|
Upcoming parties in BE, NL and GER (pg. 351)
|
View this Thread in Original format
| De Geert |
| quote: | FULL ON FERRY 2008: Date announced!
PURMEREND, April 17th 2008 - "I've always had an uncontrollable urge to innovate. As soon as I feel that something is beginning to become predictable, I want to change it, renew it, mix it with something different."
That is the attitude of one of the most successful and respected DJ/Producers of our time; Ferry Corsten. Last year he laid down an unforgettable night with 'Full On Ferry' in the Ahoy stadium Rotterdam, together with the organisers at UDC.
The spectacular sets by Christopher Lawrence, Fedde Le Grand, Cosmic Gate, the now-legendary Dutch debut of Breakfast, and of course Ferry, who blasted the stars from the heavens, made this party great. The flying DJ booth, the amazing laser shows and the thousands of people with Venetian masks in absolute ecstasy made the party legendary.
Ferry has always differentiated himself with a unique and broad dance sound. Trance is the common line, but he also has influences from the most diverse trends such as progressive, electro and house. Last years' party was characterised by a strong musical build-up, in which each artist (like Ferry himself) was able to express an individual and unique sound.
On Saturday, 1 November 2008, this amazing party will finally have a sequel. That night, dance fans from all over the world will congregate in Rotterdam's Ahoy for the next edition of 'Full On Ferry'.
Ferry's unstoppable drive for innovation and perfection, combined with the expertise of the organisers at UDC, will together ensure that the party will surpass its predecessor in every possible way!
Ticket sales for 'Full On Ferry' will start on May 1st. More details will follow soon at: www.fullonferry.com. |
|
|
|
| massiveK |
| weet niet of hier is de juiste plaats om dit te posten.. Anyway voor diegenen die Armin Only willen volgen via Video Stream check: http://www.bnn.nl/page/arminonly ;) |
|
|
| FenixStyle |
Verslagje van Armin Only:
Rond kwart na tien gearriveerd aan de Jaarbeurs. Hadden direct parkeerplaats op vijf minuten lopen van de Jaarbeurs, en konden zonder echt aanschuiven naar binnen gaan. (ingang was wel gesplitst in "E-tickets" en "Ticketbox". Wie z'n kaarten via i'net kocht, moest wel langer aanschuiven)
Binnengekomen viel al direct op dat het decor er toch wel grootser uit zag dan vorig jaar. De zaal was zoals verwacht dezelfde als de main bij TE, al was de gebruikte ruimte toch wel iets kleiner. Hoewel het volledig uitverkocht was, hebben we nooit echte last gehad van drukte. Behalve dan natuurlijk wat 'last' van de typische Hollandse "30 going on 13"-mensen, maar dat zijn we na al die feestjes ondertussen wel gewoon ;)
Armin heeft de eerste 2,5uur een opwarmingsset gedraaid vanachter een doek. Opwarming stond echter niet gelijk aan onbekende rustige platen, want er kwamen al direct heel wat hitjes aan bod zoals Chicane - Saltwater, Dash Berlin, Daft Punk - HBFS, The Orange Theme (Deadmau5 Remix?), The Great Escape, First State - Your Own Way,... Verder waren er ook tijdens de opwarming al live-performances van Jaren en Jennifer Rene.
Zowat stipt 1u begon dan de eigenlijke set van Armin. Met de nodige show en special effects werd hij aangekondigd op de tonen van Imagine, de opener van het gelijknamige nieuwe album.
Het eerste anderhalf uur zowat moet ik toegeven dat hij me soms wel moeilijk echt kan boeien. Ik denk dat ik pas bij Funkaganda - What The voor het eerst volledig echt los kwam. Daarna volgde een half uurtje Armin-hits: Who's Watching, Zocalo, Shivers, Burned With Desire, Communication, Yet Another Day,... Voor het publiek natuurlijk het moment om helemaal uit de bol te gaan. En aangezien hij er ook z'n sterke nummers tussenstak, vond ik zo'n hitjes-halfuur niet zo erg. (Love You More bleek er onverwachts niet tussen te zitten).
