|
Klotterplank (pg. 666)
|
View this Thread in Original format
| Pjox |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Va fan ska du göra i boden? :p
Läs en bok eller nått :thepirate |
Hehe jag ska jobba som kennelflicka :)
Jag har sysselsatt mig med mitt ena intresse i 3 år så nu ere tid för det andra.
Kanske kunde hittat en kennel lite närmare men nu får jag se hur det är att bo någonstanns litet :p
och zoric lyyyyyyyyyyyyyyycka till med att ta igen allt i 3an. ;) |
|
|
| Treo |
Hehe jävligt bra. Den ska jag genast visa för mina rock-polare :D |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by zoric
Jag tar igen allt i 3an.
Orkar inte nu :(
Hur fan orkar du?
:eyespop: |
Ärligt så tycker jag inte att 2an har varit så tung som alla säger och som jag väntat mig. Visst det ska bli så sjukt jäävla skönt med lov nu men jag hade faktiskt väntat att det skulle vara tyngre. Jag tror mycket ligger i planering och inte "skjuta" saker framför sig även om jag är väldigt duktig på att just skjuta på saker till sista dagen:rolleyes: |
|
|
| DjAviander |
Moahaha, vi är uppe på sida 666 i Klotterplanket! Time to get eeeehvuul!:disbelief
Ärligt tycker jag att tvåan har varit rätt jävla jobbig, eller ja, höstterminen var hästig, vårterminen har jag typ inte gjort ett skit på.. Fattar inte vad jag gör i skolan de här sista veckorna, vi har inga läxor, vi är klara med allt och vi har INTE tid på oss att börja på nått nytt. Sen så ser betygen vääldigt bra ut för tillfället så det är väl egentligen bara att hänga kvar, men vad är det för mening egentligen? :clown:
Snart Sommar :) :toocool: |
|
|
| Jeremy H |
Har haft sommarlov sen i lördags! :D
Och börjar inte förrän typ 28e augusti eller liknande ;)
Ska väl iofs försöka klämma in ett par veckors jobb nånstans men.. |
|
|
| Vizay |
http://www.idg.se/ArticlePages/2006...126_PFA.dbp.asp
jahapp tydligen så kan man beslagta servrar för vilket ändamål som helst så länge ekonomiskt tunga branschaktörer finns med i bakgrunden och finansierar (obs! teori obs!)
Kanske är dags att anmäla stockholms stad för brott och beslagta plattan.
Jag menar det sprids ju droger i mängder där och det görs via sergels torg som väl ägs av just stockholms stad om jag inte har helt fel.
Precis på samma sätt har det gått till på the pirate bay, the pirate bay har varit torget som folk har valt att utnyttja till att sprida piratkopierat material.
Märk väl att jag är emot själva principen piratkopiering, jag tycker man ska betala för sig om priset är rimligt (vilket inte är fallet idag gällande film, musik etc)
Men när rättsväsendet tar till skamgrepp av den här kalibern så blir jag rädd på riktigt, det räcker ju basicly med att någon påstår att jag har ett lager på 10kg hasch hemma för att polisen ska få komma och göra husransakan etc, så vill iaf inte jag ha det i sverige. |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by Vizay
http://www.idg.se/ArticlePages/2006...126_PFA.dbp.asp
jahapp tydligen så kan man beslagta servrar för vilket ändamål som helst så länge ekonomiskt tunga branschaktörer finns med i bakgrunden och finansierar (obs! teori obs!)
Kanske är dags att anmäla stockholms stad för brott och beslagta plattan.
Jag menar det sprids ju droger i mängder där och det görs via sergels torg som väl ägs av just stockholms stad om jag inte har helt fel.
Precis på samma sätt har det gått till på the pirate bay, the pirate bay har varit torget som folk har valt att utnyttja till att sprida piratkopierat material.
Märk väl att jag är emot själva principen piratkopiering, jag tycker man ska betala för sig om priset är rimligt (vilket inte är fallet idag gällande film, musik etc)
Men när rättsväsendet tar till skamgrepp av den här kalibern så blir jag rädd på riktigt, det räcker ju basicly med att någon påstår att jag har ett lager på 10kg hasch hemma för att polisen ska få komma och göra husransakan etc, så vill iaf inte jag ha det i sverige. |
idg var rätt ordentligt sena med den artikeln som vanligt. tycker också de är skumtatt en åklagare hittat någon laglig grund till det här, men finns det upphovsrättsskyddat material på servrarna är det ju bara klumpigt av tpb, annars får polisen stå där med byxorna nere och möjliga skadeståndskrav. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Pjox
Är det någon som är van vid att åka tåg eller liknande länge som har några tips till mig? |
Längsta tågresan jag gjorde var förra sommaren från Prag till Nord-västra spanien, La Coruna. Tog väl 40h eller något. Bokband (perfekt om du har ipod), vanlig bok, musik såklart, kanske laptop med film? .. eller så hittar du nån o snacka med bara.. går fort när man har roligt :) |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Längsta tågresan jag gjorde var förra sommaren från Prag till Nord-västra spanien, La Coruna. Tog väl 40h eller något. Bokband (perfekt om du har ipod), vanlig bok, musik såklart, kanske laptop med film? .. eller så hittar du nån o snacka med bara.. går fort när man har roligt :) |
Jag ska åka med min hund så kan ju sitta och snacka med henne :nervous:
Jag ska komma ihåg det där me talbok :) tack.
Förhoppningsvis så kommer jag åka på natten så då kommer jag väl förhoppningsvis kunna sitta och sova lite också. |
|
|
| reveal |
På tal om studier så klarade jag min sista tenta för en månad sen :) Efter 17 år i skolan kan jag numera stoltsera med titeln "civilingenjör" :D
Grattis till alla er som tar studenten, men det är nu de riktiga studierna börjar :p |
|
|
|
|