|
Klotterplank (pg. 609)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
mm. nu är det lite över midnatt men det stĺr fortfarande 187km bilkö :D
armén kommer att sättas in för att ta bort krashade bilar och lastbilar.. |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by ScuL
hahahahhahahahahah :D:D |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
Växjö kl 23.12 den 25:e november... |
VAFAN...
det är ju snö ute! :D har inte lämnat lägenheten hela dagen och alla persiennerna har varit nerdragna....:haha: Tur att jag fick tummen ur arslet och bytte till vinterdäck häromdagen...
blev dock aningen konfundersam efter du postade den bilden...minns att det inte fanns tillstymmelse av snö igĺr natt när jag körde hem frĺn Pudas vid halv tvĺ...sĺg att du skrivit 25:e november under bilden (dvs idag), kollade snabbt datumet och sĺg att det var 26:e,,,tänkte dock inte pdĺ att klockan slagit över tolv...sĺ dĺ satt jag i fem minuter och funderade pĺ om det verkligen var snö ute igĺr när jag körde hem...jag var visserligen trött men hade ju inte druckit en droppe...och dĺ började fundera pĺ om vi verkligen bodde i ett och samma växjö...sen listade jag ut att kortet faktiskt var taget idag...dĺ var jag tvungen att dra upp persiennerna och kolla :haha: |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by ScuL
Och jag som tycker att vi svenskar är löjliga över att vi alltid blir överaskate av snön. Men ni värkar ju vara värre:D |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by November
Hehe :haha:
Eftersom det snöar som bara f-n i Arvika just nu och vinden blĺser ĺt ditt hĺll sĺ gissar jag att det blir snö i gnällbältet rätt snart :happy2: |
Jag känner mig lättad 
Fast har en fin Kanadensisk tradition jag mĺste införa i Sverige, Snowdays. När det snöar för mkt i Kanada sĺ stänger dom helt enkelt skolorna! Nĺgot som nästan aldrig händer i Sverige =/ Men där har man assĺ typ 5-10 sĺdanna dagar per ĺr! Sĺ JÄÄÄÄÄVLA skönt att vakna upp pĺ morronen och se snön falla ner och sedan kolla och se att skolan är inställd, för att sedan gĺ o sova igen :D En oväntad lycka :p Point is, igĺr och idag hade mina kompisar i Kanada snowdays :p
| quote: | Originally posted by Laszlo
VAFAN...
det är ju snö ute! :D har inte lämnat lägenheten hela dagen och alla persiennerna har varit nerdragna....:haha: Tur att jag fick tummen ur arslet och bytte till vinterdäck häromdagen...
blev dock aningen konfundersam efter du postade den bilden...minns att det inte fanns tillstymmelse av snö igĺr natt när jag körde hem frĺn Pudas vid halv tvĺ...sĺg att du skrivit 25:e november under bilden (dvs idag), kollade snabbt datumet och sĺg att det var 26:e,,,tänkte dock inte pdĺ att klockan slagit över tolv...sĺ dĺ satt jag i fem minuter och funderade pĺ om det verkligen var snö ute igĺr när jag körde hem...jag var visserligen trött men hade ju inte druckit en droppe...och dĺ började fundera pĺ om vi verkligen bodde i ett och samma växjö...sen listade jag ut att kortet faktiskt var taget idag...dĺ var jag tvungen att dra upp persiennerna och kolla :haha: |
Hahahaha, ta det som ett tecken att du borde gĺ ut oftare? :p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
haha :D Idag har jag degat framför datorn och pluggat hela dagen, sĺ ICQ:n har varit mitt enda fönster ut mot omvärlden.. :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Jag känner mig lättad 
Fast har en fin Kanadensisk tradition jag mĺste införa i Sverige, Snowdays. När det snöar för mkt i Kanada sĺ stänger dom helt enkelt skolorna! Nĺgot som nästan aldrig händer i Sverige =/ Men där har man assĺ typ 5-10 sĺdanna dagar per ĺr! Sĺ JÄÄÄÄÄVLA skönt att vakna upp pĺ morronen och se snön falla ner och sedan kolla och se att skolan är inställd, för att sedan gĺ o sova igen :D En oväntad lycka :p Point is, igĺr och idag hade mina kompisar i Kanada snowdays :p
det har vi ocksĺ i Holland.
kallas för "isfri" typ som att fĺ ledig när det finns is pĺ vattnet.
de brukade ĺka skridsko dĺ istället för att gĺ till skolan.
har knappast haft det i dem senaste 10 ĺr dock.. |
|
|
| jofawe |
| laszlo.. du är fan rätt rolig ;) |
|
|
| Aendy |
| Och jag ska till Boden idag... kan man räkna med snö mĺnne? Fyfaen, hata denna ĺrstid! |
|
|
| zoric |
| Jag var besviken igĺrkväll över att det snöade överallt förutom i Motala, men när jag vaknade snöade det plötsligt och gräsmattan var nĺgorlunda täckt med snö. |
|
|
| Cloudburst |
| Göteborg: Regn :sadgreen: |
|
|
|
|