|
Klotterplank (pg. 231)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
Alla människor i Sverige, speciellt de i de bestämmande skikten borde prova på att jobba inom hemvården i en vecka eller mer,
för att inse hur viktigt jobb det är! Men jag tror ändå inte det leder till löneförhöjning eller så, men någon kanske fattar
att "vård av människor" vare sig det är på sjukhus, skola eller äldreboende är yrken som är de viktigaste yrkena.
Jag undrar hur det kommer bli i framtiden... Nån annan som har arbetat eller arbetar inom hemtjänsten? |
WORD! De människor som förtjänar mest respekt i världen är folk inom vården. De är utan tvekan mitt universums verkliga hjältar. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
vizay & endre: snygg avatar :) |
hmm kanske det men jag tycker att min är sötast. hihi:happy2: |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Aendy
WORD! |
TACK för det!! alla SJUKSKÖTERSKOR & DOKTORER som jobbar på sjukhus.. de hjälper ju människor me besvär...räddar dem... vårdar dem osv
på skolan så är det LÄRARNA som gör Barnen redo för det tuffa livet typ.. och lär dem en massa... och sen... i slutet av livet.. så hjälper HEMTJÄNSTBITRÄDENA till med
allt möjligt som har med själva levandet (för vårdtagarna) att göra... allt från hygien till mat. Många som tycker att det är ett slappt jobb.... (vad gäller att ge medicin & laga mat)
Det e det förvisso.. MEN.. det e så mycket annat... Tänk va många som faktiskt skulle DÖ om inte vi kom.. om vi säger att alla skulle strejka... först skulle de göra på sig... sen skulle de inte
komma ur sängen... sen skulle de dö av hunger eller sjukdom!
Ni anar inte va många som är så hjälplösa och helt ensamma... har många som ja går till som inte har familj eller har familj, men familjen kommer aldrig på besök! Tragiskt.. |
|
|
| mindshooter |
Så sant så sant, morsan min jobbar med såna hembesök hos äldre.
Dom gör ett underbart jobb. Tacka även människor som utan lön tar hand om sina nära och kära, och folk dom inte känner för den delen.
Folk som sprider positivitet omkring sig och hjälper andra, utan att vänta sig något tillbaka! Thats the real heroes :) |
|
|
| reveal |
| japp, de är vi nog alla överens om, att de som arbetar inom vården gör ett mycket viktigt arbete |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| men dom som jobbar i kassan på ica å coop då..??? åxå rätt viktiga!!! |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
men dom som jobbar i kassan på ica å coop då..??? åxå rätt viktiga!!! |
faktist.. det skulle bli jobbigt om man inte kunde handla mat :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
men dom som jobbar i kassan på ica å coop då..??? åxå rätt viktiga!!! |
Jo, men vilken nolla som helst fixar det. Det krävs en hel del från en person att göra det skitgörat tex en undersköterska gör och dessutom få lika illa betalt som personen i kassan på ICA. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jo, men vilken nolla som helst fixar det. Det krävs en hel del från en person att göra det skitgörat tex en undersköterska gör och dessutom få lika illa betalt som personen i kassan på ICA. |
det beror ioförsig på i vilket land man bor i.. jag kan ju lätt säga att jag känner en doktor som bor i usa som vid en tidpunkt i sitt liv tjänade 500 000 kr i månaden. å andra sidan så pluggade han 13 år efter gymnasiet och jobbat 18 timmar om dagen så han förtjänar nog pengarna oxo :P |
|
|
| Aendy |
| Ber om ursäkt. När jag menar vården menar jag de människor som har befattningar som vårdare, undersköterskor, sköterskor, personliga assistenter, AT-personal m.m. Tandläkare, läkare, doktorer m.m. får lön för den ansträngning de lägger ned och skiljer sig inte i min värld nämnvärt från andra männniskor med bra utbildning och bra betalt. Andra som är hjältar i min värld är de som åker iväg med Röda Korset, Rädda Barnen, Läkare utan gränser m.m. och utsätter sitt eget välbefinnande för att hjälpa andra som har det betydligt tuffare. |
|
|
| reveal |
| :eek: dokumentär på TV4 om folk som e överjävligt feta :nervous: 250 kg är lite väl mkt :wtf: |
|
|
| Glorie |
säg nåt som ni sa när ni var små!!!!!
det e roligt å gullit JUH
Jag får fortfarande höra (av mamma/pappa)
"Titta här hur A Ö"
alltså
"Titta här hur jag gör" ganska gullit :) |
|
|
|
|