|
Klotterplank (pg. 726)
|
View this Thread in Original format
| Pjox |
| quote: | Originally posted by Kvicket
Pjox för det första förstår jag inte riktigt vad du menar med att det hoppar på revbenen, låter hur som helst jävligt obehagligt.
Tror inte på teorin att det skulle vara pectoralis minor som ligger bakom besvären... Rygglyft är inte heller något jag skulle föreslå för just det här, där involverar du inte trapezius eller latisimus nämnvärt.
Om du ska träna trapezius så går det utmärkt att göra i princip hemma, ta något tungt i vardera handen och sedan när du har armarna sträckta längs sidan av kroppen så lyfter du axlarna uppåt, (fortfarande med armarna mer eller mindre fixerade vid sidan) när detta är gjort så för du sedan ner axlarna igen och gör om samma procedur.
Skulle ju mkt väl kunna vara trapezius men det kan i princip lika gärna vara m. levator scapulae eller för all del rhomboideus...
Hur som helst så kan du ju prova att träna upp det lite men hjälper det inte snarast och du finner det vara ett stort problem så bör du ju gå till en naprapat som vet vad han snackar om. |
Haha jag förstog inte mycket av det du just skrev men jag ska iaf testa träningen du föreslog.
Jag vet inte riccktigt hur jag ska förklara det där med att skullderbladet "hoppar".
Det är som om det inte finns något mellan skullderbladet och revbenen så att "hoppar" på samma sätt som om man drar något på någonting som är refflat. Det gör inte direckt ont eftersom jag inte gör den rörelsen så offta så (än) har jag inger större problem av det. Det bara irriteraar mig lite granna :p |
|
|
| Kvicket |
| har du tillgång till gym? i såna fall är ju det bästa för översida rygg (framför allt latisimus) att köra latsdrag. (drag mot bröst ovanifrån) Kan även vara en tanke att köra diverse roddövning. |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by benni
asså.. hade inget emot det just nu, det är väl varmt där nu? |
Det var sjukt nice, runt 20-22 grader och sol torsdag/fredag, dvs man kunde gå runt i t-shirt utan att frysa :) ..igår var det lite disigt men någon jacka var det ju aldrig tal om :cool: .. känns lite sådär att va hemma faktiskt :nervous:
..andra halvlek arsenal - liverpool nu, com'on u GUNNERS ! |
|
|
| reveal |
| Skidresa bokad, och Nikon D80 beställd :D |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
Skidresa bokad, och Nikon D80 beställd :D |
+1 ;) |
|
|
| jofawe |
Bara jag som blev besviken på Borat-filmen?
Det var rätt genomskinligt om vilket sm var fejkat och inte.. hursomhelst var den kanske hälften så rolig som alla sagt, dock inte tråkig ;) |
|
|
| Aendy |
Man pluggar inte till personlig tränare, man betalar 25 tusen o lär sig en del som stämmer o en del som inte stämmer (kanske lite väl hårt) :) |
Säger som Anders Perswald, det som sägs på PT-utbildningar ska man ta med ett lastbilsflak salt
Jag läser till hälsopedagog, så jag är verkligen inte rätt person att uttala mig om sånt här (undra vafan jag gör det för iaf), har bara läst 5 poäng anatomi. |
Läser du på hopplösa GIH? |
|
|
| Christian Ö. |
woho fick precis ett mail där det stog att en mix av mig kommer sändas på DI.fm's Progressivekanal.
Tuna in nu på onsdag 18:00 CET om ni vill lyssna:) |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
woho fick precis ett mail där det stog att en mix av mig kommer sändas på DI.fm's Progressivekanal.
Tuna in nu på onsdag 18:00 CET om ni vill lyssna:) |
Nice, påminn mig :cool: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
+1 ;) |
Gött :)
Vart ska du, och vad blir det för objektiv?
Val Thorens/Nikon AF-S DX VR 18-200/3,5-5,6G IF-ED för mig |
|
|
| NooN |
Håkan Lidbo & Alex van Heerden - Mekonium
från albumet Simple. |
|
|
|
|