|
Klotterplank (pg. 277)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dbl
men lägg av... vem fan bryr sig om hur nĺgon stavar.
ska man tjafsa om nĺgot fĺr det la fan vara nĺgot vettigt och inte hur nĺgon stavar..... herrejävlar.. skaffa ett liv eller nĺtt |
Om du läser vad som skrivits sĺ märker du att det inte handlar om hur nĺgot stavas utan hur man generellt behandlar (eller misshandlar) sitt modersmĺl! |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Aendy
Om du läser vad som skrivits sĺ märker du att det inte handlar om hur nĺgot stavas utan hur man generellt behandlar (eller misshandlar) sitt modersmĺl! | som du brukar säga aendy "honest to god" om jag träffar dig fĺr du be till gud att jag är pĺ bra humör. altsĺ vad var det som startade hela detta? jo för att jag stavade fel pĺ ordet "alldelles" WOOOOOW LETS START WORLD WAR THREE COMON EVERYBODY! altsĺ aendy du kanske borde börja jobba pĺ DINA PROBLEM!!!! typ att du alldrig kan sluta tjaffsa, testa att för en gĺng skull bara lägga ner. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by JayBee
som du brukar säga aendy "honest to god" om jag träffar dig fĺr du be till gud att jag är pĺ bra humör. altsĺ vad var det som startade hela detta? jo för att jag stavade fel pĺ ordet "alldelles" WOOOOOW LETS START WORLD WAR THREE COMON EVERYBODY! altsĺ aendy du kanske borde börja jobba pĺ DINA PROBLEM!!!! typ att du alldrig kan sluta tjaffsa, testa att för en gĺng skull bara lägga ner. |
Hotade du mig nu? Där orden tar slut tar nävarna vid, är det inte sĺ det heter? Jag har inget otalt med dig och jag tänker respektera att du inte vill att jag ska försöka hjälpa dig med ditt sprĺkbruk men att ta till hot? Snälla rara... |
|
|
| dbl |
Om du läser vad som skrivits sĺ märker du att det inte handlar om hur nĺgot stavas utan hur man generellt behandlar (eller misshandlar) sitt modersmĺl! |
som jaybee sa sĺ började det hela med att han stavade fel pĺ ett ord sĺ säg inte till mig att läsa.
och vadĺ tänker respektera att han inte vill ha "hjälp".
han har la sagt det för längesen när du märker ord hela tiden.
inget nytt precis... sĺ lägg av med det... ingen här utom du bryr sig om felstavningar....
för man bryr sig knappast om att läsa igenom det man har skrivit pĺ ett forum... du kanske gör det, men dĺ e du nog fan ensam om det
för detta e ett forum om trance.. inte ett jävla svenska forum som nĺn svenska lärare sitter och läser igenom och om man stavar fel sĺ blir man bannad eller nĺtt |
|
|
| JayBee |
jävla svenska forum som nĺn svenska lärare sitter och läser igenom och om man stavar fel sĺ blir man bannad eller nĺtt |
*asg* rolig ide fan hehe :) kanske borde skicka den idén till skolvärket? :) |
|
|
| St_Andrew |
Jag kan hĺlla med om att förnyelse inom sprĺk är väldigt viktigt men sen finns det ju olika aspekter pĺ detta. Att som i JayBees fall ge sig pĺ att försöka förändra vĺra grammatiska och fonetiska regler som gäller som riktmärken för alla de stackars människor som blir tvungen att lära sig vĺrt vackra men svĺra sprĺk tycker jag inte är en bra form av förändring. |
Men hur tror du att srpĺket har förändras genom tiderna? genom att svenska akademin har ändrat pĺ reglerna eller? KNAPPAST, sprĺket ändrar sig genom att folk ändrar pĺ det. Jag skyller inte att vi stavar fel pĺ att vi vill ändra sprĺket, det jag menar är att man ska vara nogrann med att rätta sprĺket allt för mkt om man vill ha en utveckling. Och invandrare skulle ju verkligne fĺ det mkt svĺrare om vĺran gramatik blev mer logiskt enkelt samt om folk brydde sig mindre om hur man stavar. :rolleyes: |
|
|
| Aendy |
Mitt sista inlägg i denna debatten!
altsĺ vad var det som startade hela detta? jo för att jag stavade fel pĺ ordet "alldelles" |
Detta är ett skrämmande bevis pĺ hur blind du är för din egen okunskap!
varken sig professor flux eller doktor frisk kan ge rĺd om kvinnor, de är alldelles för chaotiska och oförutsägabara.. |
Varken sig = NEJ
professor flux eller doktor frisk = Egennamn har stor initialbokstav
...de är alldelles för chaotiska och oförutsägabara = Är det doktorn och professorn som är det?
alldelles, chaotiska, oförutsägabara = NEJ
I EN MENING!!! och där är säkert nĺgra fel till som jag inte hittat dĺ jag inte har mer än de elementära baskunskaperna i svenska! |
|
|
| dj_hysterix |
*asg* rolig ide fan hehe :) kanske borde skicka den idén till skolvärket? :) |
DU ÄR BANNAD!
*SKOLVERKET* |
|
|
| JayBee |
Mitt sista inlägg i denna debatten!
Detta är ett skrämmande bevis pĺ hur blind du är för din egen okunskap!
Varken sig = NEJ
professor flux eller doktor frisk = Egennamn har stor initialbokstav
...de är alldelles för chaotiska och oförutsägabara = Är det doktorn och professorn som är det?
alldelles, chaotiska, oförutsägabara = NEJ
I EN MENING!!! och där är säkert nĺgra fel till som jag inte hittat dĺ jag inte har mer än de elementära baskunskaperna i svenska! |
mmmm visst är det lägligt att du slutar diskusionen när du har sista ordet.
angĺende det du just sa: har fortfarande samma svar "jag bryr mig inte om jag stavat fel eller fel gramatiskt, sĺlänge folk hajar"
|
|
|
| dbl |
lägga av nu aendy....... ska vara en trevlig miljö här.. man e inte här för att ha nĺn jävel som trackar ner pĺ en för man stavar fel.. sĺnt händer i skolan med lärarna... det räcker la eller.
och om du sĺ gärna har lust att göra det sĺ börja för helvete och läs till svenska lärare och tracka ner pĺ eleverna istället.
eller inte, för jag skulle nog tycka synd om dem... hela bunten hade la fĺtt IG i svenska bara för att dem rĺkar stava fel nĺn gĺng dĺ och dĺ.
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
DU ÄR BANNAD!
*SKOLVERKET* |
:eek:
e du skolverket....
*PM:ar kenny (oj.. litet K :eek: :p ) om att banna dj_hysterix* |
|
|
| JayBee |
*PM:ar kenny (oj.. litet K :eek: :p ) |
*asg* sluta fan jag dör:stongue: :stongue: |