|
Klotterplank (pg. 304)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
| quote: | Originally posted by reveal
verkar osannolikt att befolkningsmängden skulle fördubblas på mindre än 10 år? |
det låter inte så konstig om man ser på hur snabbt befolkningen växer i länder som Kina, India och några Afrikanska länder..
------
något helt annorlunda.
Finns det någon här som kan/vill hosta min set av måndags Moments to Remember på en http-server/websajt. Lr anonym FTP är också bra.
Min utrymme är fult (har bara 300MB :D) ;) |
|
|
| Glorie |
hmmmm...jag läste geografi B för snart 6 år sen... det e nog anledningen till att dagens siffror skiljer sig så markant från bokens siffror. Kollade på Internet och där säger FN att världens befolkning kommer vara 8 miljarder 2025. Idag ökar befolkningen med 80 miljoner om året.
I vilket fall var inte det här det relevanta i diskussionen, om JohnTitor :) |
|
|
| mindshooter |
Äh, vadå...ni kan väl inte veta om det varit 1000 tidsresenärer här.
Alla kanske itne går ut på ett public forum. Om jag åkte tillbaka till 1700-talet med en maskin så skulle det sista jag gjorde vara att berätta för någon...man skulle juh bli bränd eller nåt. Eller idag skulle man bli inspärrad typ.
Dessutom kanske det är livsfarligt att göra det...han var tvungen för att hämta det där programmet eller vad det var, för att fixa UNIX buggen år 2038. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Alla kanske itne går ut på ett public forum. |
Eftersom oändligt många skulle resa i tiden, skulle också oändligt många "gå ut" med det. Faktiskt så att vi skulle ha oändligt många tidsresenärer som postar här på svenska TA :D |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Äh, vadå...ni kan väl inte veta om det varit 1000 tidsresenärer här.
Alla kanske itne går ut på ett public forum. Om jag åkte tillbaka till 1700-talet med en maskin så skulle det sista jag gjorde vara att berätta för någon...man skulle juh bli bränd eller nåt. Eller idag skulle man bli inspärrad typ.
Dessutom kanske det är livsfarligt att göra det...han var tvungen för att hämta det där programmet eller vad det var, för att fixa UNIX buggen år 2038. |
om jagkunde resa bakåt i tiden skulle jag defentivt prata med folk irl, och jag skulle nog prata om framtiden oxå. är typ ganska säker på att jag inte e ensam om det heller.. |
|
|
| ScuL |
jag hade inte upptäckt hela historien om tidsresaren tidigare.
väldigt interessant och jag har läst FÖR mycket text på nätet idag.. hehe
| quote: | Originally posted by Glorie
seriöst.. jag skulle tro att jag är en av de personer här (på forumet) som tror mest på övernaturliga saker och liknande saker.. om jag berättar allt jag tror på, kommer ni säkert skratta i hjäl er :) så jag sparar det :) :wtf: :o :rolleyes:
|
vi ska snacka mer om det... jag tror också på väldigt många övernaturliga saker som folk inte tror på :)
för övrigt -> om UNIX buggen... det ÄR faktiskt sant.
jag har läst förut om det att det finns en typ 'milleniumbug' vilket betyder att några binaries av systemet har problemer med datumet i 2037/2038. för att ändra det måste man redigera orginella källkoden som skrevs i 1975. det blir väldigt svårt att få tag på den i framtiden.
annars är det kanske VÄLDIGT viktigt att Linus Torvalds ändrar sin nästa kernel-release så att det fungerar efter 2037. då blir John Titor's 'worldline' förstörd.. |
|
|
| DJ_Laszlo |
Detta är mitt
INLÄGG #500 !!!
Nu får jag min efterlängtade custom status. Wiieee :) *korkar upp champagnen* |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
för övrigt -> om UNIX buggen... det ÄR faktiskt sant.
jag har läst förut om det att det finns en typ 'milleniumbug' vilket betyder att några binaries av systemet har problemer med datumet i 2037/2038. för att ändra det måste man redigera orginella källkoden som skrevs i 1975. det blir väldigt svårt att få tag på den i framtiden.
annars är det kanske VÄLDIGT viktigt att Linus Torvalds ändrar sin nästa kernel-release så att det fungerar efter 2037. då blir John Titor's 'worldline' förstörd.. |
helt klart intressant bug ;)
men iaf så gäller den inte för 64 bitars system vilka nästa alla kommer att vara år 2037.
och källkoden finns ju i massa olika upplagor, tex alla bsd (open source) versioner e väl i princip kopior av det orginella unix. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
helt klart intressant bug ;)
men iaf så gäller den inte för 64 bitars system vilka nästa alla kommer att vara år 2037.
och källkoden finns ju i massa olika upplagor, tex alla bsd (open source) versioner e väl i princip kopior av det orginella unix. |
det gäller för alla systemer som är baserad på UNIX eftersom det är en del av systemets grundkällor. det finns även djupare än kernel-systemet. alltså att lösa problemet borde man redigera UNIX systemet i sin totalität.. det innebär att Linus skulle redigera nästa hela kernelkoden pga allt är baserad på det :)
se på det från den här perspektiv:
om man skulle ville ändra sättet där en MS Windows maskin interpreterar sina skivor (A: C: D:), då måste man redigera inte bara Windows-kernel:n men också command.com som ligger där under... att lösa det här datumproblem måste man göra nåt nästan likadant. :( asså det är ett problem som är jätte omfattande.. |
|
|
| Kongo_kim |
En halvtimme kvar till EM Lottningen *längtar*
Min dröm lottning
Sverige , England , Ryssland , Lettland
För England kan inte vinna över oss. Har inte hänt sen 1972.
Ryssland är inget bra och Lettland tar vi 9/10.
Mardröm
Sverige , Italien , Holland , Grekland |
|
|
| ScuL |
Grupp A
Portugal
Grekland
Spanien
Ryssland
Grupp B
Frankrike
England
Schweiz
Kroatien
Grupp C
Sverige
Bulgarien
Danmark
Italien
Grupp D
Tyskland
Letland
Tjeckien
Nederländerna |
|
|
| SWE_TRANCE |
dom där lagen ska enligt mig inte vara några som helst problem att spöa :)
Kanske blire lite problem med danmark men det är väl det enda isf ! |
|
|
|
|