|
Klotterplank (pg. 14)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
det bästa är ju att sugrören ökar effekten ännu mer :D |
det är väl ändå bara en gammal skröna, varför skulle det få större effekt för att man dricker med sugrör? |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by reveal
det är väl ändå bara en gammal skröna, varför skulle det få större effekt för att man dricker med sugrör? |
Kanske för att man suger så hårt att man glömmer å andas...Man får väl typ syre brist lr nått :D |
|
|
| robstar |
Just..ja låg å tänkte på en grej igår...
Va tycker ni om de hära:
Ska man få gå vilken linje på Gymnasiet man vill oavsätt vilka betyg man gick ut med i 9an?
Ja skulle helst se att betygen inte spelade nån större roll.
Man ska få gå den linjen man vill så man lär sej nått man är intreserad av!
De e nog många som går 3 år och inte är ett dugg intreserade av de dom lär sej!
Kanske inte e så lätt å genomföra nått sånt...Men ja tror de skulle motivera folk mera att gå i skolan...
Lr har ja helt fel? :nervous: |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by robstar
Kanske inte e så lätt å genomföra nått sånt...Men ja tror de skulle motivera folk mera att gå i skolan... |
Tvärtom...vad skulle motivera eleverna om inte betygen?
Det var iaf det enda som motiverade mig...jag hatade alla ämnen men skaffade mig bra betyg för att komma in på mitt gymnasie. Om jag vetat att jag kom in på det jag ville ändå (eller på närhetsprincipen) så hade jag som många av mina polare skitit mer eller mindre i skolan. Folk ska arbeta för sin utbildning om du frågar mig :) |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by mindshooter
|
Ja tycker de skulle va trevligt om motivationen var att lära sej något.
Asså man går till skolan för att man vill lära sej nått inte för att man måste! Så skulle ja velat känna när ja gick i skolan. Inte som ja hade nån tvångströja på mej.
Ja fick ju göra samma sak som du , kämpa för att få bra betyg även fast ja hatade dom flesta ämnena.
Men sen när ja började på gymnasiet så pallade ja inte å göra de längre. De va fortfarande samma skit å u hade ja ingen lust å gå igenomsamma grej igen. så ja slutade.
Iofs...de hade nog inte vart så om ja hade gått på dom flesta matte lektionerna i 9an.
Då hade ja kommit in den linjen ja ville gå.
Men men.. :/
| quote: | | Folk ska arbeta för sin utbildning om du frågar mig |
Jo visst, men inte plågas ;)
:eyespop: |
|
|
| AC. |
inget att direkt skryta med men betygen i grundskolan är dumma
efter hösterminen i 9:an hade jag inte änns tillräckligt med G för att få söka till gymnasiet i huvudtaget
på våren pluggade jag upp alla min betyg så jag (Ókej det var kanske inte de bästa betygen men oiaf)) kom in på den linjejn jag sökte, natur teknisk.
jag tycker vi ska gå tillbaka till 12345 betygen
kan ju säga att jag skratta gott åt de som försökte förgäves uppnå MVG men fick bara VG medans jag lyckades prata till mig ett VG
om det inte vorre för att jag var så djävulsk skadeglad skulle jag nästan tyckt synd om dem |
|
|
| Glorie |
tjo tjo.....jag har inte ens smakat white russian...sucka....e fan dålig på att ha smakat drinkar :( haha...måste skärpa mig på det planet...I går drack ja visserligen två drinkar på en pub, de var MYCKET GODA :) en hette räzerpucko minns ja.... smaka väl som kahlua antar ja....
haha, alla får va me å supa :D hahahaha
ac, du me? :) hoho |
|
|
| AnD |
| quote: | Originally posted by robstar
Ja tycker de skulle va trevligt om motivationen var att lära sej något.
Asså man går till skolan för att man vill lära sej nått inte för att man måste! Så skulle ja velat känna när ja gick i skolan. Inte som ja hade nån tvångströja på mej.
|
Grejen är den att det finns alltid saker man inte känner sig motiverad att lära sig. skulle man varje gång man inte ville lära sig något strunta i det så skulle det ju inte bli så bra senare när man behöver de kunskarperna för det man nu vill lära sig.
däremot så skulle systemet kunna göras bättre. 12345 betyg skulle vara mycket bättre. händer sorgligt ofta att elever blir sänkta till g eller liknande bara för att det inte finns något steg emellan. tror det skulle vara bättre om man började med betyg i 6'an. då blir inte betyg automatiskt något som är sammankopplat med högstadiet utan är en naturlig del i skolan(vilket det är enligt mig)
Tyckte att skolan var ganska tråkig på högstadiet. I alla fall vissa ämnen. Måste säga att det berode helt och hållet på vilken lärare man hade. De ämnen man hade bra lärare i blev roligare helt enkelt och då blir det mycket lättare att lära sig. Synd att det inte bara finns bra lärare!
i alla tider har det varit så att man ibland måste slita för att få det bättre andra tider. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Glorie
tjo tjo.....jag har inte ens smakat white russian...sucka....e fan dålig på att ha smakat drinkar :( haha...måste skärpa mig på det planet...I går drack ja visserligen två drinkar på en pub, de var MYCKET GODA :) en hette räzerpucko minns ja.... smaka väl som kahlua antar ja....
haha, alla får va me å supa :D hahahaha
ac, du me? :) hoho |
har du inte.. då e det allt på tiden... himla god drink |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Det var iaf det enda som motiverade mig...jag hatade alla ämnen men skaffade mig bra betyg för att komma in på mitt gymnasie. |
Känns som dina lärare någonstans brustit i sin primära uppgift. |
|
|
| Dj_ExOn |
| Vilka Ninja Filmer är bäst? |
|
|
| Glorie |
haha, vem ser på ninja these days? Inte ja iaf :p
edit:
btw: "supreme ta" låter somewhat like a hamburger-menu! hohoho...sån vill ja INTE bli :D |
|
|
|
|