|
Klotterplank (pg. 479)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
hehe jag hade 90% för Sverige ;)
länder jag fick hitta:
Netherlands, Cambodia, Malaysia, Lithuania, Czech Republic, Sweden, Latvia, Nauru, Bhutan, Moçambique |
|
|
| jofawe |
| wow... 100% rätt :P |
|
|
| ScuL |
jag med..
 |
|
|
| St_Andrew |
bra jobbat :D
Var ligger comoros? |
|
|
| Vizay |
usch, vet ungefär vart de flesta länderna ligger men jag har svårt att placera dom exakt, säger nån t.ex. guatemala så kan jag ringa in vart det ligger ungefär men jag lyckas aldrig pricka helt rätt (klarar väl med 2-3 länders omnejd oftast när det gäller mindre länder)
sen va jag ju iofs alltid mer intresserad av historia än geografi i skolan så :p |
|
|
| nekholm |
Jag kanske inte ska representera Finland mera. Hade 0 rätt :nervous:
Är Gambia o Zambia nära varandra på nåt sätt? Eller annars bara liknande namn? Och var ligger Chad o Tuvalu? |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
bra jobbat :D
Var ligger comoros? |
mellan Madagascar och Moçambique
för Nekholm:
karta över Afrika
http://www.lib.utexas.edu/maps/africa/africa.gif
Och Tuvalu ligger nånstans i Pacific nära Nya Zeeland |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by ScuL
hehe jag hade 90% för Sverige ;)
länder jag fick hitta:
Netherlands, Cambodia, Malaysia, Lithuania, Czech Republic, Sweden, Latvia, Nauru, Bhutan, Moçambique |
Vad är det för test? har itne sett nån länk?
Nån som vet vad det där programmet hette där de tävlande skulle försöka pricka in ett lands placering? Ju mindre ring de använde ju mer poäng fick de. Det programmet floppade väl ganska rejält och lär knappast komma tillbaka |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nyx
Vad är det för test? har itne sett nån länk?
|
de var en hemlig länk Nyxo :) fasen scul.. du äger verkligen i det där spelet :p ja som trodde ja var bra med 75-80% tur för dig att du tävlar för sverige :p :p märkte en lustig sak också. har vetat om den där länken sedan ett bra tag.. typ nån gång i början av OS kom den upp tror jag... då ökade man på med tiondelar varje gång... därför ja fick så högt 0.3, nu ökar man ju bara med hundradelar.. 0.01 varje gång...ifall nån undrar ang. mina siffror. Det lär la ha att göra med att fler "testar" utmaningen, så att säga
om de var nån som fatta mitt resonemang nu, de vet ja inget om iofs..
förresten finns de en låt som heter:
the rebels-jeanny (alex megane remix) så de så :D |
|
|
| Glorie |
usch, alldeles nyss var jag med om en icke så trevlig händelse:
inklistrat brev till mina grannar som ja skrivit
21/9-04
Hej
Det här är inget skämt. Jag mötte en mycket mystisk man (äldre, 40årsåldern, blont lockigt, hår rätt lång & smal) i lilla trappan (inte den vid hissen) igår kväll när ja skulle ut och gå (21:00). Det regnade ute så jag tog bara en snabb motionstur ca:20 minuter, när jag kommer tillbaka tar jag ordinarie trappan upp till vån 2 där jag bor. Då ser jag hur han sitter naken i vårt allrum som var tänt (i den röda fåtöljen) och ja, ni vet vad.
Jag blir så ställd att jag går in till mig (bor vägg i vägg) och låser dörren och drar ner persiennerna. Efter att jag har samlat mod till mig, (tror eg. att han dragit) öppnar ja dörren och kollar om han e kvar.. ser ju direkt in i rummet så att säga... han sitter där fortfarande och smeker sig när ja säger "Dra härifrån NU annars ringer ja polisen..." Och han säger att han ska dra... men fortsätter... därefter säger ja: Hur fan kom du in här? "De var öppet" svarar han... Och jag upprepar.. "Dra genast.. jag ringer polisen alltså" och tar upp mobilen... Då reser han sig upp och går mot dörren, släcker... men vid den tidpunkten har ja redan gått in i min lgh igen och låst. Fan vilken vidrig karl.
Ringer till Stångåstaden (de första ja gör imorrn) och ber dem åtgärda dörren som ju inte går igen riktigt (den som vätter mot Konditoriet) Låset e ju uppbrutet. Sen kommer de väl byta kod också snart antar jag. Men för säkerhets skull. När ni går in "bakvägen" kolla att dörren går i lås är ni snälla.
Tänkte bara tala om det här.
Hälsningar Jenny |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Glorie
usch, alldeles nyss var jag med om en icke så trevlig händelse:
inklistrat brev till mina grannar som ja skrivit
21/9-04
Hej
... |
Otäckt... jag hade tagit fram en sax istället för mobilen ... hehe |