|
Klotterplank (pg. 147)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Köpte nya Festis Lakrits\Citron idag.....
FYFAN
vilken skit den smaka som.....luktar och smakar som Ouzo typ...blä..inget man vill släcka törsten med...
Älskar lakrits i vanliga fall men seriöst...blääää |
hehe, jag var på jakt efter den idag, men hittade den inte... jag gillar ju normalt sätt alltid lakrits, och har länge skojat om en dricka med lakritssmak ;) så nu när den kom tänkte jag "vaffan, skojar dom eller???", men sen ville jag ju såklart smaka ;) |
|
|
| reveal |
ok, inte så svårt
kolla i kartan, vissa figurer återkommer
ta tex
99, 9+9 = 18, 99-18 = 81
98, 9+8 = 17, 99-17 = 81
17, 8, 17-8 = 9
9an och 81an har samma bild... så är systemet uppbyggt
testa med olika tal, fast klicka inte på bollen, utan kontrollera i kartan... finns bara ett fåtal "sluttal" som man kan erhålla nämligen |
|
|
| dj_hysterix |
| haha..jag tänkte inte på någonting det kom fram nåt iallafall :stongue: :stongue: :stongue: :stongue: |
|
|
| Vizay |
| ämmen hörru glorie....nu känner jag mig skyldig här...menade ju inget på allvar när jag sa de förut igår, va ju mest på skoj.....du skriver mycke men regelrätt spam ere inte så ingen fara gumman :) |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by reveal
ok, inte så svårt
ta tex
99, 9+9 = 18, 99-18 = 81
98, 9+8 = 17, 99-17 = 81
17, 8, 17-8 = 9
testa med olika tal, fast klicka inte på bollen, utan kontrollera i kartan... finns bara ett fåtal "sluttal" som man kan erhålla nämligen |
ok vet inte om ja haja vad du skrev reveal men tavlan ändras varje gång så det bara finns ett alternativ.. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
ok, inte så svårt
ta tex
99, 9+9 = 18, 99-18 = 81
98, 9+8 = 17, 99-17 = 81
17, 8, 17-8 = 9
Jo, jag räknade oxå på det men jag var så jäla trög så jag kollade inte numrerna samtidigt utan mellan varje tryck och i och med att tavlan ändrar utseende fattade jag inte riktigt... skyller på att det var sent. |
|
|
| Glorie |
hysterix... du me ja.. ja nu kommer ja ihåg :)
då har ja hört d från tre håll nu... :( aj aj :) aja... I'm cool with it :)
viz, ey.. d e lugnt :)
reveal, förstår inte även om ja försöker förstå... elit på matte som ja e :) hoho
nån som såg på vetenskapens värld om arkimedes... d var bra och det handlade om matte :) weeeee
nån som vet VAD det var han kom på i badkaret? vad det var för ett pbl han skulle lösa? weee, ja vet, ja vet :p |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
reveal, förstår inte även om ja försöker förstå... elit på matte som ja e :) hoho
nån som såg på vetenskapens värld om arkimedes... d var bra och det handlade om matte :) weeeee
nån som vet VAD det var han kom på i badkaret? vad det var för ett pbl han skulle lösa? weee, ja vet, ja vet :p |
Testa gå efter nians multiplikationstabell så ser du mönstret (finns dock några nummer till)
Arkimedes med sitt Heureka sökte väl bärighetsprincipen, inte sant? Hur man flyter genom att tränga undan vatten av samma massa om objektet... typ |
|
|
| reveal |
| ett objekt i vatten blir lika mycket lättare som det vatten objektet tränger undan väger |
|
|
| Glorie |
multiplikationstabeller? :) sånt e ja riktigt vass på ;) hee hee
mjaaa...d var väl rätt d ni skrev... hoho... med vad han kom på :D hehe
coolt, hur besitter man en sån kunskap utan att ha specialkunskaper om Arkimedes? :p för ja antar att ni inte slog upp eller? :)
de flesta vet ju bara att han skrek heureka å sprang ut naken på gatan.. (fast det lär han heller inte ha gjort enligt dokumentären) inte hans upptäckt så att säga :D
iaf, problemet han hade.. nu ska ja säga... för ingen utav er visste ju exakt det ;)
(sitta i sagoring å berätta nu alltså) :)
nån kung hade fått en guldkrans (som en slags krona att ha på huvudet) av en sån gubbe som gjorde såna.. :) (vad de nu kallas) :p och kungen misstänkte att han som gav den till honom var oärlig och hade blandat in en annan metall (silver tror ja d var?) i kransen. (den var nämligen lite större i omkrets än vanliga kransar, men vägde exakt lika mycket som om det vore enbart guld) Iaf så bad han Arkimedes att kontrollera detta på nå vänster... och då mycket riktigt så satt han i sitt bad och upptäckte att vattnet rann över när han gick i (oj vilken upptäckt va? :) det kunde t.o.m. ja ha kunnat se :) ) och så insåg han att han kunde sänka ner kransen i vattnet på nå vis... öhh..fattar inte hur d hänger ihop... (han kanske lät tillverka en krans helt i guld & jämförde kanske? :) iaf så kom Arkimedes fram till att det var en annan metall i kronan... så så vare me de ;)
Visste ni förresten att det sista han sa innan han blev ihjälstucken var: "Rubba inte mina cirklar". ??? :) (han satt å rita nå cirklar i sanden eller hure va, i sitt hem när han krigare kom in å högg ihjäl honom) :(
Dagens sagostund presenterades av:
Löfbergs Lila...
weeeeeeeee, en annan sak me :)
IDag kolla ja på nå collegeungdomar :) på nåt program.. :) och då vare en "tjej" som hmmm....hur ska ja förklara? jo hon satt och kollade i en killes ögon (ville ragga lite på honom) och så frågade han henne ngt. men hon svarade inte, så han frågade igen.. och då sa hon..
"Sorry, I was (just) trancing out" (alltså trance.---vet inte hur ja ska stava eg :p... värsta coola slanguttrycket ni kan börja använda.. alltså :) som alltså betyder att man tappar d för en sekund.. drömmer sig bort i någons ögon t.ex. ;)
Dagens tranceuttryck presenterades av Estrella...
för övrigt e ja lite sugen på att köpa en gb-tröja... som det står syndig på :)
:rolleyes: |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
coolt, hur besitter man en sån kunskap utan att ha specialkunskaper om Arkimedes?
|
Det är en fråga om att prioritera vad man vill ha för kunskaper i huvudet. Jag prioriterar bort sociala färdigheter för fullkommligt onödigt vetande, vad tycks om det valet? |
|
|
|
|