|
Klotterplank (pg. 761)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by jofawe
Intressant!
Det är en VW Caddy årsmodell 1996 |
Klassiker!
Till att börja med kan du ta med dig en pet-flaska med kokhett vatten och hälla över rutan strax ovarnför låset... konstigt tycker du men icke... efter en kort stund kan du låsa upp bilen utan problem...
Har du inte tillgång till vatten så försök blås in i låsen med munnen... funkar ibland, du få in nyckeln till slut men kanske inte alltid får upp låset.
När du kan/får tid, så får du ta bort insidan/intreören på dörren så du kommer åt låsannordningen, där finns det en slags hake som är fjädrad som ska fälja med låset/handtaget när du väl låser upp dörren, när bilden börjar bli gammal orkar det inte fjädra med utan man behöver spänna till fjädern lite... det räcker alltså med ytterst lite frost här för att det ska hänga sig.
Hade ett helvete förra vintern tills jag lärde mig dessa trick! |
|
|
| Akia |
| quote: | Originally posted by fede
fan va najs fick en kalender idag där en av mina bilder finns publicerade, man kunde alltså anmäla sig o skicka in bild till kalendern om man ville... och nu är den tryckt! :D
blev rätt nöjd med trycket :) |
Med all rätt! :toocool: Snyggt! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Klassiker!
Till att börja med kan du ta med dig en pet-flaska med kokhett vatten och hälla över rutan strax ovarnför låset... konstigt tycker du men icke... efter en kort stund kan du låsa upp bilen utan problem...
Har du inte tillgång till vatten så försök blås in i låsen med munnen... funkar ibland, du få in nyckeln till slut men kanske inte alltid får upp låset.
När du kan/får tid, så får du ta bort insidan/intreören på dörren så du kommer åt låsannordningen, där finns det en slags hake som är fjädrad som ska fälja med låset/handtaget när du väl låser upp dörren, när bilden börjar bli gammal orkar det inte fjädra med utan man behöver spänna till fjädern lite... det räcker alltså med ytterst lite frost här för att det ska hänga sig.
Hade ett helvete förra vintern tills jag lärde mig dessa trick! |
TAck för det! :)
Men, det är själva haken som håller dörren i karossen som fryser fast..
men det skadar inte att testa det där med pettingen! |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by fede
fan va najs fick en kalender idag där en av mina bilder finns publicerade, man kunde alltså anmäla sig o skicka in bild till kalendern om man ville... och nu är den tryckt! :D
blev rätt nöjd med trycket :) |
Grattis Fede! |
|
|
| Pjox |
Jag är säker, det finns inte en gud!
Skulle det finnas en gud så skulle det inte bo folk där det är -30.
Ni som hatar vintern ni kan ju alltid komma hit och hälsa på. När ni kommer hem kommer det ju kännas som, ja sommar :D |
|
|
| fe_maLe |
| quote: | Originally posted by Pjox
Ni som hatar vintern ni kan ju alltid komma hit och hälsa på. När ni kommer hem kommer det ju kännas som, ja sommar :D |
30- nu ??:wtf: hur högt upp bor du?? =P hoppas verkligen inte det sprids till sthlm:nervous: |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Pjox
Asså.. inte för att vara sån men. Åker man till boden får man lite skylla sig själv? Kan ju inte varit nån skräll direkt :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by fe_maLe
30- nu ??:wtf: hur högt upp bor du?? =P hoppas verkligen inte det sprids till sthlm:nervous: |
Kallaste jag vart med om i Sthlm var -25 men det var måååååånga år sen!
Så oroa dig inte du ;)
Kallaste jag vart med om över huvudtaget var när jag gjorde lumpen i Lule... -35 i 2 dagar... -30 i mer än en vecka... |
|
|
| ScuL |
har upplevt -27 i Falun.. det var mitt personligt rekord iaf :)
i Holland fryser det aldrig så extremt men det värsta jag har varit med om har varit omkring 15 minusgrader tror jag |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by Akia
Med all rätt! :toocool: Snyggt! |
| quote: | Originally posted by zoric
Grattis Fede! |
tackar tackar :) |
|
|
| zoric |
Ni klagar och klagar, jag var ute och joggade nyss och det var inte alls så kallt.
-10 duger gott och väl för jogging :happy2: |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by zoric
Ni klagar och klagar, jag var ute och joggade nyss och det var inte alls så kallt.
-10 duger gott och väl för jogging :happy2: |
Bah.. kan inte springa i såna temperaturer. Lungorna kollapsar rätt fint ;E Inte särskilt nyttigt för kroppen dessutom fick jag höra av tränare förr.. Kyla suger :whip: |
|
|
|
|