|
Klotterplank (pg. 318)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
så chmod = 777? |
nee... chmod = 666 ska det vara på den filen...
men hmmmm... vet inte om det fungerar för i inställningarna så står det att det har ändrats.. men när jag gör en ändring så kommer chmod messet up... sen när jag går tillbaka o ska ändra igen så har ändringen skett märkte jag nu... hel skumt
och ja.. det finns PHP stöd på servern |
|
|
| Kongo_kim |
| Dirty Sanchez på Mtv. Dom är så jävla störda |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by dbl
nee... chmod = 666 ska det vara på den filen...
men hmmmm... vet inte om det fungerar för i inställningarna så står det att det har ändrats.. men när jag gör en ändring så kommer chmod messet up... sen när jag går tillbaka o ska ändra igen så har ändringen skett märkte jag nu... hel skumt
och ja.. det finns PHP stöd på servern |
så ändringen har skett? annars kan det ju vara att du inte är ägare till filen och därför inte har rättighet att ändra... |
|
|
| dbl |
så ändringen har skett? annars kan det ju vara att du inte är ägare till filen och därför inte har rättighet att ändra... |
förhoppningsvis har den skett.... e ju inte säkert att den skett i den filen som den ska... men jag får ta o experimentera lite o så....
men jodå... jag har rättigheter till att ändra i filen....
har en hel sida med saker jag kan ändra |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by dbl
förhoppningsvis har den skett.... e ju inte säkert att den skett i den filen som den ska... men jag får ta o experimentera lite o så....
men jodå... jag har rättigheter till att ändra i filen....
har en hel sida med saker jag kan ändra |
testa o skriv:
chmod ("filen_som_ska_ändras.php", 0666);
?>
och se vad du får för output. om det inte står nått är det okej o då ligger felet nån annanstanns, men om det står nått error så kan du inte ändra..
har inte riktigt förstått _hur_ du försöker ändra btw =) |
|
|
| dbl |
testa o skriv:
chmod ("filen_som_ska_ändras.php", 0666);
?>
och se vad du får för output. om det inte står nått är det okej o då ligger felet nån annanstanns, men om det står nått error så kan du inte ändra..
har inte riktigt förstått _hur_ du försöker ändra btw =) |
alltså jag har en hel meny med saker jag kan ändra... så jag rotar inte i filerna själv.... o den har redan kört ett test själv o kollat så att alla filerna har rätt chmod.. så det ska vara rätt allting |
|
|
| JayBee |
hoo hoo.. ojsan det är bara jag som är online så här dags. borde igentligen sova men jag tror jag gör det imorgon istället :D
|
|
|
| nekholm |
| Vaknade för ca en och en halv timme sen, o mådde bra som fan. Underligt, för jag drack 0,7 l Gin Lemon (18%) och lite Koskenkorva igår, och sov i can 6 timmar. Är nog lite yr ännu.. Trevligt med hemmafester ;) Ska på en idag igen. Såå skönt med jullov och pengar på banken :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Dirty Sanchez på Mtv. Dom är så jävla störda |
dock väldigt grymmt :D
(hint: alla episoder finns på vissa sharingprogrammer..) |
|
|
| dj_hysterix |
nu har jag blivit techno-sugen igen...och jag behöver mer! :D
nån som kan tipsa mer om tunga baser och rullande hihats? *host*x-dream *end of host* |
|
|
| St_Andrew |
coool bil :D |
|
|
| nekholm |
| Hej! Jag är full, har en smiley i nacken och det står six-pack på min lurviga mage. Hur trevligt är inte det? :) Plus att jag tycker om min ex-flickvän, och hon tycks tycka lite om mej också.. Hon orsakade nästan ett blått öga åt mej, men trots det fick jag inte väcka henne imoron.. Höh.. :( |
|
|
|
|