|
Klotterplank (pg. 206)
|
View this Thread in Original format
| AC. |
Nu har jag sätt både Almost Famous och hackers 1,2. Läst boken Last Night a Dj Saved my Life. Hela tiden har det mer och mer gått upp för mig hur jag alltid kommit försent. Var var jag när allt hände igentligen? Varför har jag alltid fått se bakljusen av det redan skenade tåget. Ni som tror att det är nu Trancen händer i Sverige, fel. Den är redan borta. Jag har sätt så många tåg gå men aldrig har jag kunnat finna mig på dem, alltid sneppet efter. Jag har alltid tänkt vad jag förlorar nu tar jag igent dubbelt sen men ju längre bort det tyckes komma för mig, ju mer går det upp för mig vad jag har förlorat. Jag har redan missat min ungdom. Som det inte var nog ser jag nu hur så många andra ting glida mig hur händerna. Mörket faller på och det svartnar för ögona. Framtiden förlorad i dåtiden.
Är det bara jag som fått denna kännslan, kanske något överdriven men i alla fall?
Ett tåg jag inte ska till att missa är det som går imorgon 06:30, som skall ta mig till jobbet. Godnatt! |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by AC.
Nu har jag sätt både Almost Famous och hackers 1,2. Läst boken Last Night a Dj Saved my Life. Hela tiden har det mer och mer gått upp för mig hur jag alltid kommit försent. Var var jag när allt hände igentligen? Varför har jag alltid fått se bakljusen av det redan skenade tåget. Ni som tror att det är nu Trancen händer i Sverige, fel, den är redan borta. Jag har sätt så många tåg gå men aldrig har jag kunnat finna mig på dem, alltid sneppet efter. Jag har alltid tänkt vad jag förlorar nu tar jag igent dubbelt sen men ju längre bort det tyckes komma för mig ju mer går det upp för mig vad jag har förlorat. Jag har redan missat min ungdom. Som det inte var nog ser jag nu hur så många andra ting glida mig hur händerna. Mörket faller på och det svartnar för ögona. Framtiden förlorad i dåtiden.
Är det bara jag som fått denna kännslan, kanske något överdriven men i alla fall?
Ett tåg jag inte ska till att missa är det som går imorgon 06:30, som skall ta mig till jobbet. Godnatt! |
Det är därför man lever NU! Inte oroar sig så mycket över framtiden utan tar dagen som den kommer.
Funkar inte att planera vad man ska göra nästa dag, eller ångra vad man inte gjorde dan före...
Carpe Diem! |
|
|
| mindshooter |
| AC jag tror att alla känner så där nån gång i livet....att man inte tagit vara på den tid man haft...men man får inte tänka så fan....funkar inte.... Jag tror att vi just nu sitter på en trance-våg faktiskt...häng på den ;) snart exploderar scenen i sverige....har fan nästan gjort det! |
|
|
| AC. |
Nåja, jag vet att du har helt rätt mind. Kände mig bara aningens nedstämd. Iofs tyckar jag ändå lite att vad vi upplever nu bara är kölvattnet efter trancens explotion i medierna i samband med alla tillslag mot docklands under 90talet. Okej nu är jag väl mer inne på psyscenen men jag tror många har haft ögona på psyscenen och sätt hur den utvecklats och tagit samma steg.
Något jag absolut ser fram imot är i alla fall sommarens festivaler vare sig det blir England eller Holland kanske till med Arvika. Ingen här som planerar att åka till Arvika? Finns ju en heldel spännande namn på listan... |
|
|
| mindshooter |
Där låg den, framför mig. Knappt något tecken på liv, men det fanns där, ett sista kall på hjälp. Den hade inte lämnat hoppet. Hoppet fanns där, om en bättre tillvaro. En tillvaro som inte innefattade ett krossat inre och ett mosat yttre. En tillvaro som lät den leva, och må bra.
Jag kunde inte längre erbjuda denna tillvaro. Jag stod maktlös framför den och visste inte vad jag skulle göra.
Ansiktet var sprucket och det såg allvarligt ut. Usch. Var detta mitt fel? Hade jag orsakat dessa skador?
