|
Klotterplank (pg. 356)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by cviper
:conf: :conf:
Folk är väl medvetna om att det stavas "Schweiz"? Eller är det här nåt skämt jag missade? | Funderade en stund innan jag gav mig på en stavning som jag tyckte verkade bra, har alltid haft problem att stava till Schweiz :p |
|
|
| St_Andrew |
| hehe, jag såg att mitt var uppenbart fel, men jag orka inte kolla hur det stavades :p |
|
|
| cviper |
Hmm. ok :)
Blev ju rädd att jag hade stavat fel i de senaste 5-6 åren. Hade ju inte gjort ett bra intryck med tanke på att jag kommer från Schweiz :D |
|
|
| ScuL |
angående USA.
de tror alltid att Amsterdam är en land och Holland ligger nära :)
De tror också att Holland ligger i Skandinavien..
Sen tror de att vi har alltid trädskor på oss.. :rolleyes:
De ser ibland Europa som ett helt stort land utan gränser.
Och jag har träffat folk som tror att vi alla talar Engelska och de är helt förvånat om jag berättar att Europa består av nästan 50 olika länder som har nästan alla deras egna språk :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ScuL
angående USA.
de tror alltid att Amsterdam är en land och Holland ligger nära :)
De tror också att Holland ligger i Skandinavien..
Sen tror de att vi har alltid trädskor på oss.. :rolleyes:
De ser ibland Europa som ett helt stort land utan gränser.
Och jag har träffat folk som tror att vi alla talar Engelska och de är helt förvånat om jag berättar att Europa består av nästan 50 olika länder som har nästan alla deras egna språk :p |
Och i Sverige bor det bara blondiner med stora bröst (inkl. alla killar) :toothless |
|
|
| Powell |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Och i Sverige bor det bara blondiner med stora bröst (inkl. alla killar) :toothless |
och dom heter oftast Olga och pratar dålig engelska med tysk brytning. |
|
|
| ScuL |
Det finns oxo folk som tror att vi talar Tyska i Holland.
Kommer inte ihåg vilken film det är, men det finns två Holländska "affärsmän" och de talar Tyska! :D hehe |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Powell
och dom heter oftast Olga och pratar dålig engelska med tysk brytning. | Nej nej... dom heter alltid Inga i Engelska filmer :D
Kom att tänka på bästa tolkningen av en Svensk som någonsin gjorts är ju "The Swedish Chef"... Svenske kocken i mupparna (Muppet show)
 |
|
|
| Powell |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nej nej... dom heter alltid Inga i Engelska filmer :D
Kom att tänka på bästa tolkningen av en Svensk som någonsin gjorts är ju "The Swedish Chef"... Svenske kocken i mupparna (Muppet show)
|
ajuste, inga var det :D
ScuL: Hur många svenskar heter Inga då ? :p |
|
|
| jofawe |
Eller Ingrid och har ungefär samma utstyrsel som holländare, dvs träskor och folkdräkter...
nåväl ... sverige är ändå ett fantastiskt land..
vi har söta tjejer, snälla vänner och ett sjuhejdrans helvete till motstånd, vad man än ska hitta på! :) |
|
|
| dbl |
| Inga från schweden som är storbystad blondin :D :p |
|
|
|
|