum alleen al zeker 10 (ja, TIEN) dj's vinden die pakken beter zouden draaien dan deze Francky Kloeck nu, hoe triestig is dat niet? In Illusion zou de elite moeten staan die de beste muziek op de best mogelijke manier aan elkaar mixt. Maar nee. Dit is maar wat aanmodderen, random op alle gebieden. Moest ik in hun plaats zo draaien, ik zou beschaamd zijn en niet weten waar ik moest kruipen achter mijn booth. Toch slagen die mannen er royaal in om zichzelf te profileren als de beste dj's van België. What a joke :rolleyes:
Echt man, hoe zo'n mensen 's nachts kunnen slapen, ik snap het niet. Genoeg (onverdiend) geld en blinde adoratie van fanboykes met een teveel al relativeringsvermogen en tekort aan artistieke standaard zullen er wel iets mee te maken hebben zeker? |
By the way, als ge facts wil brengen zie dan dat ze juist zijn.
Timetable gisteren was:
22-00 Kane
00-2 Jan
2-4 Markus Schulz
4-6 Franky
...
Iedereen heeft dus Franky liggen afzeiken terwijl het eigenlijk DJ Jan was die draaide! |
|
|
|
|