Ja, det var mitt fel, och jag var tvungen att avsluta detta. Den var nog runt tre år skulle jag gissa, gammal för
sin typ. Jag tittade på den igen. Den såg trött ut, nu ville den inte längre leva. Det fanns nog inte mycket fungerande
i den här stackaren längre. En tår föll från min kind. Det var dags nu. Sanningens ögonblick. Där låg den...Jag visste att det enda som höll den lilla krabaten igång var den sladden som löpte ut från dess bak, utan sladden skulle den somna in och för evigt sova. Jag satte fingrarna runt sladden, drog sakta ut den ur dess gänga. På några hundradelar slocknade den med ett sista pust. Nu var det slut. Den skulle aldrig se på mig igen, aldrig återförenas med mig.
aldrig finnas i min ficka, aldrig göra roliga ljud när jag satt på tunnelbanan, nu var det över. Jag öppnade upp den, bit för bit föll den isär framför mig, jag var tvungen att ta vad som fanns längs därinne. Hjärtat, det viktigaste.
Sakta men säkert öppnade den upp sitt innersta, och jag plockade ut kortet. Det var juh där jag hade alla nummer, till polarna och så.
Skitviktigt. Nu skulle jag bara in och köpa en ny, glömma den gamla. Det blev en 5210, riktigt sjysst, och stötsäker också. Så att den håller.
/ Kenny |
|
|
| Dioxys |
Ingen här som planerar att åka till Arvika? Finns ju en heldel spännande namn på listan... |
har inte sett linan än.. vilka är det som kommer?
jo, är väll antagligen det enda man kan gå på i festival väg iår, undrar bara hur man ska ta sig dig och med vilka? :conf:
resten av kompiskretsen är ju nu på hultsfred elelr sticker iväg till danmark (roskilde).. fan va jag skulle vilja se chicane där alltså! :( men men.. har ju jobb å göra (idag är jag sjuk dock) :whip:
hehe, jävla schysst dikt där mind ;D |
|
|
| Treo |
| Jopp, jag planerar åka till Arvika. Hade egentligen velat vara på Hultsfred nu men det gick inte pga. jobb. Tråkiga prioriteringar man har... |
|
|
| Glorie |
Jag har sätt så många tåg gå men aldrig har jag kunnat finna mig på dem, alltid sneppet efter. Jag har alltid tänkt vad jag förlorar nu tar jag igent dubbelt sen men ju längre bort det tyckes komma för mig, ju mer går det upp för mig vad jag har förlorat. |
det går alltid nya tåg som sagt :) Vem säger att man måste ta morgontågen hela tiden? ;) jag e iaf morgontrött av mig :)
Mitt bästa motto av Lars Wiberg..
"Egentligen måste man ingenting"
| quote: | Jag har redan missat min ungdom. Som det inte var nog ser jag nu hur så många andra ting glida mig hur händerna. Mörket faller på och det svartnar för ögona. Framtiden förlorad i dåtiden.
|
neeej, säg inte sådär me din ungdom :( :nervous: framtiden e inte förlorad AC... You go up fighting again!!! Livet e en berg och dalbana vet du! Kraaaaaaam på dig |
|
|
| dj_hysterix |
Arvikafestivalen 2003
Datum: 10-11-12 juli
Pris: biljetten kommer ligga på 790 kr..och i detta ska det inkludera tältplats (va jag har hört)
Ålder: ingen åldersgräns alls ! dom som är över 50 år får t.o.m med gratis inträde !!!!! :D
Live:
- Alien Project (ISR) :eyes:
- Astrix (ISR):eyes:
- Synthetic / Deedrah (FR):eyes:
- Electric Tease (UK)
- Necton (S)
- System 7 (UK)
ANDRA ARTISTER:
- Björk (Isl) (ganska cool brud:p)
- Front 242 (B)
- Fireside (S)
- Hedningarna (S)
+ fler
DJ's:
- Olli Wisdom (AUS)
- Scotty (D)
- Atmos (S) :eyes: (svensk superbra goa-dj som bl.a. spinnat i goa:D)
- Mhonolink (S)
- Oliver Klein (D)
- Pascal F.E.O.S (D)
- Tege (S)
+ fler
Deco: Traktorpulling (en superbra deco-grupp från halmstad som gör skitgrymma och fina dekorationer)

Låter najs lr hur ?
;) |
|
|
| AC. |
Atmos - The only process:toocool:
checka hela linan _här_ med div andra artister som tex DAF och inte minst vårans alla alldeles egen favorit Håkan Hellström! :nervous:
En dag på Strippen ute i Tullinge imorgon, någon annan som kommer närvara? |
|
|
| mindshooter |
| Feta psykartister som fan!! skulle gärna se...men 800 kronor...njaääää..... :) ok om man gillade allt annat där oxå... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
- Björk (Isl) |
/\/\/\
ÄLSKA!!!! |
|
|
|
|