|
Klotterplank (pg. 550)
|
View this Thread in Original format
| Pjox |
| quote: | Originally posted by nekholm
Nu har den här tråden varit död i hela 4 dagar ( :eyes: ), så jag tänker återuppliva den genom att berätta att jag ska flytta hemifrån :D Den första juni flyttar jag med min flickvän till en tvåa närmare Borgå centrum. :cool:
60 kvadrat, fjärde våningen, balkong med glas, rött golv i tamburen och köket, orangea skåpdörrar osv :D Nära till allt är det också; Lidl ligger på andra sidan vägen (bokstavligen), går man några hundra meter åt andra hållet kommer man till en annan matbutik, där det dessutom finns en Alko-butik (Finlands motsvarighet till Systembolaget). McDonalds är också ganska nära, och en bensinstation. Högst 1 km in till mitten av centrum, där det finns ytterligare butiker, barer och kebabställen :)
Så jag kommer troligtvis att vara utan dator i några månader tills vi har råd med en sån, nästan all mina pengar kommer att gå åt till den första hyran + "startavgiften". Men det är bara att försöka klara sej. Får i värsta fall komma "hem" tillbaka och använda datorn i nån timme ;) |
Va roligt :)
Hoppas allt går bra me flytt och sånt :D |
|
|
| keddo |
Nu har den här tråden varit död i hela 4 dagar ( :eyes: ), så jag tänker återuppliva den genom att berätta att jag ska flytta hemifrån :D Den första juni flyttar jag med min flickvän till en tvåa närmare Borgå centrum. :cool:
60 kvadrat, fjärde våningen, balkong med glas, rött golv i tamburen och köket, orangea skåpdörrar osv :D Nära till allt är det också; Lidl ligger på andra sidan vägen (bokstavligen), går man några hundra meter åt andra hållet kommer man till en annan matbutik, där det dessutom finns en Alko-butik (Finlands motsvarighet till Systembolaget). McDonalds är också ganska nära, och en bensinstation. Högst 1 km in till mitten av centrum, där det finns ytterligare butiker, barer och kebabställen :)
Så jag kommer troligtvis att vara utan dator i några månader tills vi har råd med en sån, nästan all mina pengar kommer att gå åt till den första hyran + "startavgiften". Men det är bara att försöka klara sej. Får i värsta fall komma "hem" tillbaka och använda datorn i nån timme ;) |
trevligt trevligt.. vad går den på i månaden? .. lägenheten jag bott i ensam i snart 2 år nu går fan på 4.6 i månaden, inge kul. Några tipps är att skaffa en såndär liten diskmaskin du ställer på diskbänken, internetbank (om du inte redan har de) och massa vitaminpiller!. När du har de är du redo! (sen tillkommer massa andra mindre viktiga saker ..) :toothless |
|
|
| November |
Oj vad kul :)
Låter hur fint som helst med en två som ligger centralt.
Lycka till med allt |
|
|
| nekholm |
Tack för alla grattisar :)
keddo: den kostar 560€ i månaden (5-6000 kr) + vatten och el. Så en del, men vi är 2 som delar på hyran så det blir inte så mycket. |
|
|
| jofawe |
nice!
jag pröjsar 3200kr i månaden för en etta på 43 kvadrat 700m från storgatan här i växjö (i ett mycket attraktivt område). Det fina är att jag har bostadsrätt å får göra vad jag vill med den =)
så jag ska fixa köket.. fick en offert här nu idag å det kommer gå på runt 60000 att fixa det så som jag vill ha det. Inte gratis direkt.
Men ett tips är bänkdiskmaskin (nu ska jag sälja min till min kompis iomed att jag skaffar en ny ;)) .. det är huuur bra som helst!
Nåja.. Grattis!
Det är tungt i början men det är värt det! |
|
|
| GyLLe |
| jag bor i hus med flickan.. de är hur njsigt som helst.. bor en bit utanför västerås med 200m till en sjö med badstrand.. tänkte om ni ville veta det :) |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by GyLLe
jag bor i hus med flickan.. de är hur njsigt som helst.. bor en bit utanför västerås med 200m till en sjö med badstrand.. tänkte om ni ville veta det :) |
sen verkar du ha 56 k också :p |
|
|
| Pjox |
Usch jag vill också ha en egen lägenhet.
Men det kommer väl någon gång i livet :) |
|
|
| ScuL |
| Någon som vet om man kan växla om udländska (Danska) mynt hos Forex??? |
|
|
| Smekbar |
| jag måste fan lätt ha de dyraste kvadratmetrarna här... :) bor mitt i centrum i norrköping i studentrum på korridor. 17kvadrat, 3000kr/månad. Inte så jävla skoj med den hyran direkt, men alla studentlägenheter här är asdyra... Hade nog bli vräkt direkt om jag bott vanligt (med tanke på att jag kör studion hemma) så jag har inte så mycket val. Tänkte dock jag skulle söka bostadsbidrag nån gång :) Finns iofs mycket positivt med att bo såhär också, men 3000/månad e lite väl häftigt tycker jag... |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by ScuL
Någon som vet om man kan växla om udländska (Danska) mynt hos Forex??? |
Varför skulle du inte kunna det? Dom växlar väl mer eller mindre allt tror jag |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Smekbar
jag måste fan lätt ha de dyraste kvadratmetrarna här... :) bor mitt i centrum i norrköping i studentrum på korridor. 17kvadrat, 3000kr/månad. Inte så jävla skoj med den hyran direkt, men alla studentlägenheter här är asdyra... Hade nog bli vräkt direkt om jag bott vanligt (med tanke på att jag kör studion hemma) så jag har inte så mycket val. Tänkte dock jag skulle söka bostadsbidrag nån gång :) Finns iofs mycket positivt med att bo såhär också, men 3000/månad e lite väl häftigt tycker jag... |
Den lite nyare studentlägenheterna kostar lika mycket här...3200 för en etta på 21 kvadrat...det är helt sinnessjukt... |
|
|
|
|