De rest van de avond wist hij me grotendeels toch wel te boeien met z'n setkeuze. Tussendoor waren er natuurlijk ook de nodige guest-optredens. Het aantal live-acts was gevoelig verhoogd tov vorige edities. Ik denk dat zowat alle platen van het nieuwe album live zijn gebracht. Nuja live, er werd ook heel wat geplaybacked. Wat best wel vreemd was, want bijv. in het begin van Big Sky hoorde ge meteen dat Audrey Gallagher een serieus potje kon zingen, maar na de intro van het liedje werd er dan blijkbaar toch weer overgeschakeld op playback..
De optredens zorgden soms ook wel dat de sfeer weer wat terugzakte aangezien de meeste mensen de nieuwe nummers nog nooit gehoord hadden. Maarja bon, de avond stond in het teken van z'n nieuwe cd dus is het logisch dat die nummers gebracht worden.
Een van de persoonlijke hoogtepunten in z'n set was voor mij toch wel die remix van Oasis - Champagne Supernova gevolgd door Jose Amnesia - Louder mét live-performance van Jennifer Rene.. Had er echt wel op gehoopt dat nummer eindelijk eens live te horen zingen door deze knappe dame 
Sindsdien draaide Armin trouwens echt wel z'n beste deel van de set met oa LSG - Netherworld, Marco V - Simulated, The Perspective Space, Sean Tyas - Lift, , Veracocha - Carte Blanche (remix),...
Als bis draaide hij eerst nog Cass Fox - Touch Me, en als allerlaatste plaat draaide hij een ubervette mashup van Suburban Train en z'n eigen Yet Another Day. :crazy:
Hoewel hij me op bepaalde momenten wat minder kon boeien, zorgden de goede momenten er voor dat het toch een vet feestje is geworden. De organisatie was ook wel in orde, alleen de drankbronnen waren toch echt wel overdreven duur. Ge moest ze in reeksen van 12 euro kopen en daarvoor kreeg ge dan vier bonnen. Maw, 3 euro voor bier (BAHvaria.. :nervous: ) of frisdrank.. In een club vinc ik 3 euro al veel, maar daar krijgt ge tenminste een goed getapte pint in een glas, terwijl ge nu een (dikwijls niet meer fris) plastic bekerke krijgt waar de helft al uitgeklatst is vooraleer ge terug op uw plaats zijt.. Maarja bon heb uiteindelijk maar 8 bonnen opgemaakt, dus zo'n ramp was het nu ook weer niet :)
Vond het dus een geslaagde editie van Armin Only! |
|
|
| BZRK |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Armin heeft de eerste 2,5uur een opwarmingsset gedraaid vanachter een doek. |
Dat vond ik dan ook één van de weinige minpuntjes. Dat bleef maar duren. Heb denk ik 4x gedacht "nu gaat het gebeuren" eer dat doek effectief naar beneden kwam.
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Ik denk dat zowat alle platen van het nieuwe album live zijn gebracht.
|
Jup en dat was er ook zalig aan. Echt een goed album als je het mij vraagt ;) Jaren 
Enkel 'What If' is niet live gebracht, maar werd gespeeld in het begin. Vera zal der nie geraakt zijn.
