|
Klotterplank (pg. 42)
|
View this Thread in Original format
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Glorie
weeeeeeeeeeee.....nu börjar vi samla ihop en liten skara... som gillar det hardstyle :) Jipppiiee....
Vizay å Connector me.. å steve, AC, nyx å jaaa :) hehehhee
har en Qlimax-promoskiva som e vääääääldigt bra kan ja säga.. ASYS - Acid Nightmare.. hehe :p Boom booom :) |
Cooolt..jag var visst inte ensam om att digga hardtrance :disbelief
Vilken Qlimax har du, Glorie?
ASYS - Acid Nightmare är en av mina gamla favoriter!! :D |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Vizay
räkna in mig där också....mina produktioner brukar också luta mer åt hardtrance hållet nu för tiden....fast dom låter skit just nu så ni får inte ta del av dom ;)
men hardtrance e kung....helt underbart å bara röja loss till :D |
Mixade en del hardtrance själv för ett tag sen..har tappat inspiration helt & inte gjort nån mix på länge :( |
|
|
| Glorie |
| asså det e en promoskiva bara :( bara fyra låtar, men ACK så bra :) |
|
|
| Treo |
Jodå Hardtrance e skönt att slira loss till ibland, när man e på de humöret. Var går förresten gränsen mellan hardtrance och hardhouse ? är det nån skillnad ?
-Treo- |
|
|
| Glorie |
treo.....weeeee, en till som ansluter sig till vår lilla skara :)
det e verkligen skillnad mellan hardtrance å hardhouse, men ja kan inte förklara den .. hehe :P |
|
|
| dj_hysterix |
jag gillar oxå hardtrance, hardhouse och allt annat som är hårt, gillar även vissa hardcore-låtar :D
Treo: Man kan höra skillnaden mellan hardhouse och hardtrance, det är bara att det lixom inte går o förklara i ord .. eller hur Glorie ? :p |
|
|
| Glorie |
exakt, hehhehe... :p
hardhouse e ju hård housemusik, trance e trance :p |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Glorie
exakt, hehhehe... :p
hardhouse e ju hård housemusik, trance e trance :p |
Precis. Det är lika stor skillnad på hardhouse & hardtrance som det är mellan house & trance. Jag har inga bra exempel att ge eftersom jag aldrig lyssnar på housemusik. |
|
|
| Vizay |
| house suger apdase (detta oerhört intelligenta inlägg sponsrades av vizay själv) :p |
|
|
| Glorie |
treo...jag har hardhouse på datorn.. men ja vet inte hur man lägger upp snuttar här så du kan jämföra å höra skillnad
men som sagt.. ja håller med Vizay.. :)
Exon kanske kan förklara förresten... han diggar ju house :)
humz, house e mer... monotont.. å mer tunga trummor å mer enformigt...å mer roundgoing så att säga.. hehehehe...neee, ja kan inte |
|
|
| robstar |
House och HardHouse har ingenting gemensamt. Inte ljudmässigt allafall.
Skillnaden mellan hardhouse å Hardtrance å oxo ganska stor.
För att göra de enkelt så kan vi säga så här.
Hardhouse är some Hardcore , fast inte lika hårda trummor och har inte samma bpm. Men de låter ganska lika , samma synthar å de används ofta ljudsnuttar från filmer å sånt i både Hardcore och Hardhouse.
Hardtrance e ju trance fast snabbare, har hårdare trummor och basengången e oftast inte lika komplicerad som i vanliga trance låtar.
Oftast e basen kanska monoton.
http://www.nukleuz.com/ = Hardhouse (lite hardtrance oxo iofs)
http://www.overdose.de/ = Hardtrance |
|
|
| Treo |
Okej, jag tror jag förstår :) inte så lätt att kategorisera alla låtar ibland.. men typisk hardtrance skulle vara t.ex. Reloop eller Daniele Mondello då?
På tal om nåt helt annat, ikväll har jag fest yay! :) vodkan på kylning! stackars grannar...
-Treo- |
|
|
|
|