|
Klotterplank (pg. 725)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Laszlo
haha, vadå då? Har du en salami mellan benen eller vad är det jag har missat? |
OMG!
Jag tror iofs att det är för att peter är så inutavhelvetes lång.. |
|
|
| Try |
| här har jag inte varit på länge... |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by jofawe
OMG!
Jag tror iofs att det är för att peter är så inutavhelvetes lång.. |
Haha ja anledningarna kan ju vara flera :eyes: |
|
|
| Braxen |
| Inatt drar ja till Barcelonaaaa :) för en weekend me förhoppningsvis sol och en del shopping :cool: |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Braxen
Inatt drar ja till Barcelonaaaa :) för en weekend me förhoppningsvis sol och en del shopping :cool: |
Fan vad niice, ha det så kul bro! |
|
|
| anuga |
Inatt drar ja till Barcelonaaaa :) för en weekend me förhoppningsvis sol och en del shopping :cool: |
Allt förutom nord polen är bättre än den svenska hösten... eller e detta vår vinter numera? |
|
|
| benni |
asså.. hade inget emot det just nu, det är väl varmt där nu? |
|
|
| Pjox |
Oj skönt med lite värme och sol.
Men jag känner mig facktiskt inte avundsjuk, jag skulle inte villja byta bort -15, sol och glittrande omgivning mot sol :eek:
Jag har en fråga och jag hoppas att någon kan besvara den, Har man muskler mellan skullderbladen och revbenen? Och om det är så att man har det, kan man träna dom på något sätt?
När jag lutar mig lite frammåt och rör axeln upp och ner så hoppar skullderbladet på revbenen och det stör mig lite :whip: |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by benni
asså.. hade inget emot det just nu, det är väl varmt där nu? |
19°-21° under helgen, det kommer dock att regna på Fredag. |
|
|
| Kvicket |
Pjox för det första förstår jag inte riktigt vad du menar med att det hoppar på revbenen, låter hur som helst jävligt obehagligt.
Tror inte på teorin att det skulle vara pectoralis minor som ligger bakom besvären... Rygglyft är inte heller något jag skulle föreslå för just det här, där involverar du inte trapezius eller latisimus nämnvärt.
Om du ska träna trapezius så går det utmärkt att göra i princip hemma, ta något tungt i vardera handen och sedan när du har armarna sträckta längs sidan av kroppen så lyfter du axlarna uppåt, (fortfarande med armarna mer eller mindre fixerade vid sidan) när detta är gjort så för du sedan ner axlarna igen och gör om samma procedur.
Skulle ju mkt väl kunna vara trapezius men det kan i princip lika gärna vara m. levator scapulae eller för all del rhomboideus...
Hur som helst så kan du ju prova att träna upp det lite men hjälper det inte snarast och du finner det vara ett stort problem så bör du ju gå till en naprapat som vet vad han snackar om. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Han stor fet spruta med morfin sen är allt underbart.... hahaha
Kvicket, var det inte så att du pluggar till personligtränare och/eller dietist eller va tusan det heter ?
Är inne på din linje där... |
|
|
| Kvicket |
Man pluggar inte till personlig tränare, man betalar 25 tusen o lär sig en del som stämmer o en del som inte stämmer (kanske lite väl hårt) :)
Jag läser till hälsopedagog, så jag är verkligen inte rätt person att uttala mig om sånt här (undra vafan jag gör det för iaf), har bara läst 5 poäng anatomi. |
|
|
|
|