|
Klotterplank (pg. 551)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Varför skulle du inte kunna det? Dom växlar väl mer eller mindre allt tror jag |
I Holland växlar såna affärer bara sedel .. jag har massor av Danska mynt som jag vill växla när jag kommer till Sverige nästa vecka och jag får inte växla dem här :D
@Smekbar räkna på dubbel detta pris när du skulle ha lika stor lgh i Holland heheh (viktigaste skället jag fortfarande bor hemma..) |
|
|
| nekholm |
| quote: | Originally posted by Smekbar
17kvadrat, 3000kr/månad. |
:eyes: Dyrt |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
I Holland växlar såna affärer bara sedel .. jag har massor av Danska mynt som jag vill växla när jag kommer till Sverige nästa vecka och jag får inte växla dem här :D
@Smekbar räkna på dubbel detta pris när du skulle ha lika stor lgh i Holland heheh (viktigaste skället jag fortfarande bor hemma..) |
Tror dom bara växlar vissa mynt, tex vet jag att dom inte växlar nått mindre än 1 euro (eller var det nått mindre?). |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Smekbar
jag måste fan lätt ha de dyraste kvadratmetrarna här... :) bor mitt i centrum i norrköping i studentrum på korridor. 17kvadrat, 3000kr/månad. Inte så jävla skoj med den hyran direkt, men alla studentlägenheter här är asdyra... Hade nog bli vräkt direkt om jag bott vanligt (med tanke på att jag kör studion hemma) så jag har inte så mycket val. Tänkte dock jag skulle söka bostadsbidrag nån gång :) Finns iofs mycket positivt med att bo såhär också, men 3000/månad e lite väl häftigt tycker jag... |
Här i GBG finns studentlägenheter på 21kvadrat som har en hyra på ~5500kr... Och det värsta är att det inte ens finns några såna lägenheter lediga.. :nervous: |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Här i GBG finns studentlägenheter på 21kvadrat som har en hyra på ~5500kr... Och det värsta är att det inte ens finns några såna lägenheter lediga.. :nervous: |
Men för 5500kr bor man ju inte i korridor, eller?
Har för övrigt hör att de bygger nya studentlägenheter på chalmersområdet, precis utanför våra sektionslokaler (focus). Huset ska tydligen bli runt 10 våningar högt, vilket innebär att några studenter kommer få en otrolig utsikt mot/över centrala göteborg. |
|
|
| jofawe |
| Fy fan vad jag har tråkigt.. |
|
|
| Christian Ö. |
gah, hur stänger man av automailsvaret som man får om någon skriver i en tråd som man själv skrivit i?
Min brevlåda börjar bli full:P |
|
|
| nekholm |
Profile > Edit options > Sätt "Use 'Email Notification' by default?" till no.
Sen så funderar jag också på en sak. Nämligen gatunummer.
Alltså, inne i stan eller i nån by, så numreras ju husen på så sätt att på högra sidan är de 1, 3, 5, osv, och på vänstra sidan 2, 4, 6 osv. Ute på landet eller på landsvägar där det är glest mellan husen är det oftast så att de numreras enligt hur långt från början av vägen de är. Är huset tex 480 meter från början blir husnumret 48.
Men.. Hur går det om man på en mindre väg, där husen har "färdiga " numror (som i exempel 1), och nån bygger ett nytt hus nånstans, på nån annans tomt tex? Alla hus som kommer efter det nya kan ju inte byta nummer, men blir det gamla då tex Nånväg 24A och det nya 24B, eller blir det nya 24,5, eller har de båda samma adress?
En massa text, men kanske nån kan hjälpa mej? :) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by nekholm
|
Hmm, har redan prövat med det där men det kommer fortfarande en massa mail!:whip: |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
gah, hur stänger man av automailsvaret som man får om någon skriver i en tråd som man själv skrivit i?
Min brevlåda börjar bli full:P |
Du kan ju ta bort de gamla :) |
|
|
| nekholm |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Hmm, har redan prövat med det där men det kommer fortfarande en massa mail!:whip: |
Sen kan du, när du postar ett nytt inlägg, testa att kruksa bort krukset i rutan Email Notification. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by nekholm
Sen så funderar jag också på en sak. Nämligen gatunummer.
Alltså, inne i stan eller i nån by, så numreras ju husen på så sätt att på högra sidan är de 1, 3, 5, osv, och på vänstra sidan 2, 4, 6 osv. Ute på landet eller på landsvägar där det är glest mellan husen är det oftast så att de numreras enligt hur långt från början av vägen de är. Är huset tex 480 meter från början blir husnumret 48.
Men.. Hur går det om man på en mindre väg, där husen har "färdiga " numror (som i exempel 1), och nån bygger ett nytt hus nånstans, på nån annans tomt tex? Alla hus som kommer efter det nya kan ju inte byta nummer, men blir det gamla då tex Nånväg 24A och det nya 24B, eller blir det nya 24,5, eller har de båda samma adress?
En massa text, men kanske nån kan hjälpa mej? :) |
Det blir oftast 24A 24B osv ..
Dessutom utgår alla nummer från stadens centrum. Kolla i Sthlm, där utgår alla nummer från slottet, så hus närmast slottet har lågt nummer medans de långt ifrån har högt.
I mindre städer så utgår man oftast från kyrkan eller torget.
Så funkar det, NÄSTA! |
|
|
|
|