|
Klotterplank (pg. 563)
|
View this Thread in Original format
| DjAviander |
Det här är ett test jag ber er att göra, jag fick det i ett nyhetsbrev jag är med i och det är väldigt nödvändigt!
http://survey.mailfrontier.com..quiztest.html
Hur man undviker Phising frauds och liknande! Själv fick jag bara 6 rätt, tvekade på en och chansade fel. :rolleyes: |
|
|
| ScuL |
gnäll inte .. här ligger det på 14 SEK / liter nu |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by ScuL
gnäll inte .. här ligger det på 14 SEK / liter nu |

helt sinnessjukt... |
|
|
| SteveTranz4ever |
gnäll inte .. här ligger det på 14 SEK / liter nu | Jag tänker gnälla tills soppan blir billigare än nu, det är på tok för högt även om andra kanske har det värre :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag tänker gnälla tills soppan blir billigare än nu, det är på tok för högt även om andra kanske har det värre :) |
Det är vad jag vill med, men det hjälper inte.
USA gnäller om deras pris nu medan det ligger på $2.20 / gallon. Omräknat betalar vi $6.10 / gallon hehe |
|
|
| jofawe |
11.40kr/litern kostar det på Jet här i växjö..
i karlshamn kostar bensinen 9.70 fortfarande.. :whip: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
11.40kr/litern kostar det på Jet här i växjö..
i karlshamn kostar bensinen 9.70 fortfarande.. :whip: |
Vi brukar tanka på vägen till vårt sommarställe, där ligger bensinen på under 8:80 :D (Hässleholm)
Jeje, tur jag inte har bil eller nåt :p |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
Vi brukar tanka på vägen till vårt sommarställe, där ligger bensinen på under 8:80 :D (Hässleholm)
Jeje, tur jag inte har bil eller nåt :p |
Ja.. dessa priskrigsställena är fan sjuka..
Sen är det dumt med, jag har ju en skitliten bil med skitliten motor. ändå dricker den jäveln 1l/milen |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
Ja.. dessa priskrigsställena är fan sjuka..
|
De borde gå med förlust på de ställena va? Annars borde fler hänga på för att konkurrera tycker man... |
|
|
| ScuL |
nationalla priset (som Shell bestämmer) ligger på lite mindre än 14 SEK här som sagt, men det finns några ställe som säljer för 10 eurocent mindre (typ 12.50 SEK).. jag brukar tanka där
vad gör situationen värre är att jordgaspriset i Holland är kopplat till bensinpriset i landet. Och mer än 95% av alla familjer i Holland använder jordgas för att koka mat. Det är även så att 75% av alla fabriker som producerar el använder jordgas för att skapa det.
Dvs när bensinpriset stiger blir vår el+gasräkning mycket mycket större.
Genomsnittliga priset för el+gas för en vanlig familj (2 föräld.+ 2 barn)kommer att ligga på €1610/år i 2006.
(15.200 SEK?) |
|
|
| jofawe |
nationalla priset (som Shell bestämmer) ligger på lite mindre än 14 SEK här som sagt, men det finns några ställe som säljer för 10 eurocent mindre (typ 12.50 SEK).. jag brukar tanka där
vad gör situationen värre är att jordgaspriset i Holland är kopplat till bensinpriset i landet. Och mer än 95% av alla familjer i Holland använder jordgas för att koka mat. Det är även så att 75% av alla fabriker som producerar el använder jordgas för att skapa det.
Dvs när bensinpriset stiger blir vår el+gasräkning mycket mycket större.
Genomsnittliga priset för el+gas för en vanlig familj (2 föräld.+ 2 barn)kommer att ligga på €1610/år i 2006.
(15.200 SEK?) |
DET däremot låter sjukt!
Dags att flytta "hem" scul :) |
|
|
| ScuL |
Jag håller fortfarande på med planera :)
Efter september dock kommer det bli lite mer tvung, jobbet slutar då och jag hoppas att vara fullständig färdig med universitetet då (äntligen) |
|
|
|
|