|
Klotterplank (pg. 429)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
win + pause = systemegenskaper,underskattad
win + f = sök
win + d = minimera allt
win + m = minimera det mesta :p
win + m + shift = avminimera det som minimerats med win + m
win + e = starta explorer
win + u = hjälpmedel, används nog inte så mkt :p
win + r = kör, oumbärlig
win + l = lås datorn, gäller endast winXP och nyare
det är de kortkommandon med windows-knappen jag känner till :) |
|
|
| St_Andrew |
| vilka kortkommandon använder ni mest i linux då? :p :p |
|
|
| Glorie |
ja känner mig manad att kora tre vinnare (utsedda av mig) :p
win + E (den anv. till och med jag, weee)
win + D (fan va bra) :) och
J i winamp :p |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
vilka kortkommandon använder ni mest i linux då? :p :p |
de som använder linux har jag fått för mig inte använder kortkomandon..
det är ju mycket roligare att skriva shutdown -r /now ustället för att trycka på alt + F4 :) |
|
|
| Glorie |
en riktigt bra låt i sommarvärmen är ju faktiskt:
The Underdog Project - Saturday night (den får gärna bli sommarplåga :D nån annan som har nån mainstream-låt som är bra just nu? jag gillar The Attic - Destiny som fan också :)
linux? ne nu blir de nörd-varning här :D :D
för övrigt funderar jag på att starta en tråd om grymme John Askew |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
vilka kortkommandon använder ni mest i linux då? :p :p |
'halt'
(typ samma som init 6)
:) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
de som använder linux har jag fått för mig inte använder kortkomandon..
det är ju mycket roligare att skriva shutdown -r /now ustället för att trycka på alt + F4 :) |
jo, kommando tolken äger :)
det som är bra med linux oxå är att man kan ställa in kortkommandona (som man avnänder i det grafiska gränsnittet altså) hur man vill :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Glorie
The Underdog Project - Saturday night (den får gärna bli sommarplåga :D nån annan som har nån mainstream-låt som är bra just nu? jag gillar The Attic - Destiny som fan också :)
|
Junior Jack - Stupidisco ligger på C-listan på P3 =) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Glorie
The Underdog Project - Saturday night (den får gärna bli sommarplåga :D nån annan som har nån mainstream-låt som är bra just nu? jag gillar The Attic - Destiny som fan också :) |
Destiny kan jag faktiskt hålla med om....trots att den är lite ostig så diggar jag den.... |
|
|
| jofawe |
jag måste påstå en sak ...
det gör jäääävligt ont när spärren för ryggstödet i datastolen lossnar å man dimper ner i golvet utan nåd ... aj aj aj |
|
|
| keddo |
| Ahhhhhhhhhh im back :), efter 3-4 låååånga veckor så har jag äntligen fått internet till min lägenhet :D :D senast jag loggade in var ett par dagar efter tiesto :toothless vad har hänt för spec i sweta folkets liv då ? |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by keddo
Ahhhhhhhhhh im back :), efter 3-4 låååånga veckor så har jag äntligen fått internet till min lägenhet :D :D senast jag loggade in var ett par dagar efter tiesto :toothless vad har hänt för spec i sweta folkets liv då ? |
aha, jag funderade vart du tagit vägen...
idag blev jag typ tillfrågad om jag ville få en 50%-tjänst till hösten, på butiken jag jobbade på första gången idag :) rätt najz.. sen fick jag högsta betyg på min B-uppsats. :D men inget av de båda sakerna gläder mig nämnvärt ändå :(
fast sen ska jag åka till Holland 5 dagar på fredag. Det ska bli desto roligare :D Jag funderar på att ha min svarta topp som det står "SWEDISH" på i stooor neonrosa text :) |
|
|
|
|