|
Klotterplank (pg. 339)
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
| quote: | Originally posted by knomaden
Ville liksom bara säga att jag är otroligt taggad inför giget imorrn! | vadå imorn, det är ju söndag imorn? du måste menat idag. i alla fall, vad är det för gig? |
|
|
| SWE_TRANCE |
Verkar va nåt fel på länken... |
|
|
| SteveTranz4ever |
Riktigt imponerande... där har ni nå¨t att bita i alla DJs ;) iof var det mest sista 1/3 som imponerade mest... has som sagt vart på sån tävlig och sett hur fan grymma dom kan vara...
ta en ordentlig titt på denna också... grymt grym !!!
http://louhi.kempele.fi/~skyostil/a...i_harmonica.swf |
|
|
| DJ_Laszlo |
hehehe...FY FAN :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: |
|
|
| dj_hysterix |
OMG ! :eyes: vilka skills :D |
|
|
| Glorie |
Definition av gemenskap: en viss uppsättning sociala relationer baserade på något som deltagarna har gemensamt - vanligtvis delad/gemensam känsla av identitet. (Marshall 1998)
:)
Vidare pekar medieforskaren Correll på till exempel betydelsen av olika kategorier av medlemmar i en datorbaserad gemenskap. Det är i första hand de regelbundna besökarna som är förankrade i och ansvarar för att upprätthålla en sådan gemensam bas, dels genom att de skriver meddelanden, dels genom att de i sina meddelanden hänvisar till gemenskapens syften och historia. Nya medlemmar måste introduceras i gemenskapen och de som på något bryter mot det gemensamma syftet och de regler som upprätthåller forumets atmosfär måste tillrättavisas för att den gemensamma förståelsen ska kunna upprätthållas. Här finns också de som sällan eller aldrig deltar öppet i interaktionen genom att sända meddelanden och vars roll i att skapa den gemensamma verkligheten kan vara svår att avgöra. Utdrag ur boken: The Ethnography of an Electronic Bar, Correll 1995, översättning) |
|
|
| AC. |
| Intresant läsning Glorie. Av någon anledning känner jag mer som jag tillhör den sist nämnda typen av deltagare. hmm |
|
|
| Glorie |
thanks AC :) tänkte väl att nån skulle tycka det var intressant. dock håller jag inte riktigt med Correll om den sista kategorin... för jag tycker han skriver lite småtaskigt om den. (se fetstilt)
"Här finns också de som sällan eller aldrig deltar öppet i interaktionen genom att sända meddelanden och vars roll i att skapa den gemensamma verkligheten kan vara svår att avgöra."
klart de har en roll.. de är bara det att den kategorin har en s.k. "strategisk dominans" i forumet.. att de typ säger få, men oftast ;) viktiga saker. Vet inte vad det beror på att vissa läser mest.. va säger du AC? nu när ja har dig på tråden :) :p |
|
|
| AC. |
Jag tycker han har helt rätt. Jag ser att jag är en del av gemenskapen även om jag inte riktigt kan visa på hur jag bidrar till själva gemenskapen.
De som skapar gemenskapen är tex steve,mindshooter och itne minst du Glorie. Ni välkomnar nytt folk, tillrättavisar och lär upp. Inteminst grattar ni varandra på födelsedagarna för att nämna en anann grej. På den biten bidrar jag inte med specielt mycket även om jag kommer med inlägg som är relevanta för gemenskapen (Musiken i vårt fall)
Usch, Jag kan inte riktigt förklara det på ett bra sätt. Jag hoppas ni förstår lite av hur jag menar.
EDIT: vad han menar är nog att skulle vi ta bort Mindshooter och Steve från forumet skulle det får en helt annroulda gemenskap. Skulle vi ta bort mig. Skulle det verkligen göra någon skillnad? Darför är det som han säger "vars roll i att skapa den gemensamma verkligheten kan vara svår att avgöra." |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by AC.
Darför är det som han säger "vars roll i att skapa den gemensamma verkligheten kan vara svår att avgöra." |
jaha, han menade på det sättet...:sadgreen: hmmmmmmmmmmz :confused: ja tyckte väl det var lite flummigt.
| quote: | | Jag hoppas ni förstår lite av hur jag menar. |
aaa (tack förresten :) ) ja fattar vad du menar... dock tycker jag du är viktig ändå :) för du e min kompis...
och helt sant. jag värnar om SWETA... :) kalla det töntigt ni.. har å göra med att jag känner snälla människor härifrån. plus att det är många jag tycker om också! :) |
|
|
|
|