|
Klotterplank (pg. 559)
|
View this Thread in Original format
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by jofawe
FY HELVETE VAD JAG BLIR FÖRBANNAD PÅ SKATTEVERKET!!!!
Fick ett brev idag där det stod att jag inte skickat in min deklaration.
Saken är den att jag skickade in den 25:e april via internet för att vara säker på att jag skulle få pengarna.
Blir förbannad och ringer upp dem och efter 40minuter i telefonkö får jag svaret att min deklaration "slarvats bort i hanteringen".
Han i telefonen blir otrevlig mot mig och jag blir ännu mer förbannad.
Jag får INTE mina pengar förrens i december, jag måste skicka in igen och får DESSUTOM en straff avgift på 500kr.
FY FAN! |
Det där låter ju helt sjukt!
Du kan ju inte behöva betala det där?
Logga in på skatteverket och plocka fram kvittot bara...där står datum och hela kalaset. Kör det i ansiktet på dom så borde dom iaf släppa på straffavgiften! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Helt snett att du får stå för en förseningsavgift när det är de själva som slarvat bort den.
"Våga vägra betala skatt, börja jobba svart!" :D |
ja det är åthelvete!
Jag ska fan börja göra det. ska skicka in en låda bajs till dem med en lapp där det står:
Sug på denna skitskatt ni ska ta från mina surt förvärvade pengar. Hädanefter jobbar jag svart!!!
(jag tjänar ju trots allt bättre när jag jobbar svart än när jag jobbar vitt...) |
|
|
| jofawe |
föressten.. kan man skicka kronofogden på Skatteverket?
DE är ju skyldiga mig 7000kr ..
DE har ju "slarvat" bort min deklaration .. |
|
|
| Mats W |
| Kommer inte ihåg riktigt, men man borde ju få något sorts kvitto eller liknande när man skickat in skiten. Jag fick iaf en "kvittens" på att allt fungerade när jag skickade in via sms. |
|
|
| jofawe |
nu har jag kollat mitt skattekonto via det där jag gjorde i april.
det stod att den inte var inskickad.. däremot var mitt konto registrerat, vilket var jävligt lustigt, för det måste ju blivit inskickat samtidigt som deklarationen eftersom jag anmälde det först då..
nån försöker lura mig pga de slarvat.. jävla svin alltså. |
|
|
| St_Andrew |
låter skummt!!! ofta man inte skulle hinna se att nån kom med en kuk mot sin mun? |
|
|
| ShyTrance |
fyller 18imorrn! :D dvs 1 timme kvar hehe
ska också göra teoriprovet för körkort B imorrn :D
önska mig lycka till!!! :eyespop: :p |
|
|
| Laszlo |
| finns det några polacker här? skulle behöva hjälp med att översätta ett litet stycke text...(en mening)... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Laszlo
finns det några polacker här? skulle behöva hjälp med att översätta ett litet stycke text...(en mening)... |
fraga i chillout, finns ju massvis med polacker i nordamerika! |
|
|
| jofawe |
hehe.. nu har jag kommit på en annan lösning på mitt fisheye till
kameran :)
Helt okej lösning, billig iallafall, gick på 160kr, rätt okej va? :)
Här är lite bilder.
 |
|
|
|
|