| quote: | Originally posted by FenixStyle
als allerlaatste plaat draaide hij een ubervette mashup van Suburban Train en z'n eigen Yet Another Day. :crazy:
|
Yet Another Suburban Train? Die is wel zalig ja, maar bestaat al jaren :)
Zo laat heb ik et trouwens niet gemaakt, om halfzes vertrokken, om halfelf thuis :p
Maar het was goed geweest, zéér geslaagd feestje. Heel wat filmpjes gemaakt, zal ik later eens hier achterlaten. |
|
|
| FCB_Fanatic |
ik heb de rit samen met Fenixstyle gemaakt ... twas mijn eerste Armin Only en wilde eens zien wat het inhield :). Gezien de meerdere vocale nummers op zn nieuw album hield ik alvast mijn hart vast :p
uiteindelijk goed op tijd aangekomen en praktisch de hele show vanaf het begin kunnen volgen. Leuke openigsset, maar rond 12u begon het mij wat eentonig te worden en vond ik dat die 'opening' toch wel al vrij lang aan het duren was. Het eerste live nummer werd dan gebracht en dat zorgde toch voor de nodige afwisseling die ik nodig had. Ook later om 2u en rond 4u zou ik weer even dat gevoel krijgen van ééntonigheid vanwege Armin :p. Gelukkig brachten de live nummers weer de nodige afwisseling. De meeste live nummers vond ik zelfs (surpise surprice) enorm goed meevallen :)
Daarnaast natuurlijk ook nog vééééél andere goeie nummers gehoord (ik herkende er wel niet veel) ... én zelfs TWEE (!!!!!) L.S.G. platen ... ik vond het een wonder dat Armin die nog kende. Die twee platen op rij horen, was voor mij persoonlijk toch wel één van de hoogtepunten van de avond. Helaas vond ik de reactie van het publiek erop maar wat povertjes
al bij al heb ik het wel een geslaagd feestje gehad, leuk om eens meegemaakt te hebben. Maar ik denk dat ik nu toch wel mn dosis Armin heb gehad voor een tijdje :p. Denk dan ook dat ik het bij één editie van Armin Only ga laten ... en ook ASOT350 denk ik dat ik aan mij voorbij ga laten gaan. Grootste minpunt voor mij was toch ook wel de prijs van de drank en de Bahvaria natuurlijk ... heb bijna de hele avond water gedronken :) |
|
|
| Devilex |
| Welke LSG plaat heeft hij dan nog gedraaid naast The Netherworld? |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Devilex
Welke LSG plaat heeft hij dan nog gedraaid naast The Netherworld? |
volgens de TL die je in het TL forum kan vinden: "Hidden Sun of Venus (12" Mix)" |
|
|
| Devilex |
| Amai, als het de originele was dan heeft hij toch een van de beste tranceklassiekers ooit gedraaid :eyes: |
|
|
| Progrez |
Blijkbaar stond Armin's koffer met meerwaardeplaten gisteren ergens ver weg onder het podium gestockeerd. De vleesgeworden natte droom van elke trance-trut haalde pas om 6.17u de eerste subtiele trancer van de avond boven: Hidden Side of Venus.
Als donderslag bij heldere hemel verspreidde hij Lieb's geniale klanken over de apathisch kijkende massa van de Jaarbeurshal die zich ongetwijfeld afvroeg wie de onbekende producer was achter deze langdradige 'kutplaat'.
Het was genieten om als laatste der mohikanen even wild om me heen te kunnen slaan, tussen een grijze massa die stoicijns wachtte op de volgende handjeszwaaiende meezinger. Imagine!
Net toen ik dacht dat het draaien van Hidden Side of Venus een kleine nostalgische stuiptrekking van Armin betrof, volgde aansluitend een nieuwe verrassing: Netherworld. Het jaarbeursvolkje ontlastte zich van haar versteende houding en kon zowaar een -weliswaar nog beperkte - vorm van appreciatie opbrengen (met dank aan tiësto en diens isos-reeks).
Blijkbaar is de Airwave remix van Andy Ling - Fixation ook nog gespeeld, maar dat is me ontgaan. Ik durf wedden dat Armin ze heeft opgelegd toen hij zag dat deze kankerende luisteraar de zaal verliet voor zijn miserabele broodje kroket door te spoelen met een al even miserabele pils. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Progrez
Blijkbaar stond Armin's koffer met meerwaardeplaten gisteren ergens ver weg onder het podium gestockeerd. De vleesgeworden natte droom van elke trance-trut haalde pas om 6.17u de eerste subtiele trancer van de avond boven: Hidden Side of Venus.
