|
Klotterplank (pg. 712)
|
View this Thread in Original format
| anuga |
| quote: | Originally posted by Laszlo
vill också ha ett fisheye eller ett vidvinkel men har inte pengarna :( vad gäller ramminnet så bjöd företaget på det så där har jag inte betalt ett öre...om jag köper eett objektiv så blir det också via företaget, så jag spar en tusing eller två :) |
Kommer kunna komma undan med det med numera :) fick precis in en fot på Lunds Nöjesmagasin :D |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
Köpte inte du ett fisheye för något år sen? |
jo, fast det är ett billig ryskt skitobjektiv som är gjort för 35 mm-film...dessutom är det helt analogt så kommunikation med kameran är lika med noll, dvs bortkastade pengar :( |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by Laszlo
jo, fast det är ett billig ryskt skitobjektiv som är gjort för 35 mm-film...dessutom är det helt analogt så kommunikation med kameran är lika med noll, dvs bortkastade pengar :( |
Oki, illa, hittar bara detta...
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232020 |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by anuga
7000 räcker till ett hus 350 / 400 |
Men kul å springa runt bara med ett hus :P
Föresten, gör inte Tamron rätt okej objektiv i budgetklassen? |
|
|
| fede |
7000 räcker till nikon d50 kitet iaf, har jag för mig :)
har hört att kvalitén på tamrons objektiv är väldigt varierande från modell till modell..
synd att "Canon EF 15/2,8 Fisheye " blir 24mm på dslr kameror :\ och tråkigt att den inte finns något budget alternativ! |
|
|
| Laszlo |
Köp INTE det sålänge du inte har en kamera med fullformatsensor, så som Canon 1D...har du en mellanformatskamera med 1,6x bränviddsförlängning (10/20/300/350/400D) så är det en en 8mm du ska ha...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=32085 |
|
|
| fede |
"OBS! Extrem fisheye, ger runda bilder."
Undrar om det blir runda bilder med 1,6x brännviddsförlängning |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by fede
"OBS! Extrem fisheye, ger runda bilder."
Undrar om det blir runda bilder med 1,6x brännviddsförlängning |
Ingen aning, har noll koll, men denna Sigman snackar min brossa varmt om så det blir nog en sådan. |
|
|
| Vizay |
wops...
Stod och mixade och volymen eskalerade visst lite, grannen ringde och tyckte att musiken var jättebra, han hör den hellre på dagen dock :D (han var iaf väldigt vänlig :p)
tilläggas bör ju kanske att jag bor i villa :D |
|
|
| Christian Ö. |
| hmm, vad är komandot för att ta bort en inspelning helt och hållet från hårddisken i cubase? Vi har ett gammalt cubase i skolan som inte har någon pool, jag kommer ihåg att det finns något komando som tar bort hela filen direkt men inte vad det va.. någon?:D |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by Vizay
wops...
Stod och mixade och volymen eskalerade visst lite, grannen ringde och tyckte att musiken var jättebra, han hör den hellre på dagen dock :D (han var iaf väldigt vänlig :p)
tilläggas bör ju kanske att jag bor i villa :D |
När jag började läsa inläget så trodde jag nästan att du flyttat utan att berätta något för lilla mig men.. ja du... volymen är väl inget du är så bra på att hålla koll på? ;) |
|
|
|
|