|
Klotterplank (pg. 43)
|
View this Thread in Original format
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Treo
Okej, jag tror jag förstår :) inte så lätt att kategorisera alla låtar ibland.. men typisk hardtrance skulle vara t.ex. Reloop eller Daniele Mondello då?
På tal om nåt helt annat, ikväll har jag fest yay! :) vodkan på kylning! stackars grannar...
-Treo- |
Exempel på artister som gör hardtrance finns @ OVERDOSE, TRACIDTRAXXX & ÜBERDRUCK
Kan nämna några av mina favoriter..
DJ Wag, Überdruck, Asys, Warmduscher, Derb, Hennes & Cold, Mass In Orbit, Beam vs Cyrus... |
|
|
| Glorie |
f*en va jobbigt det e att gå ut med en person, som har som mål att bli riktigt full å hångla med nån :(
damen ifråga lyckades med båda konststyckena :eek: själv stod ja å snacka me nån full kille ett tag... som bara kunde spotta mig i ansiktet typ.. Jävligt ofräscht.. hahahaha
d värsta var nog musiken alltså..stället e typ schlager & hiphop :( jag klarar inte av det asså.. det finns inte en chans på denna jord..
höjdpunkten var väl när dj'en (om han nu får kallas det) spelade 2Unlimited - No Limit...:D:D:D:D |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by Glorie
d värsta var nog musiken alltså..stället e typ schlager & hiphop :( jag klarar inte av det asså.. det finns inte en chans på denna jord..
höjdpunkten var väl när dj'en (om han nu får kallas det) spelade 2Unlimited - No Limit...:D:D:D:D |
Jag lider med dig tjejen....Därför går jag sällan ut nu för tiden....Hatar den musik som spelas ute allså....*blää*
No limit :D :D :D :D |
|
|
| MiB |
| hmm hur ändrar man text under "nicket" ??? är det efter ett antal posts?? |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by MiB
hmm hur ändrar man text under "nicket" ??? är det efter ett antal posts?? |
Profile -> Edit Profile -> Custom User Text -> Skriv va du vill å spara |
|
|
| reveal |
f*en va jobbigt det e att gå ut med en person, som har som mål att bli riktigt full å hångla med nån :(
damen ifråga lyckades med båda konststyckena :eek: själv stod ja å snacka me nån full kille ett tag... som bara kunde spotta mig i ansiktet typ.. Jävligt ofräscht.. hahahaha
låter som en helkväll :p
känns som att alla tjejer som ha de målen lyckas, medan killar bara lyckas med det första :stongue:
själv var jag på gen.6 igår... grymt ös, men dålig tröst om man jämför med alla som ska på kryssningen snart |
|
|
| MiB |
| quote: | Originally posted by robstar
Profile -> Edit Profile -> Custom User Text -> Skriv va du vill å spara |
danke schön.. |
|
|
| robstar |
| Nemas Problemas! :o |
|
|
| Dj_ExOn |
treo...jag har hardhouse på datorn.. men ja vet inte hur man lägger upp snuttar här så du kan jämföra å höra skillnad
men som sagt.. ja håller med Vizay.. :)
Exon kanske kan förklara förresten... han diggar ju house :)
humz, house e mer... monotont.. å mer tunga trummor å mer enformigt...å mer roundgoing så att säga.. hehehehe...neee, ja kan inte |
Nej det är tvärtom! House är väldigt melodiskt, mycket gitarrer och bongotrummor. Några få synth ljud över ett 4/4 beat.
Det finns iofs så många olika house stilar
men den stil jag förklarade är house som spelas på klubbar.
Sen finns det minimal house, latin house och prog house.
Minimal house är, som Glorie sa, monotont och tungt medan prog house lutar mer åt trance hållet.
Hoppas jag redde ut problemen nu! :) |
|
|
| robstar |
Å sen har vi DeepHouse som ja tycker e den bästa House genren. :)
Kolla in Blue Six grejer! :) |
|
|
| AC. |
När ni ändå ratar pom det så... Glöm inte bort hardstyle
Hardstyle:
Arome - Hands up! (Dj Scot project Remix)
Hardtrance:
Safri Duo - Samb Adagio (Cosmic Gate Remix) |
|
|
| SteveTranz4ever |
J adet finns många många grenar inom house och blir ofta underskattat....
Själv gillade jag ett tag Garage men det tycker jag suger nu.
Speed garage kan va najjs också...
Faktiskt är det ju så att det mesta man hör idag bygger på house... det är det raka beatet som är house... kan man nästan säga...
Eurohouse, techno, trance, ja dom flesta har ju det där i grund och botten... det finns alldit undantag och det är därför också som det kan vara så svårt att bestämma vad det tillhör osv.
Det viktiga är att man gillar det man lyssnar på, inte vad det är för genre exakt... |
|
|
|
|