|
Klotterplank (pg. 376)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
Detta är ett ganska intressant fenomen - svenskarnas godisvanor. (Vet inte om det är likadant i övriga norden). Personligen äter jag _aldrig_ godis. Jag vet inte varför - tycker helt enkelt inte om sötsaker. Nere i ungern och rumänien, där jag kommer ifrån och har hela min släkt, skulle det nästintill anses märkligt om någon gick in i en affär för att köpa enbart godis. Något som lösgodis finns inte ens, så vitt jag vet. Påskgodis finns heller inte - där är det bara riktiga ägg som gäller.
Det närmaste godisintag jag kommer är väl chips och coca cola när jag kollar på fotboll eller hockey med polarna. Cola tycker jag bara också om att dricka till pizza och chips. Annars föredrar jag apelsinjuice eller mjölk.
Nu vet nu även detta :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Nere i ungern och rumänien, där jag kommer ifrån |
Kan man vara från två länder?!
:nervous: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
Kan man vara från två länder?!
:nervous: |
haha - jag visste att någon skulle ställa den frågan. :p Jag är född i Rumänien, men mitt modersmål är ungerska. Hela den delen av rumänien där jag är född och min släkt bor är till 95% ungersktalande, och de lever mer eller mindre också enligt ungersk kultur/tradition (matvanor, etc etc. undervisning i skolorna hålls också på ungerska, vägskyltar står på ungerska osv), men samtidigt ligger den rumänska kulturen också runt hörnet. Levnadsstandarden är inte lika hög som i Ungern, utan lika låg, om inte värre, som i resten av Rumänien. Så det är nästan som att bo i två länder samtidigt. Men detta orkar jag aldrig förklara när någon frågar var jag är ifrån - dels för att folk antagligen inte bryr sig, eller för att de inte orkar lyssna - för att de helt enkelt inte bryr sig. Så jag säger bara "Jag är från Ungern" - vilket jag ju egentligen inte är - men de ungrarna i Rumänien vill inte tillhöra Rumänien, utan strävar efter att bli en självständig stat, eller att den delen än en gång ska tillhöra Ungern - således ser jag mig själv också som ungrare - därav svaret "Jag är ungrare" :) |
|
|
| dbl |
träffa precis en polare som varit i japan i typ 1 år för första gången sen han kom hem... och han träffa en tysk tjej där nere.. och både hon och hennes kompisar hade med sig tysk choklad dit ner.. va t.om. en morsa till en av dem som skickade ner choklad lite då och då...
alltså tyska tjejer har nån grej för choklad tydligen... mer än andra tjejer alltså.. nästan lite scary.. heh |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by dbl
träffa precis en polare som varit i japan i typ 1 år för första gången sen han kom hem... och han träffa en tysk tjej där nere.. och både hon och hennes kompisar hade med sig tysk choklad dit ner.. va t.om. en morsa till en av dem som skickade ner choklad lite då och då...
alltså tyska tjejer har nån grej för choklad tydligen... mer än andra tjejer alltså.. nästan lite scary.. heh |
hehe, min moster morbror bodde där några år, dom fick vi skicka ostbågar till, det tycker jag nästan är ännu skummare :p |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by dbl
eeerhm.. har du sett en tysk brud nångång?
det ser ut som om de gillar choklad, trooo mig |
|
|
| JayBee |
tänkte bara medela att essentials är uppe igen.
Enjoy ;) |
|
|
| St_Andrew |
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....8&category=1561
loooooool vilkea losers, sålde liveset rip från armin för 19.99$ på ebay.. haha
Edit:
http://cgi6.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewSellersOtherItems&userid=djsets4sale&include=0&since=-1&sort=3&rows=50
killen kommer bli rik :D fyyy faaan :D |
|
|
| AC. |
3- These walls don't lie
Svensk hiphop som bäst om du frågar mig men reveal vill nog heldre se han död :p
800. |
|
|
| SteveTranz4ever |
... tror jag mår illa... :mad: |
|
|
| GyLLe |
| quote: | | These walls don't lie |
hela pronoes nya skiva är grymt bra... både han å resten av grabbarna i LoopTroop är Västerås stolthet!!! :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by AC.
Svensk hiphop som bäst om du frågar mig men reveal vill nog heldre se han död :p
|
Vad har jag med detta att göra? |
|
|
|
|