|
Klotterplank (pg. 612)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Skönt att höra! det är även kul att de glömde plombera datorn, nu kan jag själv öppna den om det behövs för t.ex. damsugningen eller något (det är en leasingdator så egentligen får man inte men de får skylla sig själva nu):) |
att stoppa in ett dammsugarmunstycke i en dator för att dammsuga är en typiskt jättedålig grej att göra med tanke på den stora mängd statiska elektricitet som byggs upp i ett sådant.
Kan ju va därför den va kajko innan om du nu dammsugit den tidigare, bara en tanke :p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Vizay
att stoppa in ett dammsugarmunstycke i en dator för att dammsuga är en typiskt jättedålig grej att göra med tanke på den stora mängd statiska elektricitet som byggs upp i ett sådant.
Kan ju va därför den va kajko innan om du nu dammsugit den tidigare, bara en tanke :p |
sålänge munstycket är av plast och man slår av strömen så borde det väl inte vara några problem... |
|
|
| Cloudburst |
| Men dammsugare suger typsikt dåligt utan ström. :p |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Vizay
jasså, nej den har varit plomberad innan så jag har inte kunnat öppna den för att damsuga... |
|
|
| jofawe |
ett tips för att slippa damm i datorn är att ställa den på något som gör att den kommer upp en bit från golvet, typ 5-6 cm.
har haft min på det i 4 år nu och det samlas ytterst lite damm i den. |
|
|
| NooN |
| Om du har tillgång till tryckluft så är det "tha shiiit" för att blåsa ur damm ur datorn. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Laszlo
sålänge munstycket är av plast och man slår av strömen så borde det väl inte vara några problem... |
Vet själv folk som råkat dammsuga upp en komponent för mycket... ;) |
|
|
| reveal |
| Tänkte mest tipsa om att Firefox 1.5 är ute nu :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
Tänkte mest tipsa om att Firefox 1.5 är ute nu :) |
Jupp, inga enorma skillnader dock, men känns nice :)
Ny textfärg när man skriver nya posts på TA nu :p |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Ny textfärg när man skriver nya posts på TA nu :p |
WOW! måste utforskas:D |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
WOW! måste utforskas:D |
Haha, asså i själva textboxen!
Mkt snyggare dock ;) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Haha, asså i själva textboxen!
Mkt snyggare dock ;) |
Jag ser inte några nya färger:conf: |
|
|