|
Klotterplank (pg. 485)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
va kallt det är nu ... -1 grad ute här i växjö inatt..
fick ju skrapa rutorna på bilen ffs .. VINTERN ÄR PÅ VÄG .. HUUUUUGA! |
oh my...
+ 25 grader här i veckan ;) |
|
|
| ScuL |
under natten är det omkring 0gr här. men det fryser inte än
under dagen 12~13 |
|
|
| U121 |
| mitt på dagen och det är ~6 grader här mysko träd utanför, typ fem som fortfarande är helt gröna och ett som är så orange att det nästan ser ut som det brinner, ljusgula löv nertill och mörkare och mörkare rött ju längre uppåt :toocool: |
|
|
| Glorie |
är det bara jag som uttalar fars dag som [Farsta]? (förorten) :stongue:
gruvar mig för vintern :( den suger här i lkpg. tacka vet jag vintern i sundsvall, då snön ligger kvar och i stor kvantitet. |
|
|
| St_Andrew |
Så har man vart med om sitt livs första thanksgiving då... var som "christmas without presents" lol... men var kul, fick lagom mkt vin osv :p
| quote: | Originally posted by Glorie
är det bara jag som uttalar fars dag som [Farsta]? (förorten) :stongue: |
haha, ehm, måste bara vara du jenny :p
| quote: | | gruvar mig för vintern :( den suger här i lkpg. tacka vet jag vintern i sundsvall, då snön ligger kvar och i stor kvantitet. |
vintern i kanada ska vara hård har jag hört... alla här e typ rädda för den.. hehe.. men när det snöar för mkt så får man ledigt från skolan (snow days) så det e bra :D (dom hade typ 13 sånna dagar här förra året :D) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
då snön ligger kvar och i stor kvantitet. |
:crazy: :crazy: :crazy: Du får skicka ner lite snö till Skåne :D :D :D |
|
|
| ScuL |
och till Holland. ibland får vi inte ens is.
jag kallar Holländska vintrar för höst... tråkigt. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
haha, ehm, måste bara vara du jenny :p
|
:crazy: :p :p det låter SÅÅÅ töntigt att säga som de säger här i Lkpg... fars (värsta långpausen) Daag.. fast det går inte att återge här på nätet.. the wonder of disembodiment, fenomen som uppstår på Internet där syn och hörselintryck försvinner :D ni kan inte höra tonfallet alltså
i vilket fall, har jag filosoferat lite till och kommit fram till... att (ja, att tjejer älskar choklad är väl ingen nyhet.. slår aldrig fel..MEN) killar älskar nötter!!! va är det med nötter och killar? ni verkar gilla pistage-, chili-, salta-, jord-, hassel- osv. typ min brorsa t.ex. han brukar knäcka upp 3-4 påsar utan problem (vid juletider) han brukar t.o.m. få nötpåsar i julklapp bara på ploj.. helt galen e han... när han var liten tjuvåt han upp alla mammas hasselnötspåsar från skafferiet så hon inte hade nåra kvar när hon skulle baka.. :toothless tur att man låg i lä där alltså, (morsan visste att jag inte åt nötter) så brorsan fick alltid skulden :D :D :D
sen att de flesta killar gillar lakrits är väl inte heller nån nyhet :)
kanske e dags att ta itu med mina seminarieuppgifter. .just nu gör jag allt jag nånsin kan komma på för att slippa skriva dom. |
|
|
| Cloudburst |
| fel för jag är allergisk mot hasselnötter... :p alltså stämmer det inte... |
|
|
| Dioxys |
hm, men hur menar du med uttalet jenny?
menar du att dem säger faaars..dag? och du säger precis som det låter farsta?
jag säger nog som du.. fast inte preciis som farsta.
mer farsdaah :p |
|
|
| ScuL |
förstår inte att ni inte uttalar bokstaven G i ordet dag.
det står ju en G. det är alltså måndaaG och faars daaG .. :)
och under da'en är också sånt skumt ... det står ju en G så är det daGen :) |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by ScuL
förstår inte att ni inte uttalar bokstaven G i ordet dag.
det står ju en G. det är alltså måndaaG och faars daaG .. :)
och under da'en är också sånt skumt ... det står ju en G så är det daGen :) |
nja, dah säger man ju... sen säger iaf jag da'n.. ta bort e i da'en som du skrev scul :p |
|
|
|
|