|
Klotterplank (pg. 428)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
YES, HAR BLIVIT KALLAD TILL TESTERNA !!!!!!:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Har ansökt till Hässlögymnasiet i Västerås för att utbildas till trafikflygare (pilot). Det är 600 som söker dit och typ 5% som kommer in. Först måste man ha typ MVG i alla ämnen, sedan vara expert på simultanskapacitet, och man får inte vara omogen eller osocial. Sedan kommer det sitta tre flygpsykologer och utpressa dig som terrorister :crazy:
Efter det är det medecinska tester som gäller, där kollar dom allt från topp till tå :p |
wow...lycka till! :) |
|
|
| Glorie |
för nån vecka sen lärde jag mig kommando F3 på Winamp.. dagarna efter endast J. I love it. :crazy:
hysterix, weeeeee.... kul.. som pilot får du jobb och bra betalt :D
på tal om jobb: läste på nyheterna idag att om inte en halv miljon får jobb i det här landet nu så håller inte försörjningsbördan för alla de som går i pension de närmaste åren. Ooooops... varifrån ska de jobben komma? :rolleyes: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
för nån vecka sen lärde jag mig kommando F3 på Winamp.. dagarna efter endast J. I love it. :crazy:
|
:stongue: :stongue: :D ;)
Alltid fint med sköna tangentbordskombinationer :p
Ctrl + pil är en klassiker i textsammanhang för min del :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag använder mig mycket av windows tangenten + M vilket minimerar alla öppna program... perfekt och snabbt sätt när chefen närmar sig.
Annat bra kommando är alt + tab så växlar man lätt mellan olika fönster som man har uppe. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag använder mig mycket av windows tangenten + M vilket minimerar alla öppna program... |
win + D är bättre, d = desktop, samma som win + M fast även dialogrutor etc minimeras :) |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by reveal
win + D är bättre, d = desktop, samma som win + M fast även dialogrutor etc minimeras :) |
åh! Kan jag skrota den annars så fina skrivbordsunderlägg-ikonen som jag annars alltid brukar trycka på :) |
|
|
| Laszlo |
:stongue: :stongue: :D ;)
Alltid fint med sköna tangentbordskombinationer :p
Samma här. Musen är överskattad! :) |
|
|
| Glorie |
den gjorde ju ingenting :p
den med D var iaf mkt fin.. ska se om ja kommer ihåg den i framtiden
steve, alt +tab... ähhhh... den kunde jag faktiskt :stongue: men de e väl typ den ja kan.. eller förresten.. jag kan 7 och 9 i winamp oxå :D:thepirate |
|
|
| St_Andrew |
| windowsknappen + e är lungt den jag använder mest i windows :) |
|
|
| Laszlo |
yepp...kommer väldigt ofta till hands...
andra favoriter är win+d, win+r, , ctrl+f i alla möjliga applikationer, ctr+alt+w (startar winampen - eget kortkommando).
Men det vi allra minst hade kunnat klara oss idag är nog utan tvekan alt + tab. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag använder mig mycket av windows tangenten + M vilket minimerar alla öppna program... perfekt och snabbt sätt när chefen närmar sig.
|
BRA TIPPS
jag visste den inte .. :eek:
jag använder dessa kombinationer också ofta:
ctrl-alt-esc (windows tangent om den inte finns)
ctrl-c / ctrl-v (klippa bort, klistra in)
shift+vänstermusklick (öppnar internetlänk i nytt fönster)
alt tab äger allt ja :) |
|
|
| jofawe |
| jag vet inte hur det är med er, men jag använder ctrl + alt + del rätt ofta ;) |
|
|
|
|