Als donderslag bij heldere hemel verspreidde hij Lieb's geniale klanken over de apathisch kijkende massa van de Jaarbeurshal die zich ongetwijfeld afvroeg wie de onbekende producer was achter deze langdradige 'kutplaat'.
Het was genieten om als laatste der mohikanen even wild om me heen te kunnen slaan, tussen een grijze massa die stoicijns wachtte op de volgende handjeszwaaiende meezinger. Imagine!
Net toen ik dacht dat het draaien van Hidden Side of Venus een kleine nostalgische stuiptrekking van Armin betrof, volgde aansluitend een nieuwe verrassing: Netherworld. Het jaarbeursvolkje ontlastte zich van haar versteende houding en kon zowaar een -weliswaar nog beperkte - vorm van appreciatie opbrengen (met dank aan tiësto en diens isos-reeks).
Blijkbaar is de Airwave remix van Andy Ling - Fixation ook nog gespeeld, maar dat is me ontgaan. Ik durf wedden dat Armin ze heeft opgelegd toen hij zag dat deze kankerende luisteraar de zaal verliet voor zijn miserabele broodje kroket door te spoelen met een al even miserabele pils. |
t is niet dat ge niet gekregen hebt wat ge kon verwachten hé Greg ... Dan kunt ge der beter gewoon het beste van maken. Eigenlijk hebt ge met die twee LSG platen zelfs meer gekregen dan ge kon hopen ;). Ik had ze zelf alvast niet van Armin verwacht :p
en die Andy Ling is mij ook ontgaan btw, zal ik mss effe op de terugweg geweest zijn van mijn lange reis naar den toog |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Progrez
Het was genieten om als laatste der mohikanen even wild om me heen te kunnen slaan, tussen een grijze massa die stoicijns wachtte op de volgende handjeszwaaiende meezinger. Imagine! |
Geniaal :stongue:
Ach, voor de fans en meezingers zal het wel fijn geweest zijn. Het is wel een ongelofelijke geste dat armin het hele gebeuren live laat meevolgen; dat moet je hem nageven.
Ik heb ff de stream beluisterd. De warming up klonk wel goed :) Vooral die 2de plaat van Hybrid klonk heel subtiel. Voor de rest ziet die tracklist er maar wansmakelijk flauw uit en is het hele gebeuren een afgevlakte kopie van ...
O juist; ik mag niets zeggen want ik was er niet! |
|
|
| Synthesia |
| quote: | Originally posted by Progrez
Blijkbaar stond Armin's koffer met meerwaardeplaten gisteren ergens ver weg onder het podium gestockeerd. De vleesgeworden natte droom van elke trance-trut haalde pas om 6.17u de eerste subtiele trancer van de avond boven: Hidden Side of Venus.
|
Yeps, ik dacht het wel, dat hij waarschijnlijk het laatste uur wat echte trance platen naar boven zou halen, spijtig genoeg wou ik niet zo lang wachten en waren we al doorgegaan.
Vond het al bij al wel een zeer geslaagde avond, qua belichting en zaalinrichting de beste van de 3 Armin Only's dat ik NL heb meegemaakt. Publiek was ook wel aardig. Qua muziek tsja...niet echt mijn ding meer, 7 uur aan een stuk fluffy poppy "trance" met veel high-pitched female vocal crap. Niet dat ik female vocals niet goed vind, tracks zoals een A&B's No One On Earth kunnen mij nog altijd goosebumps geven, maar muzikaal was het toch een groot verschil met de 2005 en 2006 edities. Moest hij nu weer ne keer eens draaien zoals in 2004-2005. En die domme intro's "...imagine a world without emotion..blablabla, imagine a life bladiebla..".
Prijzen van de drankskes toch ook weer redelijk opgeslaan.
Maar kom, behalve al dat mij zeer goed geamuseerd. Had wel de avond niet te hoog ingeschat qua muziek dus t'was meer voor het sociale gedoe en de sfeer, en die was er zeker :) |
|
|
|
|