|
Klotterplank (pg. 301)
|
View this Thread in Original format
| nekholm |
Jag fick en sån jävla bra idé för några dagar sen. Jag satt här vid datorn och chattade lite på DC, och så blev jag hungrig. Ni vet ju alla hur det är när man gör nåt trevligt och sitter bekvämt; man vill inte stiga upp. Då kom jag på min fantastiska idé.
På jobbet har vi en kopieringsmaskin som också funkar som scanner och printer och allt möjligt. Om man öppnar IE och skriver in maskinens IP, kommer man till en sida där man kan se bla om den gör nåt just nu, eller om den är ledig och allt möjligt. Också hur mycket papper det finns i varje låda (0%, 1-33%, 33-66%, 66-100%).
Det kom jag att tänka på i förrgår när jag var hungrig. Man borde på nåt sätt koppla kylskåpet till nätverket, och så kan man gå till dess IP och så ser man vad som finns i det ==> man behöver inte stiga upp :D Alternativt skulle ju vara att sätta upp en webcam i kylskåpet. Det enda man måste göra är att se till att det alltid är ljust där, så man ser nåt.
Vad tycker ni om den idén? Själv tycker jag att ibland är jag så smart att det nästan tar sjukt ;) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by nekholm
Vad tycker ni om den idén? Själv tycker jag att ibland är jag så smart att det nästan tar sjukt ;) |
finns redan fett mkt prototyper på sånt, kopplat mot mobiler och allt möjligt... men håller med, det e coolt :D |
|
|
| MiB |
| som sagt =) finns sådana.. men ballt.. kylskåpen kostar helvetiskt mycket.. dom är uppkopplade till internet.. kan du sitta på jobbet o kolla om mjölken är slut eller till och med gått ut =) |
|
|
| Treo |
| quote: | Originally posted by MiB
som sagt =) finns sådana.. men ballt.. kylskåpen kostar helvetiskt mycket.. dom är uppkopplade till internet.. kan du sitta på jobbet o kolla om mjölken är slut eller till och med gått ut =) |
men.. hur funkar detdära då ? måste man t.ex. knappa in bäst före-datumen varje gång man har köpt mjölk då, och mängden återstående mjölk när man har druckit ? eller läser kylskåpet automagiskt av allt på nåt sätt ? annars verkar det ju mest bara jobbigt. En webbcam vore däremot kanske inte så dumt. Kan ju dock tänka mig att polarna skulle tro jag var helt blåst om dom hittade en webcam i kylen när dom ska ta en öl eller nåt. |
|
|
| mindshooter |
såg en bild på ett sådant kylskåp förut...vissa av dom kan du ställla in så att den beställer ny mjölk från onlinebutiken när den är slut :D
coolt som fan..kan bara tänka mig vad som händer om en sån där manick buggar... |
|
|
| Treo |
| quote: | Originally posted by mindshooter
kan bara tänka mig vad som händer om en sån där manick buggar... |
Haha, jao då lär man ju bli stammis på närmsta pizzeria.. |
|
|
| nekholm |
| quote: | Originally posted by Treo
Haha, jao då lär man ju bli stammis på närmsta pizzeria.. |
..vilket får mej att tänka på denna roliga konversation:
i ordered a pizza
the pizza guy came and brought the pizza, he said: "there was no address, but i figured it was for you"
maybe i order too regularly or something
slinky heh
<_mrT> slinky i ordered pizza on the weekend
sounds a bit like mrT
<_mrT> and pizza service boss himself dleivered it
<_mrT> and started smalltalk..
<_mrT> "you havent ordered in quite some time.."
<_mrT> me: "i was on holidays"
<_mrT> "oh where did you go to?"
<_mrT> etc for 5mins
<_mrT> i was like WTF heh
_mrT you are the one what makes their business profitable
heh
good customer relations :)
<_mrT> hehe
it's probably a cover for mafia to wash money
"hey i heard mrT moved into city, theres market for pizza delivery place"
so now you're friends with the Family :)
yeah
and they start to call you Nicky Foureye
i think i definitely should not eat so much pizza
or Fat-Tony
haha
Squeaky-Vinnie
hehe yea |
|
|
| Glorie |
det e synd om bocken i gävle :)
urklipp från listan:
| quote: | 1990. Det här året satt många som frivillig vakt.
|
Gullit :)
1976, känns inte särskilt moget...:wtf: |
|
|
| SWE_TRANCE |
Några av Er borde känna till det här...
År 2000 dök det upp en kille som påstod sig vara från 2036. Han hette John Titor och kom med "insiktsfulla" inlägg på olika diskussionsforum under 4 månader. I mars 2001 åkte han tillbaka till sin tid och har inte hörts av sen dess. Men hans uttalanden diskuteras flitigt även idag.
http://www.johntitor.com/
Även om detta är bluff alltihop så tycker jag det är väldigt fascinerande läsning. :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Några av Er borde känna till det här...
År 2000 dök det upp en kille som påstod sig vara från 2036. Han hette John Titor och kom med "insiktsfulla" inlägg på olika diskussionsforum under 4 månader. I mars 2001 åkte han tillbaka till sin tid och har inte hörts av sen dess. Men hans uttalanden diskuteras flitigt även idag.
http://www.johntitor.com/
Även om detta är bluff alltihop så tycker jag det är väldigt fascinerande läsning. :) |
Den där snubben sa så jääävla mycket vettiga saker!! Jag kan nästan sätta mitt liv på att han talar sanning.
Man påstår juh att tidsresor kommer vara möjliga i framtiden...då betyder det givetvis att vi redan idag kan träffa folk från den perioden...whats so hard to understand?
Tänk om folk kunde vakna upp ur sina små bubblor...... |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Den där snubben sa så jääävla mycket vettiga saker!! Jag kan nästan sätta mitt liv på att han talar sanning.
Man påstår juh att tidsresor kommer vara möjliga i framtiden...då betyder det givetvis att vi redan idag kan träffa folk från den perioden...whats so hard to understand?
Tänk om folk kunde vakna upp ur sina små bubblor...... |
Jag har tillbringat i stort sett hela dagen åt att följa upp och besöka en massa andra forum om allt som Mr.Titor skrev. Jävligt intressant, men jag vågar inte riktigt tro på det förrän det är bevisat... Men visst skrev han mkt vettiga saker...
Om har skulle vara en bluff, nån som bara vill jävlas.. Då måste det vara ett geni. Kolla på den här sidan, de ritningarna som är gjorde där skapas inte av nån stålle som vill spela ett spratt med mänskligheten :)
Hursomhelst, vågar man tro på honom :rolleyes: |
|
|
| mindshooter |
Har svarar sjukt bra på alla frågor...han tar med mycket av det jag tror på och längre trott om vår framtid. Bekräftade mycket för mig.
Vi får väl se, inbördeskrig i USA 2004...intressant. |
|
|
|
|